112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 277660 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #720 Gepost op: 13 juli 2013, 10:58:09
Citaat van: M@rcel link=msg=1183037 date=1373699890
Dat ligt maar net aan de videocamera; met sommige kun je namelijk ook foto's maken.... ^-^
Net zoals je met sommige fotocamera's ook HD-filmpjes kunt maken.

Niet te snel conclusies trekken en mensen in een hokje stoppen.
Laat iedereen in zijn waarde en laat hem/haar zijn hobby uitoefenen zoals hij/zij dat graag wil.

En wat betreft de veiligheid, we weten allemaal dat bij het maken van een mooie foto of videoshot daar soms minder op gelet wordt.
Dat maakt een foto soms zo bijzonder!

Grtz,
Marcel
maar ik denk dat er een degelijk verschil zit tussen hoogstens 5 seconden midden op de weg staan voor die bijzondere foto i.p.v. 20 a 30 seconden midden op de weg voor dat ene hv voertuig dat nog niet met spoed op de film is gezet ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #721 Gepost op: 13 juli 2013, 14:09:28
https://www.youtube.com/watch?v=Hk6c49H1AvA
Rond de 0:05 seconden zie ik dat die Ambu voor de spotter moet uitwijken  >:(


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #722 Gepost op: 13 juli 2013, 14:14:38
Kijk gewoon uit je doppen en gebruik je verstand. Altijd, overal.  :)


Gast

  • Gast
Reactie #723 Gepost op: 13 juli 2013, 14:16:22
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1183090 date=1373717368
http://www.youtube.com/watch?v=Hk6c49H1AvA
Rond de 0:05 seconden zie ik dat die Ambu voor de spotter moet uitwijken  >:(

Ik niet, ambu gaat van rijbaan tikkie opzij naar trambaan, spotter staat netjes op de tram-halteplaats op het meest uiterste puntje.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #724 Gepost op: 13 juli 2013, 21:00:02
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1183029 date=1373695638
Goed, voor jou nog even duidelijk: ik weet heel goed wat een fotograaf is. Ik weet dus ook dat de spotters met een videocamera geen fotografen zijn. Dat ben je toch met me eens, of niet?

Je probeert je nu eruit te praten maar eerder vertelde jij nog dat je voor de spanning naar incidenten ging. Nu je zo af en toe eens een foto verkoopt noem je mensen die naar incidenten gaan geen fotografen en hebben ze daar niets te zoeken. In dat geval had jij dat eerst ook niet. Kijk eens goed naar jezelf voor je zomaar iets roept!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #725 Gepost op: 13 juli 2013, 21:27:35
Citaat van: DiNozzo link=msg=1183145 date=1373742002
Je probeert je nu eruit te praten maar eerder vertelde jij nog dat je voor de spanning naar incidenten ging. Nu je zo af en toe eens een foto verkoopt noem je mensen die naar incidenten gaan geen fotografen en hebben ze daar niets te zoeken. In dat geval had jij dat eerst ook niet. Kijk eens goed naar jezelf voor je zomaar iets roept!

Al sinds het begin is mijn hoofddoel het nieuws verslaan. Ik lever mijn beeld sinds het begin ook al aan lokale media. Sinds begin dit jaar zijn daar de regionale en landelijke media bijgekomen. Er is zeker een bepaalde spanning aanwezig bij een incident, maar volgens mij heb is dat niet meer dan een brandweerman of politieagent heeft. Ik vraag me dus af waar je vandaan haalt dat ik voor de spanning naar incidenten ga.

Ik ben van mening dat je, als je er geen goede reden voor hebt, je niet bij een incident hoort te zijn. Dat je er staat alleen omdat je de incidenten zo leuk vindt, komt heel ramptoeristisch op mij over. In dat geval vind ik dat je je dan ook geen (pers)fotograaf mag noemen. Dat is mijn persoonlijke mening, en je kunt zelf bepalen of je je dan fotograaf noemt of niet.


Gast

  • Gast
Reactie #726 Gepost op: 13 juli 2013, 21:36:34
En als ik nou van een graanpers een foto maak? ....
Mag het dan wél?


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #727 Gepost op: 13 juli 2013, 22:05:54
Een graanpers fotograferen is iets heel anders dan een aanrijding waarbij iemands darmen eruit liggen of een woningbrand waarbij een slachtoffer gereanimeerd moet worden  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #728 Gepost op: 13 juli 2013, 22:13:27


Blijft het feit dat ik me dan dus in dat geval ook persfotograaf van jou mag noemen.
Niemand heeft te bepalen wat een ander wel of niet mag of moet fotograveren, en iedereen moet zichzelf vooral lekker van alles noemen als iemand zich daardoor belangrijker voelt of meer duiding wenst te geven aan wat hij (vakkundig of amateuristisch) is of denkt te zijn.
Iemand die er een film van maakt mag zich cameraman, regisseur, producer noemen en zodra hij het op youtube mikt mag hij zich distributeur en filmmaker noemen. What's in a name.
Onder de 16 jaar beschouw IK in ieder geval niemand alszijnde beroepsbevolking, dus een 13-jarige die zich fotograaf noemt, tsja, al noemt hij zich electronisch klik-apparaat-bediener, het is en blijft een hobbyist.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #729 Gepost op: 14 juli 2013, 00:42:04
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1183157 date=1373745954
Een graanpers fotograferen is iets heel anders dan een aanrijding waarbij iemands darmen eruit liggen of een woningbrand waarbij een slachtoffer gereanimeerd moet worden  ;)

Foto's maken van slachtoffers met zijn of haar darmen eruit? Ik weet niet wat jij bij incidenten doet? :(