112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 280659 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #480 Gepost op: 24 april 2013, 09:50:14
Uiteraard weten sommige minderjarigen zich niet te gedragen, maar er zijn er ook die dat heel goed kunnen.
Maar dat is ook bij volwassenen, misschien nog wel sterker!

Waar het hier denk ik meer om draait is het inzien wat het voor effect heeft als je als minderjarige incidentfotograaf bent.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #481 Gepost op: 24 april 2013, 11:06:44
Uiteraard weten sommige minderjarigen zich niet te gedragen, maar er zijn er ook die dat heel goed kunnen.
Maar dat is ook bij volwassenen, misschien nog wel sterker!

Waar het hier denk ik meer om draait is het inzien wat het voor effect heeft als je als minderjarige incidentfotograaf bent.
Et kan gewoon geen kwaad.... het is nu eenmaal een hobby en aan de persoon/ouders zelf of deze wel geschikt is voor diegene.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #482 Gepost op: 24 april 2013, 11:18:22
Et kan gewoon geen kwaad....

Er zijn professionele doorgewinterde hulpverleners die te kampen hebben met de gevolgen van PTSS.
Ik ben benieuwd naar de onderbouwing van je stelling.
Of is de wens de vader van de gedachte?

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #483 Gepost op: 24 april 2013, 11:20:05
Et kan gewoon geen kwaad....
Wil je dit eens onderbouwen?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #484 Gepost op: 24 april 2013, 11:36:55
Et kan gewoon geen kwaad.... het is nu eenmaal een hobby en aan de persoon/ouders zelf of deze wel geschikt is voor diegene.

Het kan weldegelijk meer kwaad als je denkt. Problemen als PTSS gaan pas later optreden. Er moeten eerst heel wat druppels vallen voordat de emmer overloopt. En wanneer dat dan gebeurd besef je pas dat die emmer zwaarder is dan je denkt.

En bijna iedereen zegt er goed tegen te kunnen, maar na langere tijd blijkt het dan helaas toch anders te zijn. Ik zelf heb ook last van PTSS. Ook ik dacht dat mij dat niet zou gebeuren en dat het allemaal wel meeviel. Totdat het zover is, dan worden dingen ineens heel anders.

Als je minderjarig bent ben je gewoonweg gevoeliger daarvoor. Het kan dus weldegelijk kwaad.
Ik ben wel van mening dat wanneer je jezelf bewust bent van deze risico's en het gevaar bewust vermijd je geen gevolgen hoeft te hebben. Het is net hoever je zelf denkt te moeten gaan. De vraag is wat je wilt. Rij je op Treinincident of op elke buitenbrand?   :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

EMG Fotografie

• Forum gebruiker
    • EMG Fotografie
Reactie #485 Gepost op: 24 april 2013, 13:40:09
Ik maak nu ook al enige jaren foto's van de hulpdiensten. Aan het begin was het redelijk lastig om bij incidenten te komen omdat de politie dat liever niet wou. Nu ik enkele jaren foto's maak heb ik er bijna geen last meer van, alleen wanneer een agent mij niet mag. Ik blijf altijd achter de lintjes tot ik toestemming heb om dichter bij te komen. Ik heb ook al wat ernstige incidentjes mee gemaakt, maar zo af en toe spookt het nog wel door mijn hoofd.

Naar mijn mening hangt de leeftijd van een incident-/persfotograaf af van de ouders. Als de ouders niet willen dat hun zoon/dochter naar incidenten toe gaat dan kunnen zei dit makkelijk verbieden. De ouders kunnen meer druk uitoefenen op hun kind dan dat de hulpdiensten ter plaatse kunnen doen.
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #486 Gepost op: 24 april 2013, 14:04:45
En de wet kan meer druk uitoefenen dan ouders  O0

Ik vind niet dat je het aan ouders moet overlaten. Veel ouders hebben geen idee wat e.e.a. doet met hun kind, dus kun je ze dat ook niet aanrekenen ook. (al vind ik wel dat ouders zich daar in moeten verdiepen)

Kinderen worden dan slachtoffer van de ouders.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #487 Gepost op: 24 april 2013, 15:11:40
Maar het heeft wel een heel andere kijk op de minimumleeftijd gegeven.. Blijkbaar kunnen sommige minderjarige de verantwoordelijkheid niet nemen om zich te gedragen?
middystyle  is sinds december 2011 lid van dit forum, en dit is pas zijn 2de reactie. Voor mij toch wel een indicatie dat er mogelijk meer aan de hand is. Nou ga ik hier geen oordeel over Sem vormen maar uit persoonlijke ervaring weet ik wel dat het vaak de jongeren zijn die de wijsneus uit hangen en alles beter denken te weten.  Nou is dat natuurlijk inherent aan de leeftijd, maar binnen de HV is daar niet altijd tijd en ruimte voor.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #488 Gepost op: 24 april 2013, 16:43:34
Ik heb Peter pas enkele keren in het echt gesproken, en volgens mij niet één keer bij een incident. Hij weet dus niet hoe ik me gedraag bij incidenten, en dat is volgens de brandweer goed  ;). Sta ik voorbij het lintje dan is dat prettig werken, sta ik achter een lintje dan maak ik daar geen probleem van. Ik schroef dan gewoon een teleobjectief op m'n camera  0098. Ik probeer al helemaal niet voorbij lintjes te komen, als het niet mag dan mag het niet. Waar Peter volgens mij op doelt is een incident op de N18. Hierbij werd de weg afgesloten, maar de twee naastgelegen fietspaden niet. De fietsers werden ook niet tegengehouden. Naar mijn inzien dus een onjuiste afzetting.

Op Twitter wil ik nog wel eens opbouwende kritiek geven, sommigen noemen dat 'beter weten' of 'de wijsneus uithangen.' Ik ben van mening dat als je jezelf fotograaf noemt, dat je dan best eens kritisch naar je eigen foto's mag kijken. Soms zie ik foto's voorbij komen dat ik denk: hoe kun je die nou in vredesnaam plaatsen? En inderdaad, dan geef ik opbouwende kritiek. Heb je er last van, dan druk je op 'ontvolg'  O0

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #489 Gepost op: 24 april 2013, 17:03:40
Tja, Sem jij bent weer het voorbeeld van het verhaal haha. Ik ken je verder niet dus kan en mag geen oordeel over je vellen. Kan alleen uit eigen ervaring praten O0  0098
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.