112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 279080 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #450 Gepost op: 27 maart 2013, 20:59:53
Inderdaad dwalen we wat af, ik de dat Sem erg goed weet waar hij mee bezig is, wat brandjes betreft. Ik zou zeker niet anders gehandeld hebben. Kom op. Niet even een paar vlammetjes uit trappen omdat de brandweer anders voor niets komt? Dat zegt meer over de brandweermannen dan deze held. Ik vind nl een burger die probeert zelf problemen op te lossen een held! Zeker als hij goed weet wat hij doet.

Even over de opmerking "afmelden van de brandweer": laten die zich afmelden? volgens mij wordt wer dan meestal door gereden op dit soort meldingen? (dat is anders dan bij obms etc)

Maar weer terug on topic O0

Wanneer vinden we iemand te jong als incidentfotograaf, en waarom?
Kan een puber zelf inschatten wat hij/zij aan kan?
Zijn ouders aan te spreken op de hobby van hun kind? Is er sprake van kindermishandeling als ze dit niet doen?
Moeten we nu alle minderjarige incidentfotografen aanmelden bij het AMK?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Berger

• Forum gebruiker
Reactie #451 Gepost op: 27 maart 2013, 21:59:46
Naar mijn mening ben je pas een fotograaf bij minimaal 18, alles daaronder is wettelijk niet volwassen, en heeft gewoon een hobby. Onder de 16 zouden de ouders eens moeten nadenken of het wel verstandig is om hun kinderen bloot te stellen aan het soort narigheid wat ze fotograferen.

Wel wil ik even over Sem opmerken dat hij zich hier op het forum erg goed weet uit te drukken,met keurig taalgebruik en zonder breezah spelling of gruwelijke fouten, wat hem bij mij al gelijk heel wat extra punten oplevert, op die manier weet hij zich wel positief te onderscheiden van vele anderen.
Ook het blussen van zo'n beginnende brand verdient gewoon een compliment , goed werk van iemand die volgens mij prima weet waar hij mee bezig is, ik denk dat we nog wel van hem gaan horen later,als beroepsfotograaf.  O0

SjoerdvR

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
    • Mijn fotografie site
Reactie #452 Gepost op: 27 maart 2013, 22:48:18
Naar mijn mening ben je pas een fotograaf bij minimaal 18, alles daaronder is wettelijk niet volwassen, en heeft gewoon een hobby. Onder de 16 zouden de ouders eens moeten nadenken of het wel verstandig is om hun kinderen bloot te stellen aan het soort narigheid wat ze fotograferen.

Wel wil ik even over Sem opmerken dat hij zich hier op het forum erg goed weet uit te drukken,met keurig taalgebruik en zonder breezah spelling of gruwelijke fouten, wat hem bij mij al gelijk heel wat extra punten oplevert, op die manier weet hij zich wel positief te onderscheiden van vele anderen.
Ook het blussen van zo'n beginnende brand verdient gewoon een compliment , goed werk van iemand die volgens mij prima weet waar hij mee bezig is, ik denk dat we nog wel van hem gaan horen later,als beroepsfotograaf.  O0

Ik heb hier weinig aan toe te voegen eigenlijk. Dat laatste wat je aanhaalt is een goed punt, het is wel net geschreven.
Het geval met het buitenbrandje laat ik even links liggen, genoeg daarover.

Wanneer vinden we iemand te jong als incidentfotograaf, en waarom? <18 jaar. Omdat dit de ontwikkeling als persoon kan beïnvloeden. Verantwoording moet ook nog groeien, en is nog niet genoeg aanwezig op leeftijden onder de 18 (daarboven soms ook nog niet).
Kan een puber zelf inschatten wat hij/zij aan kan? Nee. Overschatting komt zeer veel voor. "Oh dat doe ik wel even", "Dat kan ik wel", en "Oh, zo erg is dat toch niet?"
Zijn ouders aan te spreken op de hobby van hun kind? Is er sprake van kindermishandeling als ze dit niet doen? Ja, Ouders zijn zeker aan te spreken. Zij zijn bevoegd en voogd over de kinderen. Kindermishandeling vind ik wat ver gaan, behalve bij het duidelijk zichtbaar psychologisch doordraaien van het kind, waarbij de oorzaak duidelijk bij incidentenfotografie ligt.
Moeten we nu alle minderjarige incidentfotografen aanmelden bij het AMK? Nee. Er zijn (nog) levende voorbeelden van personen die het prima aan zouden kunnen. Niet zo zwart op wit "alle" dus.

