112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 279704 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #740 Gepost op: 16 juli 2013, 08:30:58
Citaat van: DvdW link=msg=1183593 date=1373951275
Mij ook met een berg nuance, alleen in communicatie is het de bedoeling dat je zelf nuanceert, niet van alles roept en de ander laat bepalen wat je nu precies bedoeld en met hoeveel nuance...Een stuk frustratie van hulpverleners die wél serieus bezig zijn? Zijn er dan ook hulpverleners niet serieus bezig?  >:D En dat rondom de discussie tussen hobbyfotografen en 'echte' fotografen? Leg eens uit.

tekstueel late avond misstap  098uo maar je snap hem wel hahaha

Ik bedoel natuurlijk de hulpverleners op de werkvloer die last ondervinden van  personen die denken alles te mogen bij incidenten, en het als een soort van speeltuin zien.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #741 Gepost op: 16 juli 2013, 09:17:02
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1183595 date=1373954554
Het is nooit mijn bedoeling om een discussie te starten rond hobbyfotografen/semi-professionele fotografen en of zij wel of niet bij een incident horen te staan. Maar, aangezien alles hier op dit forum onder de loep wordt genomen kwam dat dus wel aan het woord.

Ik ben van mening dat een hobbyfotograaf, die bijvoorbeeld enkel foto's maakt van de voertuigen, niks te zoeken heeft bij een incident. Dat is gewoon mijn persoonlijke mening, waar iemand anders iets heel anders over kan denken. Maar, daar gaat het in dit topic niet over dus het lijkt me beter om dit punt niet weer aan te halen.

Dus.... als ik als hobbyfotograaf, want ik verdien er mijn geld niet mee, ik heb namelijk gewoon een baan binnen de blauwe tak, heb ik niets te zoeken bij een incident volgens jou. Maar aander andere kant, zolang ik niet oefen met mijn camera word ik ook nooit beter in het fotograveren. Of ik dan incidenten fotografeer of architectuur, dat ga jij niet voor mij bepalen. Dus ik weet het niet. Maar volgens mij ben jij ook gewoon een hobbyfotograaf die graag naar incidenten gaat om foto's te maken en dan later bekijkt of je die kunt slijten.

Ik begrijp dat jij jezelf niet als hobbyfotograaf ziet. Dat mag... mijn beeld kan ook anders zijn.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Railchief

• Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
Reactie #742 Gepost op: 16 juli 2013, 09:36:11
Citaat van: grizz link=msg=1183599 date=1373959022
Dus.... als ik als hobbyfotograaf, want ik verdien er mijn geld niet mee, ik heb namelijk gewoon een baan binnen de blauwe tak, heb ik niets te zoeken bij een incident volgens jou. Maar aander andere kant, zolang ik niet oefen met mijn camera word ik ook nooit beter in het fotograveren. Of ik dan incidenten fotografeer of architectuur, dat ga jij niet voor mij bepalen. Dus ik weet het niet. Maar volgens mij ben jij ook gewoon een hobbyfotograaf die graag naar incidenten gaat om foto's te maken en dan later bekijkt of je die kunt slijten.

Ik begrijp dat jij jezelf niet als hobbyfotograaf ziet. Dat mag... mijn beeld kan ook anders zijn.

Fotograveren... is dat met een beiteltje je foto in een steen graveren?   0098  En back on topic!
A train can never carry as much as the track beneath it.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #743 Gepost op: 16 juli 2013, 09:38:06
Citaat van: Railchief link=msg=1183601 date=1373960171
Fotograveren... is dat met een beiteltje je foto in een steen graveren?   0098  En back on topic!

lol sorry... ff rap aan het tikken... :D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

petre

• Forum gebruiker
Reactie #744 Gepost op: 16 juli 2013, 10:20:26
Het is nooit mijn bedoeling om een discussie te starten rond hobbyfotografen/semi-professionele fotografen en of zij wel of niet bij een incident horen te staan. Maar, aangezien alles hier op dit forum onder de loep wordt genomen kwam dat dus wel aan het woord.

