112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 279703 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #760 Gepost op: 20 juli 2013, 22:30:22
Citaat van: absoluteleek link=msg=1184785 date=1374352164
DvdW definieer "ramptoerist"?
Waarom? Het staat toch doorgestreept?

absoluteleek

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #761 Gepost op: 20 juli 2013, 22:43:29
als je het niet bedoelt, waarom haal je het dan niet weg, maar streep je het door? Je bedoelt het gewoon zo maar wil er niet op afgerekend worden, slim truukje!

Pas als je omschrijft wat je bedoelt/verstaat onder ramptoeristen fotografen kan je een punt maken. En ja, fotografen niet alleen, maar de pers in zijn geheel maken onderdeel uit van de democratie. Die hinderlijk vinden maakt je uiterst verdacht. Mensen die een hekel hebben aan de pers hebben vaak wat te verbergen. Doen dingen waarvan de burger misschien niet blij van wordt, zoals corruptie, machtsmisbruik of absulute ongeschiktheid voor het ambt.

Je maakt fotogfafen uit voor ramptoeristen. Wat is jouw reden voor een hekel aan de pers?

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #762 Gepost op: 20 juli 2013, 23:02:23
Citaat van: absoluteleek link=msg=1184789 date=1374353009
als je het niet bedoelt, waarom haal je het dan niet weg, maar streep je het door? Je bedoelt het gewoon zo maar wil er niet op afgerekend worden, slim truukje!
Geen slim truukje/trucje maar gewoon helder. Zelfs jij hebt het door  8)
Citaat
Pas als je omschrijft wat je bedoelt/verstaat onder ramptoeristen fotografen kan je een punt maken. En ja, fotografen niet alleen, maar de pers in zijn geheel maken onderdeel uit van de democratie.
Maken deel uit van, dat heb je goed gezegd. Dat betekend niet dat de pers heilig is, en daar riekt het soms wel eens een beetje naar. "Ja maar, ik bescherm de democratie dus mag ik....... En oh wee als je mij een strobreed in de weg legt, dan ben je tegen de democratie" Over trucjes gesproken....
Citaat
Die hinderlijk vinden maakt je uiterst verdacht. Mensen die een hekel hebben aan de pers hebben vaak wat te verbergen. Doen dingen waarvan de burger misschien niet blij van wordt, zoals corruptie, machtsmisbruik of absulute ongeschiktheid voor het ambt.
Dit is dus precies wat ik bedoel... Voorbeeld: Het fotograferen van een koe in/uit de sloot draagt niets bij aan onze democratie, alleen aan de 112 website
Citaat
Je maakt fotogfafen uit voor ramptoeristen. Wat is jouw reden voor een hekel aan de pers?
Sinds wanneer noem ik: a. alle fotografen ramptoeristen? Dat doe ik namelijk niet en b. hekel aan de pers? Waar haal je dat nu weer vandaan?

absoluteleek

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #763 Gepost op: 20 juli 2013, 23:31:59
Citaat van: DvdW link=msg=1184795 date=1374354143
Geen slim truukje/trucje maar gewoon helder.  
 gewoon helder is het als je zegt wat je bedoelt, zonder streepjes
Citaat
Zelfs jij hebt het door  8)Maken deel uit van, dat heb je goed gezegd.  
Dat voorbehoud maak jij niet, fotografen zijn ramptoeristen
Citaat
Dat betekend niet dat de pers heilig is, en daar riekt het soms wel eens een beetje naar.
omdat ze deel uit maken van de democratie is het ook "handen af van de pers". Als jij dat heilig wil noemen, accoord.
Citaat
"Ja maar, ik bescherm de democratie dus mag ik....... En oh wee als je mij een strobreed in de weg legt, dan ben je tegen de democratie"
niet mij, maar de pers. Ja want kom je aan de pers, dan kom je aan de democratie.
Citaat
Over trucjes gesproken....Dit is dus precies wat ik bedoel... Voorbeeld: Het fotograferen van een koe in/uit de sloot draagt niets bij aan onze democratie, alleen aan de 112 website
Hier ga je dus bepalen wat nieuwswaardig is en wat niet. Iets waar voorlichters en dictators van dromen en dan met een glimlach op de lippen 's morgens wakker van worden.
Citaat
Sinds wanneer noem ik: a. alle fotografen ramptoeristen?
door ze in één zin het equivalent te noemen van ramptoeristen, zonder voorbehoud.  Allemaal dus.
Citaat
 Dat doe ik namelijk niet en b. hekel aan de pers? Waar haal je dat nu weer vandaan?

Dus je hebt geen hekel aan ramptoeristen?

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #764 Gepost op: 21 juli 2013, 00:17:18
Citaat van: DvdW link=msg=1184780 date=1374350297
Nee joh, 112 ramptoeristen fotografen zijn de pijler van onze democratie  98uiye   ::)
Nee, dat zeg ik niet. Maar democratie en persvrijheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Als de overheid gaat bepalen wat nieuws is, is de democratie in gevaar. En als ze dat al zouden doen bij zo iets 'dagelijks' als een ongeval, kan je je afvragen wat er gaat gebeuren bij grote zaken.

