112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 277260 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1030 Gepost op: 1 april 2014, 07:28:59
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1255167 date=1396291427
Maar wat ik hier zie is een aanrijding waar nog geen politie of zo ter plaatse is
Je ziet tussen de benen van de helpende jongen een politiebroek.


StephanL

  • Apirant Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #1031 Gepost op: 1 april 2014, 09:16:18
Citaat van: rensb link=msg=1255205 date=1396313770
Ik zie regelmatig fotografen met een "pers", "fotograaf" of "media" hesje lopen, achter het lint. Is dit wél toegestaan? En welke eisen zijn hier dan aan verbonden?
Tuurlijk mag dat. Achter het lint mag je elk hesje dragen wat je wilt. Zo lang jij niks doet wat de hulpdiensten hindert.

Pers, fotograaf en media zijn geen beschermde titels, die mag iedereen gebruiken.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1032 Gepost op: 1 april 2014, 09:24:44
Citaat van: Sylvester link=msg=1255206 date=1396330139
Je ziet tussen de benen van de helpende jongen een politiebroek.
So what? Zo lang het mensen zijn die beter als ik weten wat er gedaan moet worden zijn ze meer dan welkom. Uiteindelijk is de gemiddelde diender ook niet meer dan een soort BHV'er.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1033 Gepost op: 1 april 2014, 09:30:25
Citaat van: kaasje link=msg=1255220 date=1396337084
So what? Zo lang het mensen zijn die beter als ik weten wat er gedaan moet worden zijn ze meer dan welkom. Uiteindelijk is de gemiddelde diender ook niet meer dan een soort BHV'er.
Ik bevestig alleen maar datgene wat Joost zegt, namelijk dat er politie op de foto aanwezig is. Ik bekritiseer de hulp van de jongens dan ook niet, want zoals jij al zegt:
Citaat
"Zo lang het mensen zijn die beter als ik weten wat er gedaan moet worden zijn ze meer dan welkom."
O0


WLTIM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • Beveiliger / Centralist Security op Schiphol
    • Regio15
Reactie #1034 Gepost op: 1 april 2014, 11:27:20
Citaat van: -Joost- link=msg=1255156 date=1396287993
Het kan nog gekker..

Men meld zich aan bij AED-sms-alert-nogwat, vervolgens laat je wat hesjes drukken. Et voila, je bent ook een "hulpverlener" en dan mag je natuurlijk ook onder het lint door.

Uit betrouwbare bron vernomen dat het zo gaat bij wat fotografen in het Westland... ;) Ter illustratie:



(Of je gaat in tijgerpak over straat lopen.... Kan natuurlijk ook... ^-^ )

Ik ben de maker van deze foto, deze jongens maken inderdaad foto's voor een "nieuwssite" uit het Westland, zij waren echter eerder dan de politie en ambu ter plaatse en hebben eerste hulp verleend. Dit hesje is uitgegeven door de stichting Hart Veilig wonen, deze foto is ook deze organisatie onder ogen gekomen en hebben de heren verzocht dit hesje alleen nog te gebruiken in het geval van een reanimatie.
Redacteur van Regio15  Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15/ voor de allerlaatste updates ! De regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 -


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1035 Gepost op: 1 april 2014, 12:39:29
Belangrijkste is idd dat er hulp geboden wordt aan hen die dat behoeven. Het zou juist vreemd zijn geweest als zij alleen de camera hadden gepakt toen zijn als eerste ter plaatse waren.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1036 Gepost op: 1 april 2014, 13:22:45
Citaat van: Arie link=msg=1255264 date=1396348769
Belangrijkste is idd dat er hulp geboden wordt aan hen die dat behoeven. Het zou juist vreemd zijn geweest als zij alleen de camera hadden gepakt toen zijn als eerste ter plaatse waren.

Je hoort mij ook geen kwaad woord zeggen over het helpen van slachtoffers in afwachting van aanvullende diensten. Het feit dat Ko zich bewust is van de situaties waar hij in terecht kan komen en zodoende een cursus volgt kan ik alleen maar toejuichen. Maar dan niet in allerlei fancy hesjes met een EHBO trommel van de HEMA. Dat is niks meer of minder dan interessantdoenerij en daar heeft een patiënt totaal geen baat bij.  

Het gaat mij dus meer om het te pas en te onpas bij incidenten verschijnen in hesjes met "Burgerhulpverlener". Dat impliceert dat je gestuurd bent vanuit een leken-hv organisatie, dat is niet het geval. Mocht het wel het geval zijn bij een reanimatie heb je daar m.i. met een camera niks te zoeken.

Het was de organisatie inmiddels ook opgevallen... O0

Citaat van: WLTIM link=msg=1255227 date=1396344440
Ik ben de maker van deze foto, deze jongens maken inderdaad foto's voor een "nieuwssite" uit het Westland, zij waren echter eerder dan de politie en ambu ter plaatse en hebben eerste hulp verleend. Dit hesje is uitgegeven door de stichting Hart Veilig wonen, deze foto is ook deze organisatie onder ogen gekomen en hebben de heren verzocht dit hesje alleen nog te gebruiken in het geval van een reanimatie.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #1037 Gepost op: 1 april 2014, 16:33:33
Citaat van: Sylvester link=msg=1255206 date=1396330139
Je ziet tussen de benen van de helpende jongen een politiebroek.

Op de achtergrond staat zelfs een politievoertuig.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1038 Gepost op: 1 april 2014, 16:40:20
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1255309 date=1396362813
Op de achtergrond staat zelfs een politievoertuig.
Nope, is het achterlicht van de auto en geen striping  ;)


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #1039 Gepost op: 2 april 2014, 21:21:16
Citaat van: rensb link=msg=1255205 date=1396313770
Ik zie regelmatig fotografen met een "pers", "fotograaf" of "media" hesje lopen, achter het lint. Is dit wél toegestaan? En welke eisen zijn hier dan aan verbonden?
Geen. Iedereen kan een hesje laten maken: desnoods met 'hofleverancier nieuwsbeelden'.

Het heeft alleen geen enkele waarde. Laat ik het zo zeggen: alleen het hesje geeft geen toegang.

Als iemand een officieel erkende perskaart heeft (dus geen 'uit de eigen printer' flutdingetje of iets wat uitgegeven is door het lokale suffertje); op basis van die kaart toegang krijgt, en dan zo'n hesje aandoet ter verduidelijking van wat hij daar aan het doen is, is dat prima natuurlijk.

Peen
Redacteur van