Ik ben van mening dat een hobbyfotograaf, die bijvoorbeeld enkel foto's maakt van de voertuigen, niks te zoeken heeft bij een incident.
Ik blijf deze opvatting zeer merkwaardig vinden.
In het topic "Brigadier handhaaft eigen regels tegenover cameraman" vindt je dat een agent eigen regels verzint omdat hij zegt dat je alleen mag fotograferen als je een PPK hebt terwijl het op de openbare weg is. Maar vervolgens vindt je wel dat een "hobby-fotograaf" niets te zoeken heeft bij een incident, ondanks dat dit op de openbare weg is. Waarom dan toch meten met twee maten....
Wat maakt het dat jij als zelfbenoemde foto- en videojournalist wel dat recht zou hebben en ik als hobby-fotograaf niet?
Het feit dat jij incidenteel foto's verkoopt aan de media en ik niet?
Feit is gewoon dat zowel jij als ik geen perskaart hebben, wij dus geen extra privileges hebben en wij allebei gewoon op en vanaf de openbare weg foto's mogen maken, ongeacht onze interesses. Daarbij maakt het niet welke titel jij jezelf geeft maar wij blijven allebei hobby- cq. amateur-fotograaf.
En dat is helemaal geen schande, want dat zegt niets over de kwaliteit van de foto's
Grtz,
Marcel