Als ik daar als voetganger sta en er komt een HV-voertuig met spoed langs dan doe ik een stapje terug, enigszins rekening houdende dat het verkeerd kan gaan. Een grote lantaarnpaal of gewoon dekking zoeken zou beter zijn als blijven staan in een baan waar de auto mogelijkerwijs zijn weg zou kunnen gaan. De filmer staat er met 1 doel, zo mooi mogelijk de boel in beeld krijgen zonder aan de mogelijke gevolgen te denken als het mis gaat.
En die moeder met die kinderwagen die je niet op het filmpje ziet en er naast staat? Waar moet die rekening mee houden? Of een jonge dame die druk aan het telefoneren is met haar vriendje en daar ook staat te wachten? Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ze kunnen alle drie geraakt worden als het mis gaat.
Ik ben het met je eens dat er situaties zijn, waar men niet slim staat, maar soms heb je geen keus en overkomt het je gewoon en ga je filmen.
De bestuurder van het voorrangsvoertuig heeft hier wel een keus en dat is wellicht de snelheid iets verlagen, maar dan zitten we weer in de speculatiemode en dit wordt dan een zinloze discussie.
We zijn er zelf niet bij, dus kunnen we ook niet goed oordelen.