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #453 Gepost op: 28 maart 2013, 08:11:23

Dus ik als 17 jarige met een camera, ben geen fotograaf? beetje raar. over een half jaar wel? omdat ik dan 18 ben en heb dezelfde camera en de zelfde fotografie cursus? :-X
Vrijwillige brandweer

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #454 Gepost op: 28 maart 2013, 15:49:22
Tsja, je blijft altijd met grenzen zitten, wen er maar aan!  O0

Ik liep ook tegen een grens aan. Ik was 17 jaar en 11 maanden en mocht nog geen autorijlessen nemen. Een maand later wel.  :P
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #455 Gepost op: 28 maart 2013, 15:55:53
dat is wat anders, ik heb dezelfde camera, cursussen en dan ben ik geen fotograaf? en over een half jaar wel omdat ik "de magische grens" over ben?
Vrijwillige brandweer

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #456 Gepost op: 28 maart 2013, 16:06:31
Wanneer is er überhaupt sprake van een incidentfotograaf. Welke definitie hanteert men daarvoor en waarom? Mocht deze vraag al eerder aan de orde zijn gekomen, excuseer me dan voor de dubbele vraag.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #457 Gepost op: 28 maart 2013, 16:51:14
dat is wat anders, ik heb dezelfde camera, cursussen en dan ben ik geen fotograaf? en over een half jaar wel omdat ik "de magische grens" over ben?
We moeten toch ergens een grens trekken? Dit soort dingen kun je niet per casus gaan bekijken.

Wanneer is er überhaupt sprake van een incidentfotograaf. Welke definitie hanteert men daarvoor en waarom? Mocht deze vraag al eerder aan de orde zijn gekomen, excuseer me dan voor de dubbele vraag.
Fotograaf die (op professionele basis) naar incidentlocaties gaat om daar een foto c.q. filmverslag van het incident te maken, in principe met het doel dit verslag te (laten) publiceren
Incident: Een niet bedoelde gebeurtenis waarop door hulpverlenende diensten wordt gereageerd

Zoiets?

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #458 Gepost op: 30 maart 2013, 19:26:53
De afgelopen week heb ik een hoop kritiek over mij heen gekregen, onder andere in dit topic en in het topic waar je je momenteel bevindt. Daarom wil ik even wat kwijt. Gewoon, mijn persoonlijke mening over mijn fotografie.

Al sinds 2010 fotografeer ik van alles. Ik heb inmiddels tienduizenden foto's gemaakt. Mijn hobby is dan ook niet incident- of persfotografie, maar gewoon fotografie. Ik leg naast 'het leed van anderen' ook concerten, feesten, musicals, voorstellingen, bezoeken, steden, oefeningen, natuurgebieden, familie's, bouwprojecten, werkzaamheden en nog véél meer vast. Ik snap zelf ook niet hoe incidentfotografie je hobby kan zijn. Dit gaat heel arrogant klinken; maar ik vind mij zelf daarom ook wel iets meer dan de random incidentfotograaf. En wel om de volgende redenen. Ik loop nooit in de weg bij incidenten. Ik zal nooit op een melding van een reanimatie gaan rijden als ik zelf geen hulp aan biedt. Ik bewerk mijn foto's altijd (het is niet zo dat ik mijn foto's upload en dan maar klakkeloos rondstrooi). Ik maak kentekens en gezichten onherkenbaar. Ik ga niet voor een brandweerkazerne/ambulance staan om zo graag een HV voertuig vast te leggen. Ik waag niet mijn leven voor een video van een HV voertuig. Ik ga weg als mij dat gevraagd wordt (mits daar uiteraard een goede reden voor is). Ik kan ABN praten en schrijven, en ga zo maar door.

Misschien denken jullie nu: 'goh, heb je hem ook weer', maar dat kan me nu even weinig schelen. Ik wou even vertellen hoe ik tegen mijn fotografie opkijk. Of jullie dan concluderen dat ik een random incidentfotograaf ben, of juist iets meer, is aan jullie  ;)

sylvester1986

• Gast
Reactie #459 Gepost op: 30 maart 2013, 19:46:22
of juist iets meer, is aan jullie  ;)
Als ik alleen al kijk naar jouw taalgebruik..... O0
Dat is dus dat beetje meer. O0