112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 277566 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #730 Gepost op: 14 juli 2013, 07:08:02
Zucht. Waarom zo serieus reageren op iets waarvan je weet dat hij het slechts als extreem voorbeeld gebruikt? ::)

Verder heb ik nog steeds het idee dat dit topic enkel en alleen nog steeds een beetje te veel gefocust is op het 'op de man spelen'. Het kan aan mij liggen, maar hadden we dat hoofdstuk niet al afgesloten?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #731 Gepost op: 14 juli 2013, 08:22:35
Hoezo, op de man spelen?

Met dit soort uitspraken en opvattingen weet je dat daar een reactie op gaat komen.
Zeker binnen dit forum....

Grtz,
Marcel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #732 Gepost op: 14 juli 2013, 09:18:49
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1183148 date=1373743655
Al sinds het begin is mijn hoofddoel het nieuws verslaan. Ik lever mijn beeld sinds het begin ook al aan lokale media. Sinds begin dit jaar zijn daar de regionale en landelijke media bijgekomen. Er is zeker een bepaalde spanning aanwezig bij een incident, maar volgens mij heb is dat niet meer dan een brandweerman of politieagent heeft. Ik vraag me dus af waar je vandaan haalt dat ik voor de spanning naar incidenten ga.

Heel simpel, je gaat naar een incident en als  je daar een leuke foto hebt gemaakt ga je kijken of je die kan slijten aan de lokale media. Lokale media is ook heel vaag want dat kan ook je eigen site zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat jij een paar jaar terug naar een incident ging en al wist dat je die foto gaat slijten. Er is altijd een bepaalde nieuwsgierigheid aanwezig en dat is ook juist een goede eigenschap. Als je vervolgens ziet dat je de enige bent die bij dat incident staat maakt het makkelijker om je foto te slijten maar dat wist jij waarschijnlijk niet vooraf.

Dit is geen aanval op jou of op iemand anders maar elke (pers)fotograaf is klein begonnen en dat is niet erg. Je kan pas ergens goed in worden als je het vaak doet en vaak krijg je pas een afzet van je werk als je er goed in bent. Tot dan kost het vooral een hoop tijd en geduld. Je kan aan iemand die aan het lintje foto's staat te maken vaak niet zien of het een (pers)fotograaf in wording is of iemand die een eigen database aanlegt van ongevallen in de buurt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #733 Gepost op: 14 juli 2013, 14:24:42
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1183092 date=1373717782
Ik niet, ambu gaat van rijbaan tikkie opzij naar trambaan, spotter staat netjes op de tram-halteplaats op het meest uiterste puntje.
Owja.... verkeerd gezien!!  98uiye 98uiye


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #734 Gepost op: 15 juli 2013, 08:36:50
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1183212 date=1373778482
Verder heb ik nog steeds het idee dat dit topic enkel en alleen nog steeds een beetje te veel gefocust is op het 'op de man spelen'. Het kan aan mij liggen, maar hadden we dat hoofdstuk niet al afgesloten?
Iemand poneert iets met grote zekerheid en wordt daar op aangesproken. Je kunt dat zien als op de man spelen of zielig of whatever. Maar het komt altijd van 2 kanten. Je kunt je ook voorzichtiger uitdrukken, dat scheelt al weer tientallen berichten.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #735 Gepost op: 15 juli 2013, 11:40:16
Citaat van: DvdW link=msg=1183411 date=1373870210
Iemand poneert iets met grote zekerheid en wordt daar op aangesproken. Je kunt dat zien als op de man spelen of zielig of whatever. Maar het komt altijd van 2 kanten. Je kunt je ook voorzichtiger uitdrukken, dat scheelt al weer tientallen berichten.

Hier in Brabant zeggen wij dan ''Zint eer ge begint''  ;)
 As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aau


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #736 Gepost op: 15 juli 2013, 22:45:47
Citaat van: Dennis Klein link=msg=1183429 date=1373881216
Hier in Brabant zeggen wij dan ''Zint eer ge begint''  ;)
Dat zeggen we in Drenthe ook  :P


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #737 Gepost op: 16 juli 2013, 01:42:35
Met enige nuance is me wel duidelijk wat Sem bedoeld.  Het is ook vaak een stuk frustratie van hulpverleners en fotografen die wel serieus bezig zijn. Valt me dan weer op dat op de werkvloer de gedachte van Sem wel weer meer draagvlak heeft dan op dit forum.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #738 Gepost op: 16 juli 2013, 07:07:55
Citaat van: Jos v L link=msg=1183587 date=1373931755
Met enige nuance is me wel duidelijk wat Sem bedoeld.  
Mij ook met een berg nuance, alleen in communicatie is het de bedoeling dat je zelf nuanceert, niet van alles roept en de ander laat bepalen wat je nu precies bedoeld en met hoeveel nuance...
Citaat
Het is ook vaak een stuk frustratie van hulpverleners en fotografen die wel serieus bezig zijn.
Een stuk frustratie van hulpverleners die wél serieus bezig zijn? Zijn er dan ook hulpverleners niet serieus bezig?  >:D En dat rondom de discussie tussen hobbyfotografen en 'echte' fotografen? Leg eens uit.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #739 Gepost op: 16 juli 2013, 08:02:34
Het is nooit mijn bedoeling om een discussie te starten rond hobbyfotografen/semi-professionele fotografen en of zij wel of niet bij een incident horen te staan. Maar, aangezien alles hier op dit forum onder de loep wordt genomen kwam dat dus wel aan het woord.

Ik ben van mening dat een hobbyfotograaf, die bijvoorbeeld enkel foto's maakt van de voertuigen, niks te zoeken heeft bij een incident. Dat is gewoon mijn persoonlijke mening, waar iemand anders iets heel anders over kan denken. Maar, daar gaat het in dit topic niet over dus het lijkt me beter om dit punt niet weer aan te halen.