Persoonlijk heb ik er niet echt moeite mee als ik een jong persoon zie fotograferen. Zolang ze er maar rekening mee houden wát ze fotograferen en of het de moeite waard is (heeft het nieuwswaarde?).
Ik heb ook eens een aanrijding (auto vs fiets, en dat was behoorlijk hard gegaan en had lelijk af kunnen lopen, gelukkig goed gegaan) meegemaakt waarbij een bekende van mij werd aangereden, en daar is ook een fotograaf bij gekomen. Later ben ik deze fotos tegengekomen toen ik een nieuwsbericht over de aanrijding zag staan. Deze persoon heeft er niet de hele tijd rondgehangen, enkele overzichtsfoto's gemaakt van de straat (van afstand) waarbij je de HV-voertuigen zag staan, foto vd de fiets en vd auto en is weer vertrokken zonder in de weg te lopen of iemand lastig te vallen.
Helaas zie ik op sites wel is andere foto's voorbij komen waarbij ik m'n twijfels heb of het nieuwswaarde heeft en of de fotograaf misschien niet te ver is gegaan door erboven op te zitten zelfs wanneer ze nog met het slachtoffer bezig zijn
...