112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 279078 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #430 Gepost op: 26 maart 2013, 16:37:31
Ik zou wel eens een reactie van het korps hier willen zien. je zit bij de jeugdbrandweer.  Er zijn bij de meeste korpsen toch duidelijke afspraken over het op alarm komen van meldingen.  Is bij de meeste korpsen gewoon not done. je gaat niet als jeugdlid op meldingen rijden, en al helemaal geen branden blussen, hoe groot of hoe klein ze ook zijn.  Ik begrijp jouw enthousiasme  en wens je een fijne toekomst bij de brandweer of als journalist maar met  wat ik hier allemaal lees krijg ik alleen maar meer vraagtekens?????

Reactie van korps kan überhaupt niet, aangezien ik die niet gesproken heb (het is namelijk brandweer Twente, kazerne Haaksbergen). Reactie van de BvD was: bedankt!  ;). Ik heb het brandje geblust omdat ik:
1) er 25 meter vandaan woon, dus ik kon zo een fles water meenemen. Was het verder geweest dan had ik dit niet gedaan.
2) het was allemaal droog spul daar, en ik wou niet dat het vuur nog verder uit zou breiden.

Overigens: het brandje was gewoon uit. Ik heb besloten om de AC niet te bellen aangezien het wel nodig was dat de grond nog even natgemaakt werd.

Bij ons zijn er geen afspraken gemaakt over het wel/niet rijden op meldingen.

Jarco_B

• jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #431 Gepost op: 26 maart 2013, 17:27:19
maar het is dus wel zo dat je als 14+ er bij evenementen kunt staan waar je van alles mee kan maken. Onder de 14 heb ik nog niet gehoord

Jeugd leden met het diploma jeugd EHBO A en/of B mogen hier ook mee onder begeleiding welteverstaan.
De jeugd leden met diploma zijn 12 jaar en ouder.

Ik zou wel eens een reactie van het korps hier willen zien. je zit bij de jeugdbrandweer.  Er zijn bij de meeste korpsen toch duidelijke afspraken over het op alarm komen van meldingen.  Is bij de meeste korpsen gewoon not done. je gaat niet als jeugdlid op meldingen rijden, en al helemaal geen branden blussen, hoe groot of hoe klein ze ook zijn.  Ik begrijp jouw enthousiasme  en wens je een fijne toekomst bij de brandweer of als journalist maar met  wat ik hier allemaal lees krijg ik alleen maar meer vraagtekens?????

Voor zover ik weet zijn er geen regels of verboden voor jeugdbrandweer leden om naar meldingen toe te gaan.

Of het verstandig is om een brand zelf te blussen laat ik in het midden.
Persoonlijk zou ik het niet doen want eigen veiligheid staat voorop!
Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #432 Gepost op: 26 maart 2013, 19:46:06
Of het verstandig is om een brand zelf te blussen laat ik in het midden.
Persoonlijk zou ik het niet doen want eigen veiligheid staat voorop!

Er waren nog een paar kleine vlammetjes (aan de rand van het 'vlak') die ik met water uit heb gemaakt. Als er meer vlammen waren geweest dan had ik gewacht op de brandweer zonder iets te doen.

Voor de beeldvorming een tweetal foto's:

1.

2.

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #433 Gepost op: 26 maart 2013, 20:00:18
Dit is een behoorlijk moeilijke vraag. Ik kan niet beoordelen of iemand te jong, of te oud is.
Het belangrijkste is, of de fotograaf in kwestie, verantwoordelijk genoeg is.

Kijk, je zou kunnen zeggen: 18+ omdat men dan wettelijk volwassen is, maar dat is te kort door de bocht.

