Pas op met zo'n woordkeuze, want ik denk dat veel mensen iets anders denken bij het woord "indoctrineren". Als je in de Dikke Vandale kijkt dan staat daar niet alleen "opleggen", maar ook "onder druk" en dat gebeurt vaak in een dictatuur. Zie indoctrineren maar als "hersenspoelen" en ik denk dat je daarmee of de verkeerde kant op gaat of gewoon iets anders bedoelde
Misschien een wat harde woordkeuze die ik zeker niet zo bedoelde. Dank voor de verbetering Peter!
Bovendien vraag ik me af of de hulpdiensten wel zin en tijd hebben om tijd te spenderen aan hobbyfotografen. Ze zijn vervelend, ze staan in de weg, dus gaan we ze maar op sleeptouw nemen zodat ze in de toekomst misschien meer begrip kunnen opbrengen voor hun werkzaamheden? Dat lijkt me nogal de omgekeerde wereld. Open huis voor alle fotografen, zo werkt het natuurlijk niet. Als ze vervelend zijn dan is dat niet zonder reden. Je kunt ook vervelend zijn zonder camera, ik kan me nog een schietincident herinneren ergens in het noorden, Drenthe ofzo? Waarbij een agent zich bedreigd voelde door een vervelende toeschouwer en hem uit noodweer neer heeft geschoten. Goed, dat gaat wel heel erg ver, maar ik zie het verschil niet tussen mensen met en mensen zonder camera. Vervelend is vervelend en dat betekent achter de linten blijven en luisteren naar wat de politie (of de brandweer) je vertelt.
Het lijkt opzich ook heel logisch dat je achter de linten blijft, als dit niet het geval is en je loopt er zonder perskaart en/of toestemming van brandweer/politie of GGD, lijkt me waarschuwen zeker op de juiste plaats (ongeacht met wat voor camera cq. lenzen je loopt) en waarom niet vaker arresteren?
Ik zag net een filmpje op youtube (
http://nl.youtube.com/watch?v=7NGZHa8W1kI&mode=related&search=) en daar schrok ik wel van. Jongens met camera's die daadwerkelijk rennen als de brandweer ter plaatse komt, een fotograaf (ja, met oranje hesje en een camera ter waarde van vele euri's) die op een slang gaat staan tijdens het oprollen. Toch wel diep triest en ik weet niet of de brandweer daar zo blij mee is.
Ik wil wel benadrukken dat het gelukkig ook goed kan gaan en dat annexeren van hobby-fotografen niet op zijn plaats is. En anders wil ik dat graag laten zien!