Ik krijg wel een beetje een bijsmaak hoe de "amateur persfotograaf" wordt weggezet. Ik ken "amateurs" die geen NVJ of PPK kaartjes hebben maar elke aanrijding met veel tact en respect benaderen, terwijl wij met de PPK houder continu moeten sturen op waar hij wel en niet kan lopen ivm de sporen. En dan een grote waffel terug krijgen.
Wat is bovendien de benadering van beroeps? Ik maak in eigen tijd ook foto's en soms verkoop ik wat aan lokale media. Ik verdien dus een zakcentje met fotografie. Dat gebruik ik om weer te investeren. Ben ik dan beroeps?
Begrijp ik het goed dat jij als agent in privetijd hobbymatig 112 fotografie beoefend?
Zo ja, vind ik dit geen goede zaak. De reden is dat ik me niet kan voorstellen ( en dat is niet persoonlijk) dat dit transparant gebeurd. Kan me voorstellen dat als jij in je vrije tijd hobbymatig achter het lint wilt fotograferen dit rare situaties en ideeën oproept bij de reguliere media en andere persfotografen en 112 fotografen. Het lijkt me ook niet makkelijk voor je beroepscolleges je de ene keer als collega bij een incident te zien en de andere keer moeten ze misschien wel handhavend optreden tegen je in de zin van toegang weigeren etc.
Zoals je weet zit ik zelf bij het fvt brandweer Zuid Limburg en wij zullen nooit in prive tijd bij incidenten aanwezig zijn of op welke manier dan ook aan derden foto's geven. Net om transparant te blijven.