112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 273323 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #960 Gepost op: 22 februari 2014, 14:47:22
Het onderwerp hier zou alleen moeten gaan om de gevaarzetting die sommige figuren teweeg brengen om een uniek plaatje te kunnen maken. Het laag wegzetten van een hobby die iemand beoefend zou hier helemaal niet aan de orde hoeven komen. Iets wat dus wel steeds vaker aan de orde is.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #961 Gepost op: 22 februari 2014, 15:00:13
Citaat van: NikonDirk link=msg=1245824 date=1393076842
Het onderwerp hier zou alleen moeten gaan om de gevaarzetting die sommige figuren teweeg brengen om een uniek plaatje te kunnen maken. Het laag wegzetten van een hobby die iemand beoefend zou hier helemaal niet aan de orde hoeven komen. Iets wat dus wel steeds vaker aan de orde is.

Dat is natuurlijk weer heerlijk politiek correct, de praktijk is echter weerbarstiger ::)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #962 Gepost op: 22 februari 2014, 15:23:11
Heeft te maken met respect voor je leden. Zonder ze op een nette manier voor rotte vis uit te maken.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #963 Gepost op: 22 februari 2014, 15:32:23
Citaat van: -Joost- link=msg=1245818 date=1393074518
Omdat een ambulance met blauwe lampen totaal niet bijzonder is, wellicht voor een basisschoolkind, een jongvolwassene zou beter moeten weten. Als "112 spotters" nu nog niet doorhebben dat het gewoon irritatie opwekt bij hulpverleners hebben ze wel een erg grote plaat staal voor hun kop.

Dat vind jij. Prima. Ik zie er ook niet echt de lol van in, alleen de spotters blijkbaar wel. Of iemand nou hulpverleningsvoertuigen filmt of langsvarende boten (ik roep maar wat), dat maakt niet uit. De actie in dit filmpje gaat natuurlijk wel te ver, maar dat staat verder los van de hobby die deze mensen hebben.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #964 Gepost op: 22 februari 2014, 15:45:01
Citaat van: Royofzo link=msg=1245843 date=1393079543
Dat vind jij. Prima. Ik zie er ook niet echt de lol van in, alleen de spotters blijkbaar wel. Of iemand nou hulpverleningsvoertuigen filmt of langsvarende boten (ik roep maar wat), dat maakt niet uit. De actie in dit filmpje gaat natuurlijk wel te ver, maar dat staat verder los van de hobby die deze mensen hebben.
Het grootste probleem wat mijn mede-HV'ers zien in de 'Cowboys' is dat ze hinderen. Om maar naar het laatste filmpje te kijken, er staat er één aan de ene kant van de weg, één aan de andere kant van de weg, eentje op de middenberm. Ofwel, ze maken de situatie onoverzichtelijker en beperken uitwijkmogelijkheden.

Misschien zouden ze eens wat meer National Geographic channel moeten kijken, olifanten spotten doe je ook niet midden in de kudde, maar op een afstand zodat je de kudde niet verstoort.

Om maar weer even de link naar het fotograferen te leggen, bij ons in de regio hebben we 1 grote website, deze heren zijn bijna overal aanwezig, maar bijna nergens zie je ze. Klinkt dubbel maar ze zijn gewoon op de juiste manier aanwezig. Niet hinderlijk, maar op een afstand zijn ze aan het fotograferen. Laatst bij een verkeerscontrole had ik pas na een half uur door dat ze aanwezig waren. Daarnaast zie ik ook nog wel wat cowboys, heren en dames die als kuiken achter brandweerlieden aanlopen, op de verkeerde plek staan te filmen (buitenbocht) of op een kruising. Kortom beide zijn 112 fotografen, de ene noem ik professionals (ook al zijn ze volgens mij jonger dan de 2 groep), de andere cowboys.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #965 Gepost op: 22 februari 2014, 19:06:56
Citaat van: Peter71 link=msg=1245803 date=1393072270
Werkelijk waar. Dit gaat helemaal nergens meer over. Zo een rijbaan over rennen, zonder ook maar op het overige verkeer te letten. Kan iemand mij nu eens echt uitleggen wat de lol hier van is, wat voor lol beleef je aan dit soort stompzinnige acties. Wat voor een lol beleef je aan het filmen van een hulpverleningsvoertuig. dan moet er toch echts iets los zitten bij je. Zeker als je nog eens als een halve malloot dwars tussen de rijdende auto's door rent :-X :-X

Het is inderdaad te zot voor woorden om tussen het verkeer door te rennen voor een filmpje. Levensgevaarlijk! Maar er zijn mensen die HV-voertuigen interessant vinden en ze graag op beeld vast leggen, zolang dit maar veilig gebeurd is hier niets mis mee. Voor jouw zal het brandweervak naast je werk ook je hobby zijn. Om te zeggen dat door zo'n hobby een steekje bij je los zit is erg.. apart(?), wat er zijn ook mensen die jouw hobby('s) niet begrijpen. Kortom, laten we stoppen of dat hobby-gezeur.

