112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 277558 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #810 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:10:00
Dat is naast de snelweg en niet er op. Ze staan achter de vangrail. Door de zoom kan ik niet zien of ze op de brug staan, maar volgens mij net niet. Al met al is 't niet echt handig, maar de soep wordt wel heter opgediend dan dat tie gegeten wordt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


guest14264

  • Gast
Reactie #811 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:11:59
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1212690 date=1382476200
Dat is naast de snelweg en niet er op. Ze staan achter de vangrail. Door de zoom kan ik niet zien of ze op de brug staan, maar volgens mij net niet. Al met al is 't niet echt handig, maar de soep wordt wel heter opgediend dan dat tie gegeten wordt.

Aangezien achter de vangrail ook behoord tot de snelweg vind ik dit toch op de snelweg. Zover ik dat stuk ken hebben ze tussen de stuiken door omhoog moeten klimmen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #812 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:15:34
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1212693 date=1382476319
Aangezien achter de vangrail ook behoord tot de snelweg vind ik dit toch op de snelweg. Zover ik dat stuk ken hebben ze tussen de stuiken door omhoog moeten klimmen.

Er is een verschil tussen wat strikt taaltechnisch klopt, en hoe iets over komt. Ondanks dat dit misschien ook snelweg is, jouw bericht komt voor het zien van de video over alsof deze lui op de 2de rijstrook stonden om te filmen, das wat anders als op 't talut.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #813 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:15:48
Ik noem het levensgevaarlijk.
En dat voor een filmpje?
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


guest14264

  • Gast
Reactie #814 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:17:30
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1212696 date=1382476534
Er is een verschil tussen wat strikt taaltechnisch klopt, en hoe iets over komt. Ondanks dat dit misschien ook snelweg is, jouw bericht komt voor het zien van de video over alsof deze lui op de 2de rijstrook stonden om te filmen, das wat anders als op 't talut.

Daar kunnen we moeilijk over gaan doen, blijft een levensgevaarlijke plek voor een of ander stom filmpje.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #815 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:21:07
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1212699 date=1382476650
Daar kunnen we moeilijk over gaan doen, blijft een levensgevaarlijke plek voor een of ander stom filmpje.

Ik ben het met je eens dat 't niet heel handig is allemaal. 't is inderdaad niet de meest verstandige locatie voor een video. 't gevaar is echter vrij relatief denk ik. Zeker wanneer je direct na de video weggaat en pas naar boven loopt als je ze aan hoort komen. De beperkte tijd die je daar staat is tegenover de kans dat er precies daar een ongeluk gebeurd vrij klein. Er zijn filmers die op veel gevaarlijkere plekken stonden, ook in de bebouwde kom.

Desalniettemin is het gewoon niet handig, en zou ik dit ook nooit zo doen. Je moet je zeer afvragen of je dit wel wilt. Misschien niet voor 't gevaar, maar dan wel voor de reacties of mogelijke problemen die 't op kan roepen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


guest14264

  • Gast
Reactie #816 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:28:03
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1212702 date=1382476867
Ik ben het met je eens dat 't niet heel handig is allemaal. 't is inderdaad niet de meest verstandige locatie voor een video. 't gevaar is echter vrij relatief denk ik. Zeker wanneer je direct na de video weggaat en pas naar boven loopt als je ze aan hoort komen. De beperkte tijd die je daar staat is tegenover de kans dat er precies daar een ongeluk gebeurd vrij klein. Er zijn filmers die op veel gevaarlijkere plekken stonden, ook in de bebouwde kom.

Desalniettemin is het gewoon niet handig, en zou ik dit ook nooit zo doen. Je moet je zeer afvragen of je dit wel wilt. Misschien niet voor 't gevaar, maar dan wel voor de reacties of mogelijke problemen die 't op kan roepen.

Ik denk relatief zeer gevaarlijk, geen idee hoelang ze daar al hebben gestaan. Ben even gaan snuffelen ze stonden hier
https://www.google.nl/maps/preview#!q=Leerpark+Dordrecht+&data=!1m4!1m3!1d4436!2d4.6811434!3d51.7955158!2m1!1e3!4m10!1m9!4m8!1m3!1d95628!2d5.4515104!3d51.4484855!3m2!1i1280!2i923!4f13.1&fid=7
Even stukje naar beneden zie je de brug waar ze opstonden.

Lijkt mij ook behoorlijk afleidend als je daar rijd en ineens paar jongen langs/op/achter/onder de snelweg ziet staan met een camera in de hand.

Dan neigt mij de vraag wat is het volgende wat ze gaan doen?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #817 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:36:58
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1212687 date=1382475979
Weten jullie nog......de personen die met de hesjes aan midden op de N-weg stonden om die ambulances te filmen.
Nee, die ken ik niet.....linkje?


guest14264

  • Gast
Reactie #818 Gepost op: 23 oktober 2013, 00:08:29
Citaat van: Sylvester link=msg=1212711 date=1382477818
Nee, die ken ik niet.....linkje?

Krijg hem even niet meer gevonden, wellicht een ander member?


dennis-trim

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #819 Gepost op: 23 oktober 2013, 03:15:14
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1212732 date=1382479709
Krijg hem even niet meer gevonden, wellicht een ander member?

Dat komt omdat alle filmpjes van dat moment verwijderd zijn omdat er toegegeven is door spotters dat ze daar fout stonden en hiermee wordt geprobeerd te zorgen dat de bron van kritiek verdwenen is hopelijk verdwijnt de kritiek zelf dan ook. Iedereen heeft ervan geleerd en ik neem aan dat dat het moraal van het verhaal was. Het filmpje wat je trouwens ziet (stukje terug) langs de snelweg was zodanig geregeld dat we niet zichtbaar waren voor het verkeer (op de snelweg) totdat we sirenes hoorde of blauw zagen we stonden dusdanig dat we verderop door bosjes konden kijken in de bocht van de snelweg. Hierdoor is niet mogelijk geweest om ons vanaf de snelweg te zien tijdens het wachten op het voertuig, de korte tijd dat het filmpje duurde is tevens ongeveer de tijd geweest dat wij zichtbaar waren voor het verkeer op de snelweg. Ook stonden we niet in de bosjes maar die stonden wel wat verderop (wat je dus zag in het filmpje) Door middel van de eerder genoemde maatregelen hebben we de afleiding voor weggebruikers op de snelweg geminimaliseerd en ons zelf en andere niet in gevaar gebracht. we stonden ruim een meter van de vangrails verwijderd (dit lijkt minder door de zoom).

Blijft interessant om te zien hoe een klein clubje ons volledig in de zeik probeert te zetten. Het gedoe rondom die ambulance op een N-weg was inderdaad relevant (alhoewel ik zelf achter een bord stond amper zichtbaar en zo dus ook niet afleidend voor verkeer en dergelijke). maar bij dit filmpje hebben we goed nagedacht over hoe we het zouden doen! Dit is ook zeer efficiënt gegaan. In totaal hebben we ong. 2x 20 sec bovenaan gestaan de rest van de tijd stonden we op de helft te wachten en luisteren, dus ook niet afleidend voor verkeer.... mensen denken te vaak dat sommige geen benul hebben van wat ze doen maar sinds dat akkefietje op die N-weg zijn onze ogen geopend en zijn wij zeer alert voor zulke omstandigheden!

En BTW zelfs op een stoep kun je aangereden worden door een uitwijkende auto. Je staat nergens veilig maar we proberen met zijn alle ons zo veilig mogelijk te positioneren, je wilt desalniettemin wel ongedeerd weer thuis komen naar een melding of dagje spotten!