Je weet totaal niet (op basis van de gegevens op een pager of p2000 app oid) waar je naartoe gaat. Zelf ik als ambulanceverpleegkundige sta soms voor enorme verassingen wat uit het verhaal van de melding totaal niet naar voren kwam! Dus in geen geval weet je wat je gaat aantreffen.
Ben ik me van bewust hoewel er bij de brandweer vaak wel toevoegingen staan in de melding of het een OMS, gebouwbrand of een ongeval is.
En het feit dat je niet buiten het dorp komt is absoluut geen garantie dat je niets ernstigs aantreft. Ik denk zelfs dat binnen de bebouwde kom de kans groter is op schokkende beelden aangezien je daar vaak minder goed afstand kunt houden.
Met het niet naar meldingen buiten het dorp gaan doel ik meer op het niet opzoeken van de grote meldingen met veel slachtoffers.
Uiteraard kan zoiets overal gebeuren en ook bij mij in het dorp.
Prima dat je dat op die leeftijd leert!
Maar dat leer je niet om vervolgens op alle reanimatiemeldingen af te gaan. Dit leer je om te kunnen handelen als je er onverwachts voor staat.
Mede om de reden dat je niet uit een melding weet wat er is ga ik ook niet naar ambu meldingen toe (over een aantal jaar wel mijn doel maar dan als ambulance verpleegkundige
).
De reden waarom ik dan wel naar brandweer meldingen ga heb ik hierboven al genoemd.
Ook kan het daar gebeuren dat je daar slachtoffers tegen komt natuurlijk, maar in de 2/3 jaar dat ik naar brandweer meldingen ga heb ik het niet meegemaakt dat ik ernstig gewonden van heel dicht bij heb gezien.
Zelf let ik er ook wel op om gepaste afstand te houden bij meldingen.