112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 279070 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #420 Gepost op: 25 maart 2013, 20:14:57
Euhm, meen je serieus dat je EHBO-er kunt worden onder de 18, in de zin van inzetbaar op professionele basis?
Dus op een evenement oid? Of bedoel je gewoon de huis-tuin- en keuken EHBO cursus? Wat noem je een EHBO-er?

In professionele zin: dan zeg ik: ja: leeftijdsgrens instellen!
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Jarco_B

• jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #421 Gepost op: 25 maart 2013, 20:44:03
Euhm, meen je serieus dat je EHBO-er kunt worden onder de 18, in de zin van inzetbaar op professionele basis?
Dus op een evenement oid? Of bedoel je gewoon de huis-tuin- en keuken EHBO cursus? Wat noem je een EHBO-er?

Bij de vereniging waar ik bij zit mag iedereen met het eenheiddiploma eerste hulpverlener posten op evenementen zoals koninginnen dag, wielerronde en wedstrijden van plaatselijke voetbalclub.
Ook de jeugd EHBOers mogen mee met posten onder begeleiding van een ervaren EHBOer
Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #422 Gepost op: 25 maart 2013, 22:32:45
Je mag vanaf je 15e je "eenheidsdiploma" eerste hulp halen en bij een  aantal organisaties ook aan de bak als eerste hulp verlener op evenementen. Ik heb vanaf mijn 16e evenementen gedaan, en vanaf mijn 18e ook grote evenementen als festivals. Ik heb in mijn eerste jaren relatief weinig meegemaakt, maar sommige heftige dingen kwamen zeker langs. Nu merk ik dat ik er nu misschien we sterker op reageer dan toen, wat m.i. een teken is dat ik het me toen niet goed realiseerde. Overigens is het anders, m.i., om als hulpverlener aanwezig te zijn, dan als toeschouwer/fotograaf. Je hebt een professionele houding en afstand, en nog belangrijker, je kunt iets doen!!!

Ik denk dat minderjarige ehbo-ers altijd beschermd moeten worden door meerderjarige collega's!
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #423 Gepost op: 25 maart 2013, 23:00:35

Ja dat kan z'n beetje overal?
Zowel binnen ehbo en rode kruis wereld.
 ;)
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #424 Gepost op: 26 maart 2013, 10:42:51

Ik heb op mijn 16e AED certificaat gehaald. :)

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #425 Gepost op: 26 maart 2013, 11:12:08
J, ok, maar het halen van certificaten vind ik wat anders dan professioneel ingezet worden...
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

gerritsen

• Forum gebruiker
  • Brandweer
Reactie #426 Gepost op: 26 maart 2013, 11:25:00
Iets minder dan een uur geleden ging mijn pager voor de volgende melding:

p2kflex
16:21:02 25-03-13GROUP-2PRIO 2 Buitenbrand Berm/Ruigte : KAMILLE 3 7483AP : HAAKSBERGEN 4531
0604741BRW Twente (Haaksbergen) (Piketploeg)
0605294BRW Twente (Haaksbergen) (TS 4531)

De Kamille is zo'n 25 meter van mijn huis vandaan, dus ik twijfelde geen moment, pakte een fles met water en ik sprong op de fiets. (Fiets had overigens niet gehoeven, maar in snelheid denk je soms niet aan bepaalde dingen  0098). Ter plaatse betrof het een laagje bladeren dat flink aan het branden was. De melder zei dat ik niet dichterbij mocht komen omdat ik dan misschien vlam zou vatten :D. Gauw even uitgelegd dat ik wist wat ik deed, toen fles water eroverheen, paar keer stampen en nog even gewacht op de tankautospuit. Verhaal verteld en geadviseerd om er nog even een waterstraal op te doen. Zo gezegd, zo gedaan. Bevelvoerder bedankte mij nog even vriendelijk waarnaar ze weer rustig terug konden gaan naar de kazerne.

Het heeft verder weinig te maken met traumatische ervaringen en de minimumleeftijd van persfotografen, maar ik vond het wel even 'leuk' om te vertellen dat jonge persfotografen echt niet allemaal in de weg lopen, brandjes aansteken en zelf geen hulp verlenen.  98uiye

Wij noemen dat beunhazen  ;)
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #427 Gepost op: 26 maart 2013, 14:56:32
Wij noemen dat beunhazen  ;)

Ja zoiets hoorde ik gisteravond tijdens de wekelijkse oefenavond ook al  ;D

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #428 Gepost op: 26 maart 2013, 16:22:14
Iets minder dan een uur geleden ging mijn pager voor de volgende melding:

p2kflex
16:21:02 25-03-13GROUP-2PRIO 2 Buitenbrand Berm/Ruigte : KAMILLE 3 7483AP : HAAKSBERGEN 4531
0604741BRW Twente (Haaksbergen) (Piketploeg)
0605294BRW Twente (Haaksbergen) (TS 4531)

De Kamille is zo'n 25 meter van mijn huis vandaan, dus ik twijfelde geen moment, pakte een fles met water en ik sprong op de fiets. (Fiets had overigens niet gehoeven, maar in snelheid denk je soms niet aan bepaalde dingen  0098). Ter plaatse betrof het een laagje bladeren dat flink aan het branden was. De melder zei dat ik niet dichterbij mocht komen omdat ik dan misschien vlam zou vatten :D. Gauw even uitgelegd dat ik wist wat ik deed, toen fles water eroverheen, paar keer stampen en nog even gewacht op de tankautospuit. Verhaal verteld en geadviseerd om er nog even een waterstraal op te doen. Zo gezegd, zo gedaan. Bevelvoerder bedankte mij nog even vriendelijk waarnaar ze weer rustig terug konden gaan naar de kazerne.

Het heeft verder weinig te maken met traumatische ervaringen en de minimumleeftijd van persfotografen, maar ik vond het wel even 'leuk' om te vertellen dat jonge persfotografen echt niet allemaal in de weg lopen, brandjes aansteken en zelf geen hulp verlenen.  98uiye

Ik zou wel eens een reactie van het korps hier willen zien. je zit bij de jeugdbrandweer.  Er zijn bij de meeste korpsen toch duidelijke afspraken over het op alarm komen van meldingen.  Is bij de meeste korpsen gewoon not done. je gaat niet als jeugdlid op meldingen rijden, en al helemaal geen branden blussen, hoe groot of hoe klein ze ook zijn.  Ik begrijp jouw enthousiasme  en wens je een fijne toekomst bij de brandweer of als journalist maar met  wat ik hier allemaal lees krijg ik alleen maar meer vraagtekens?????
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #429 Gepost op: 26 maart 2013, 16:22:57
J, ok, maar het halen van certificaten vind ik wat anders dan professioneel ingezet worden...
maar het is dus wel zo dat je als 14+ er bij evenementen kunt staan waar je van alles mee kan maken. Onder de 14 heb ik nog niet gehoord
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge