Ik vind eigenlijk dat je als niet-hulpverlener niet naar een incident moet gaan. Zelf ben ik 15 en volg ik wel de meldingen via pd5hw maar ik ga er nooit achteraan, en dat zal ik ook nooit gaan doen. Ik vind dat je met foto's maken de privacy van de slachtoffers wegneemt, want stel dat er iemand onder een auto komt en er wordt een foto gemaakt, maar voor het gezicht van het slachtoffer komt sown wit maskeer dingetje ( je weet vast wel wat ik bedoel). Maar de rest kun je nog gewoon zien, dan kunnen mensen die je goed kennen nog denken: 'Hee die heeft dezelfde broek, shirt,jas schoenen als die en die'.
Bij een brand geldt dit net zo goed, je bent wel veel kwijt als je huis uitbrandt of wathever. En een huis herken je makkelijk als de straat erbij staat, en dan weet nog de hele wereld: 'Kijk kijk dit huis was uitgebrandt toen en toen!'.
Eigenlijk zouden ze p2000 niet moeten coderen ( want dan kan ik het ook niet meer volgens
) Maar wel moeten zorgen dat er veeeeel minder mensen bij incidenten komen 'kijken'. Nou is alleen kijken niet zo erg, maar ik bedoel foto's maken. Want als er iets bij mij in de straat gebeurd, dan ga ik heus ook wel even kijken hoor!
Geef toe: zelf zou je het ook niet leuk vinden om als slachtoffer op het internet te staan..?
Ik denk dat ik verder hier niet meer op reageer, want ik ben op vakantie