Dat betekend niet dat de pers heilig is, en daar riekt het soms wel eens een beetje naar. "Ja maar, ik bescherm de democratie dus mag ik....... En oh wee als je mij een strobreed in de weg legt, dan ben je tegen de democratie" Over trucjes gesproken....Dit is dus precies wat ik bedoel...
Hulpverleners/handhavers die hun positie misbruiken om de pers dwars te zitten gebruiken net zo goed trucjes. Zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=76677.0

Voorbeeld: Het fotograferen van een koe in/uit de sloot draagt niets bij aan onze democratie, alleen aan de 112 website
Nee, dat klopt. Maar als de overheid -zoals absoluteleek dat voorstelt- de nieuwswaarde gaat bepalen dan is er wel degelijk iets mis met de democratie.

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #765 Gepost op: 21 juli 2013, 07:34:22
Citaat van: absoluteleek link=msg=1184802 date=1374355919
Dat voorbehoud maak jij niet, fotografen zijn ramptoeristen
Ik vraag mij af waarom ik mij nog laat verleiden in een discussie met iemand die ten eerste niet goed  leest en ten tweede wat hij leest niet helemaal begrijpt.. 98uiye

Nog 1x voor jou dan:
Citaat van: DvdW link=msg=1184780 date=1374350297
Nee joh, 112 ramptoeristen fotografen zijn de pijler van onze democratie  98uiye   ::)
Als je goed kijkt dan zie je dat alleen ramptoeristen is doorgestreept. Nu het moeilijke deel. Er staat "112 ramptoeristen fotografen", ik haal ramptoeristen weg. Wat hou je dan over....... Juist (voor de zekerheid heb ik dat wat overblijft even dik gedrukt gemaakt voor je)

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #766 Gepost op: 21 juli 2013, 08:33:13
Nou, volgens mij zijn heel veel burgers, politieagenten, en ook journalisten(!), behoorlijke ramptoeristen..

Citaat
ramptoerist
iemand die uit sensatiezucht afreist naar een plaats waar een ramp heeft plaatsgevonden om te zien hoe het er daar uitziet
Gevonden op http://anw.inl.nl/article/ramptoerist

Sensatie levert namelijk geld op en zelfs politieke journalisten smullen van sensatie; al is het maar vanwege, inderdaad, geld. Naast de egotripperij van 'de primeur', wat ook weer in geld wordt vertaald..

We kunnen heel politiek correct over onze rechtsstaat discussiëren, maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer; meer, beter (en smeuïger) nieuws brengen dan de concurrent want dat is beter voor de oplages. Geld dus..

Laten we nou niet net doen of iedere journalist een of ander verheven doel nastreeft en met een aureooltje rondloopt.. Die roze wolk bestaat niet in de praktijk. Het is gewoon een baan waar je je brood mee kan verdienen, net als alle andere banen..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #767 Gepost op: 21 juli 2013, 09:19:26
Citaat van: DvdW link=msg=1184830 date=1374384862
Ik vraag mij af waarom ik mij nog laat verleiden in een discussie met iemand die ten eerste niet goed  leest en ten tweede wat hij leest niet helemaal begrijpt.. 98uiye

Nog 1x voor jou dan:Als je goed kijkt dan zie je dat alleen ramptoeristen is doorgestreept. Nu het moeilijke deel. Er staat "112 ramptoeristen fotografen", ik haal ramptoeristen weg. Wat hou je dan over....... Juist (voor de zekerheid heb ik dat wat overblijft even dik gedrukt gemaakt voor je)

Waarom dan überhaupt zo moeilijk doen om een woord neer te zetten en weer door te strepen waar je zogenaamd niet achter staat c.q. wat je niet zo bedoelt? Krijg je alleen maar onnodige discussies door
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #768 Gepost op: 21 juli 2013, 10:44:08
En... laat ik op deze versie van Tapatalk voor Android nu eens niet eens kunnen zíen dat "ramptoerist" doorgestreept is... ;)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #769 Gepost op: 21 juli 2013, 11:01:15
Citaat van: absoluteleek link=msg=1184789 date=1374353009

Pas als je omschrijft wat je bedoelt/verstaat onder ramptoeristen fotografen kan je een punt maken. En ja, fotografen niet alleen, maar de pers in zijn geheel maken onderdeel uit van de democratie. Die hinderlijk vinden maakt je uiterst verdacht. Mensen die een hekel hebben aan de pers hebben vaak wat te verbergen. Doen dingen waarvan de burger misschien niet blij van wordt, zoals corruptie, machtsmisbruik of absulute ongeschiktheid voor het ambt.

Dus als een hulpverlener last ondervind van het hinderlijk in de weg lopen van een fotograaf  zijn ze meteen uiterst verdacht en hebben ze wat te verbergen? Mag wel wat nuance in aangebracht worden! Welkom trouwens op het forum! Zou leuk zijn als je even voorstelt in het daarvoor bestemde topic?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.