Ik ben van mening dat een hobbyfotograaf, die bijvoorbeeld enkel foto's maakt van de voertuigen, niks te zoeken heeft bij een incident. Dat is gewoon mijn persoonlijke mening, waar iemand anders iets heel anders over kan denken. Maar, daar gaat het in dit topic niet over dus het lijkt me beter om dit punt niet weer aan te halen.
Maar je bent zelf toch ook een hobbyfotograaf? Of zie ik dat verkeerd?

M@rcel

• Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #745 Gepost op: 16 juli 2013, 10:24:55
Ik ben van mening dat een hobbyfotograaf, die bijvoorbeeld enkel foto's maakt van de voertuigen, niks te zoeken heeft bij een incident.

Ik blijf deze opvatting zeer merkwaardig vinden.

In het topic "Brigadier handhaaft eigen regels tegenover cameraman" vindt je dat een agent eigen regels verzint omdat hij zegt dat je alleen mag fotograferen als je een PPK hebt terwijl het op de openbare weg is. Maar vervolgens vindt je wel dat een "hobby-fotograaf" niets te zoeken heeft bij een incident, ondanks dat dit op de openbare weg is. Waarom dan toch meten met twee maten.... 98uiye
Wat maakt het dat jij als zelfbenoemde foto- en videojournalist wel dat recht zou hebben en ik als hobby-fotograaf niet?
Het feit dat jij incidenteel foto's verkoopt aan de media en ik niet?

Feit is gewoon dat zowel jij als ik geen perskaart hebben, wij dus geen extra privileges hebben en wij allebei gewoon op en vanaf de openbare weg foto's mogen maken, ongeacht onze interesses. Daarbij maakt het niet welke titel jij jezelf geeft maar wij blijven allebei hobby- cq. amateur-fotograaf.

En dat is helemaal geen schande, want dat zegt niets over de kwaliteit van de foto's  ;)

Grtz,
Marcel

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #746 Gepost op: 16 juli 2013, 13:00:24
Citaat van: grizz link=msg=1183599 date=1373959022

Grizz... niks persoonlijks tegen jou, maar vind het niet kunnen dat jij als *agent in je vrije tijd plaatjes gaat schieten van incidenten. Verkoop of geef je deze ook aan de media? Binnen de brandweer is het niet meer toegestaan (ook op verzoek van de politie!) en dan kom jij als *agent in je vrije tijd foto's maken?

*Ga er even vanuit dat je een publieke functie hebt binnen de blauwe tak en zodanig herkenbaar bent.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #747 Gepost op: 16 juli 2013, 16:30:32
Ik ben van mening dat een 14-jarige jongens, die af en toe foto's verkopen, niks te zoeken heeft bij een incident. Dat is gewoon mijn persoonlijke mening, waar iemand anders iets heel anders over kan denken. Maar, daar gaat het in dit topic niet over dus het lijkt me beter om dit punt niet weer aan te halen.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #748 Gepost op: 16 juli 2013, 21:55:03
Citaat van: Jos v L link=msg=1183663 date=1373972424
Binnen de brandweer is het niet meer toegestaan (ook op verzoek van de politie!) en dan kom jij als *agent in je vrije tijd foto's maken?
Nou, die regel is dan denk ik regio-gebonden en niet landelijk ?

Binnen Haaglanden is het op een gegeven moment (enige jaren geleden) geregeld dat je als brandweermens in diensttijd geen foto's mag maken die publiek gepubliceerd zouden worden.

Maar wat je in je vrije tijd doet.... vrijheid blijheid !

Peen
Redacteur van

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #749 Gepost op: 16 juli 2013, 22:04:52

Maar Sem, Jij bent zelf toch ook gewoon een hobbyfotograaf? Hoezo kom je zelf dan wel bij incidenten aanzetten als je er zelf al op tegen bent? Of moet jij leven van de 3 tientjes die je verdiend met het verkopen van een foto?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens