Vraag mbt. stage/meeloopdag ambulance

Auteur Topic: Vraag mbt. stage/meeloopdag ambulance  (gelezen 4262 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dion

• Gast
Gepost op: 3 juli 2007, 17:26:27
Beste lezers,

In mijn dagelijks leven ben ik werkzaam bij de brandweer. Vanuit dit vak en de ambitie om ooit toch de overstap te maken naar ambu-chauffeur, als de mogelijkheid zich ooit zou voordoen, heb ik een stage/meeloopdag geregeld bij de ambulance.

Ik weet uiteraard wel dat ik tijdens deze 2 dagen mijn interesse goed moet tonen en vooral vragen moet/kan stellen. Uiteraard steek ik ook mijn handjes uit de mouwen voor zover dit mag en kan.

Maar toch heb ik de vraag aan jullie of er toch nog nuttige tips zijn voor deze dagen.

Ik sta overigens ook ingeschreven bij Humage uit Oss.

Alle tips zijn van harte welkom.

Alvast bedankt voor diegene met tips.

M.Vr.Gr.

Karim

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2007, 23:09:28
Het spoedvervoer en het besteld vervoer is hier bij ons gesplits en af en toe krijgen we mensen van 't PTS (Patient Transport System, het B-vervoer dus) die bij ons (A&E, accident en Emergency, de 999/112 meldingen) een dagje meedraaien als derde en denene van hun die ook de ambitie hebben om later op de A&E voertuigen te komen houden vaak een soort portfolio bij van wat ze die meeloopdag allemaal meegemaakt hebben, en schrijven dat dan helemaal uit, inclusief een omgeschrijving van de ziektenbeelden die ze tegenkwamen enzo, dus misschien is dat geen slecht idee.  ;)

Bart S

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2007, 17:40:39
Het spoedvervoer en het besteld vervoer is hier bij ons gesplits en af en toe krijgen we mensen van 't PTS (Patient Transport System, het B-vervoer dus) die bij ons (A&E, accident en Emergency, de 999/112 meldingen) een dagje meedraaien als derde en denene van hun die ook de ambitie hebben om later op de A&E voertuigen te komen houden vaak een soort portfolio bij van wat ze die meeloopdag allemaal meegemaakt hebben, en schrijven dat dan helemaal uit, inclusief een omgeschrijving van de ziektenbeelden die ze tegenkwamen enzo, dus misschien is dat geen slecht idee.  ;)

Tja... en wat is dan de meerwaarde bij een sollicitatie? "Ik ben een keer meegereden, naar iemand met pijn op de borst! Kijk, hier staat het allemaal beschreven!". Ik vind het leuk voor je dat je in Engeland werkt, maar om nou op elke vraag een heel verhaal te typen over hoe het er in Engeland aan toe gaat.... vergeet niet dat dit een Nederlands forum is waarbij de vragen doorgaans over het Nederlandse systeem gaan.

En voor Dion: gebruik je ogen en oren goed. Proef het sfeertje en probeer te bekijken of het echt iets voor jou is, en vraag ook hoe het de bemanning waarmee je meereed is bevallen. Heel veel succes!

Karim

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2007, 17:45:04
Tja... en wat is dan de meerwaarde bij een sollicitatie? "Ik ben een keer meegereden, naar iemand met pijn op de borst! Kijk, hier staat het allemaal beschreven!". Ik vind het leuk voor je dat je in Engeland werkt, maar om nou op elke vraag een heel verhaal te typen over hoe het er in Engeland aan toe gaat.... vergeet niet dat dit een Nederlands forum is waarbij de vragen doorgaans over het Nederlandse systeem gaan.

Wie zegt dat dat alleen voor Engeland van toepassing is.

Ik hield toen ik in Belgie nog enkel bij privediensten reed en m'n DGH opleiding (voor de 100) volgde deed ik ook iets dergelijk, en dat was niet echt om mee te showen op sollicitatie's maar meer voor mezelf.

En toen ik nog op de HAP reed en af en toe op de ambu mee ging deed ik dat ook.

Veel mensen leren nu eenmaal makkelijker door dingen voor zichzelf op te schrijven, en 't zo te leren.

En als je dan 'n soort verslag/boek bijhoudt over wat je gezien hebt, dan in je eigen woorden beschrijft wat dat ziektenbeeld inhoudt en dat zo gaat leren dan komt je dat alleen maar van pas als je straks zelf voor dat beroep gaat leren en die dingen moet kennen.

Dion

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 4 juli 2007, 18:58:34
Beide al bedankt voor de info.

Karim even voor jou info, ik ga meelopen bij de ambu in Heerlen, voor jou wel bekend gebied.

Groetjes en Adiee wa.

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2007, 18:26:38
das leuk en ik wens je en leuke dag toe

vooral in heerlen lijkt me leuk ;)
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG