Ik kan mij toch goed voorstellen dat hij jou een parasiet noemt. Voor deze fotograaf en vele anderen is het fotograferen van o.a. incidenten hun dagelijkse boterham.
Een hoop amateurs ontnemen de professional hun boterham door foto's voor niets naar dagbladen en andere media te sturen.Misschien doe jij dit niet, maar dat kan zo'n fotograaf ook niet zien van de buitenkant. You snap wat ik bedoel?
Ik snap best dat de beroeps daarvan balen aangezien het beleg op de boterham daardoor minder wordt, maar je kunt het de amateurfotograven niet aanrekenen. Als de kranten het plaatsen en de lezers vinden het best (blijven de kranten/bladen kopen), dan is het nu eenmaal een gegeven waar je mee moet leven lijkt me.
Anders zou je geen lifters meer mee moeten nemen om de taxichauffeurs te beschermen, niet de container van je oude buurvrouw mogen schoonmaken om de containerreinigers niet voor de voeten te lopen, vrijwillige brandweer moeten afschaffen om de beroeps een kans te geven, etc. etc.
Ik ben zelf geen fotograaf, maar ik zou zeggen dat je als beroeps een dusdanige meerwaarde moet kunnen leveren dat men toch voor jouw (betaalde) foto's kiest en niet voor de gratis amateurvariant.