112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 280354 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #470 Gepost op: 31 maart 2013, 22:09:13
Bedankt voor alle positieve reactie's  O0

Na alles gelezen te hebben en heel kort op me in laten werken kan ik alleen maar zeggen: "Sem jij komt er wel knul".
Aan jou kunnen heel veel jongeren maar zeker ook zoals men het zegt volwassenen een voorbeeld nemen.
Ik volg mijn gevoel wat zegt Sem weet donders goed waar hij mee bezig is en ja je zal wel eens je koppie stoten maar dat hoort bij het ouder worden knul.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Tomyboy

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #471 Gepost op: 31 maart 2013, 22:29:08
Ik denk dat een fotograaf ergens ook pas goed zijn grenzen kent als hij een keer zijn kop stoot. Ik ga het niet ontkennen, heb zelf mijn kop ook een keer flink gestoten (ca. 2/3j terug), en daar uiteindelijk alleen maar van geleerd.
Sindsdien zijn er goede afspraken en de laatste berichten die ik hoor is dat ik het serieus op pak en zijn er eerder complimenten dan klachten over deze redelijk jonge fotograaf (of je mij die term mag toedelen, dat is discussie 2  ;) ) . Of het goed is om je kop te stoten is een 2e verhaal, maar je leert er wel van!

Terugkomend op de minimumleeftijd: Moeilijk vast te stellen. Ik reed vroeger nooit op ongevalsmeldingen, en de kans dat je bij brand SO's tegenkomt is relatief gezien klein. De ene fotograaf is 20j en heeft er misschien nog moeite mee, ik ben 17j en kan er vind ik zelf goed mee omgaan. Ik lig er in ieder geval niet van wakker.

Maar zoals Stefan al aangeeft: Het is wachten tot het misgaat. Is het niet ledematen die over het wegdek liggen, is het wel dat je op jonge leeftijd een bekende tegenkomt als slachtoffer.
Die ervaring heb ik gelukkig niet gehad dat ik als fotograaf ter plaatse was, maar helaas wel het schrikmoment als vriend van een slachtoffer die een ernstig scooterongeluk had gehad. Daar schrik je al van op het moment dat je het hoort, laat staan als je op jonge leeftijd als fotograaf ter plaatse komt en je ziet dat het MMT met een vriend van je bezig is...
Student Technische Bedrijfskunde TU/e

Pigeonnier

• Journalist, Fotograaf, Cameraman
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #472 Gepost op: 1 april 2013, 15:19:30
Op de vraag waar staat dat de journalistiek een controlerende taak heeft. Dat is onder meer vastgesteld door het Europeese Hof voor de rechten van de mens. Het EHRM stelt dat een democratie niet kan functioneren zonder de persvrijheid en de onafhankelijke controle van de overheid door de media......
Omdat journalist een vrij beroep is betekend dat , helaas, dat er ook veel minder serieuze "vakbroeders en zusters zijn" die het primair om de "scoop" of het "sensationele" plaatje gaat....... Journalist zijn betekend onafhankelijk, objectief waarnemen en vastleggen. Dat betekend dus niet kritiekloos!!

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #473 Gepost op: 22 april 2013, 12:38:02
Controlerende taak van de media?
Waar staat die taak omschreven dan?

Dat is geen taak maar een functie in een vrije samenleving. Maar die vrijheid wordt elke keer verder ingeperkt onder het mom de goeden van de slechten te scheiden. Volgens mij werkt dat niet zo goed en geven we stukje bij beetje vrijheid op.

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #474 Gepost op: 23 april 2013, 16:37:37
Sem is zeker niet de enige ik doe het nu een jaartje als ik ergens foto`s maak houd ik me aan een aantal regels
1.geen SO op beeld
2.luisteren naar de autoriteten
3.achteraf goed kijken of er toch iets op de foto staat wat in strijd is met bovenstaande regels/eisen
En het is bij mij vooral de hoby fotografie zowel sport als natuur als HV als HV voertuigen
Ik maak foto`s voor de brandweer en soms nog voor andere sites mocht hier vraag naar zijn.
En ik kan altijd bij men kennissen vrienden en familie terecht als er iets is wat me dwars zit.

middystyle

• Geïnteresseerde
  • Nieuwe gebruiker
  • *
    • Foto Team Twente
Reactie #475 Gepost op: 23 april 2013, 18:36:51
1 klein dingetje van mij uit. Ik las dit per toeval, ik ben normaal niet zo van het reageren, maar toch wil ik wat kwijt.

Als fotograaf in de zelfde regio als Sem, weet ik uit betrouwbare bronnen dat het niet zozeer zijn leeftijd, maar zijn gedrag is waar enkelen zich aan storen. Ik ben totaal niet van iemand in de grond trappen, maar kijk wel even hoe je iets overbrengt. Uit meerdere hoeken van Twitter zie ik wel eens een discussie naar hem toe.

Ik volg hem niet op Twitter, juist omdat hij mij niet wilt volgen door een of ander manier, maar kom op, afkraken van andermans werk, denken dat je het zelf beter kunt en beter weet, toch wel eens proberen om achter het lintje te komen, zelfs als het echt niet mag. Je bent 14. Ok, je duikt vol op de fotografie, maar pas een keer op met je gedrag. Vroeg of laat kom je net die verkeerde persoon tegen die het jou wel eens moeilijk kan maken.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #476 Gepost op: 23 april 2013, 20:16:02
Ok! Ander licht op de zaak.
Echter zou ik het niet hier zo op het forum zetten, ik zou e.e.a. aan hem berichten in PB of rechtstreeks aangezien je uit dezelfde regio komt.

Het lijkt me niet de bedoeling dat hier persoonlijke vetes worden uitgevochten in de openbaarheid.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #477 Gepost op: 23 april 2013, 20:20:07
Volgens mij gaat het topic niet over het gedrag van mij in mijn privéleven, maar over de minimumleeftijd van incidentenfotografen, nietwaar?  :)

@Peter heb je inhoudelijk over dit bericht een PB gestuurd...

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #478 Gepost op: 23 april 2013, 21:12:16
Volgens mij gaat het topic ... over de minimumleeftijd van incidentenfotografen,

Inderdaad on topic

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #479 Gepost op: 24 april 2013, 09:45:05
Maar het heeft wel een heel andere kijk op de minimumleeftijd gegeven.. Blijkbaar kunnen sommige minderjarige de verantwoordelijkheid niet nemen om zich te gedragen?