Mochten het kinderen van bijvoorbeeld 12/13 zijn, dan zou ik er wel rekening mee houden dat je aan je ouders vermeld waar je naartoe gaat.
Klinkt heel oubollig en misschien overbezorgd, maar je weet nooit of er onveilige situaties ontstaan. (Zal wel aan m'n moeder liggen dat ik zoiets typ xD)

TAS-716

• Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
Reactie #434 Gepost op: 26 maart 2013, 21:28:59
Welke korpsen in Nederland hebben er dan ''afspraken'' over gemaakt? Dus je mag als jeugdbrandweerlid niet op meldingen rijden maar als je niet erbij zit en wel de brandweer volgt doormiddel van een pieper mag het dus wel..? :-\
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.

SjoerdvR

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
    • Mijn fotografie site
Reactie #435 Gepost op: 26 maart 2013, 23:24:43
Er waren nog een paar kleine vlammetjes (aan de rand van het 'vlak') die ik met water uit heb gemaakt. Als er meer vlammen waren geweest dan had ik gewacht op de brandweer zonder iets te doen.

Voor de beeldvorming een tweetal foto's:

1.

2.

Laat de brandweer hun werk doen. Toevallig dat dit goed afgelopen is, maar de volgende keer gaat het mis, en staat je broek in de hens. Daar zit niemand op te wachten. Als ik het grijze gebied op foto 1 bekijk, is het toch een aardig oppervlakte, wat je niet zomaar uittrapt...

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #436 Gepost op: 26 maart 2013, 23:49:16
Welke korpsen in Nederland hebben er dan ''afspraken'' over gemaakt? Dus je mag als jeugdbrandweerlid niet op meldingen rijden maar als je niet erbij zit en wel de brandweer volgt doormiddel van een pieper mag het dus wel..? :-\

Hier in de regio is het niet toegestaan. Leek mij niet meer dan logisch dat er meerder plekken zijn waar dit gewoon not done is. Nou ben ik meteen erg benieuwd hoe dit bij andere regio's geregeld is.
hobby / persfotograaf ben je niet in dienst van de brandweer.     jeugdbrandweerlid wel! Het kwam namelijk maar veel te vaak voor dat het halve jeugdkorps in t-shirts en brandweercaps etc stonden te kijken / in de weg liepen bij incidenten.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #437 Gepost op: 27 maart 2013, 08:21:46
@Sjoerd ik zal het even herhalen omdat je het schijnbaar niet goed gelezen hebt.

Er waren nog een paar kleine vlammetjes die ik geblust heb. De rest was al opgebrand. Het allerlaatste vlammetje heb ik uitgetrapt omdat het water op was.

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #438 Gepost op: 27 maart 2013, 08:55:59
@Sjoerd ik zal het even herhalen omdat je het schijnbaar niet goed gelezen hebt.

Er waren nog een paar kleine vlammetjes die ik geblust heb. De rest was al opgebrand. Het allerlaatste vlammetje heb ik uitgetrapt omdat het water op was.

Ik kan er wel inkomen, maarja waarom? Je weet dat de brandweer al onderweg is, dus laat het lekker (hoe klein ook). Het is een ander verhaal als je dit brandje tegenkomt terwijl er geen brandweer gealarmeerd is, dan zou je (bij een klein brandje) de boel zelf op kunnen lossen zonder tussenkomst van de brandweer. Nu komt de brandweer helemaal voor niks (brand was al uit).  ;)

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #439 Gepost op: 27 maart 2013, 14:02:21
@Roy da's niet helemaal waar, ik heb er voor gekozen om de brandweer niet af te bellen omdat de grond nog nat gemaakt moest worden.

Ik heb het brandje geblust omdat de vlammen zich anders uitbreidden. Dan zou de hele grond van het speeltuintje ook wegbranden en dat is zonde.

----

Overigens is het een beetje vreemd dat jullie hier zeggen 'laat de brandweer zijn werk doen'. Dus als er een fietser aangereden wordt moet ik ook maar afwachten totdat de ambulance er is, en zeker geen hulp verlenen?  :-X Ik denk dat jullie nu gaan roepen 'ja dat is anders', maar ik zie weinig verschil. In beide gevallen wil je voorkomen dat het erger wordt.