Daarnaast las ik ook iets over irritaties opwekken bij hulpverleners. Ik snap dat het misschien irritaties oplevert, maar als hulpverlener zijn er gewoon veel ogen op je gericht. Mensen willen weten waar die brandweerauto heen waar.mensen filmen politie-agenten met mobiele telefoons. Tegenwoordig hoort die aandacht er een beetje bij. Met elk beroep heb je wel factoren die irritaties opwekken.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #966 Gepost op: 22 februari 2014, 19:41:51
Citaat van: Peter71 link=msg=1245823 date=1393075715
Maar dit filmpje toont duidelijk aan dat er gasten zijn die de verkeersveiligheid niet belangrijk vinden. Ze rennen blijkbaar dus zomaar de rijbaan op zonder te kijken of er verkeer aan komt. En dat gebeurt dan in een situatie waarbij er in het verkeer al schrikreacties kunnen zijn doordat er een hulpverleningsvoertuig met prio1 rijdt. En nu dus ook nog een paar mafkezen rennend over de stoep en rijbaan gaan om maar zo snel mogelijk te kunnen filmen.

Indien je een persoon zich op een plek bevind die niet toegestaan is kan een handhaver hier tegen optreden. Ik vind je wijze van reageren tamelijk apatisch. Ook ik vind dat sommige filmers (en zeker in dit voorbeeld) wat ver gaan voor hun shoot.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #967 Gepost op: 22 februari 2014, 20:47:58
Citaat van: Peter71 link=msg=1245817 date=1393074367
Ik vraag duidelijk wat de lol er van is om hulpverleningsvoertuigen te filmen. En dan zeker om zoals als een kip zonder kop zo over straat te vliegen voor een ambulance met prio1. Is er niets zinnigers te bedenken?
Kijk als iedereen dezelfde interresses heeft dan wordt het op youtube vreselijk saai. Ik vind dat je jezelf nu dus teveel als de standaard in de wereld ziet. De hobby en het mogelijk onveilige gedrag wat erbij vertoond wordt moet in deze discussie gescheiden blijven. Zo kun je ook iets vinden over vliegtuigspotters, vogelkijkers, treinspotters... ... .... .... .... .... ... ... ... ... ... .... ...... ...


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #968 Gepost op: 22 februari 2014, 23:13:54
Citaat van: Peter71 link=msg=1245823 date=1393075715
Maar dit filmpje toont duidelijk aan dat er gasten zijn die de verkeersveiligheid niet belangrijk vinden. Ze rennen blijkbaar dus zomaar de rijbaan op zonder te kijken of er verkeer aan komt. En dat gebeurt dan in een situatie waarbij er in het verkeer al schrikreacties kunnen zijn doordat er een hulpverleningsvoertuig met prio1 rijdt. En nu dus ook nog een paar mafkezen rennend over de stoep en rijbaan gaan om maar zo snel mogelijk te kunnen filmen.
Dan wordt het toch wel eens tijd om dit soort gasten door de politie van de straat te laten halen, en die gasten eens aan hun verstand te gaan peuteren met wat voor domme acties zij zich bezig houden. En dat dit een keer helemaal fout gaat.

Ben het met deze uitspraak volkomen eens...

Enige voordeel eraan is dat ze bij de ingang van de ambulance staan...
hij hoeft niet ver te rijden om die persoon van straat te plukken. (Als de persoon geluk heeft gehad dan kan die zelf naar de SEH strompelen)

Nadeel is dat er 2 agenten de ouders weer moeten gaan inseinen als het echt mis gaat...
En dat moet aan het verstand geprutst worden...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #969 Gepost op: 22 februari 2014, 23:19:51
Citaat van: JJ75 link=msg=1245886 date=1393098478
Kijk als iedereen dezelfde interresses heeft dan wordt het op youtube vreselijk saai. Ik vind dat je jezelf nu dus teveel als de standaard in de wereld ziet. De hobby en het mogelijk onveilige gedrag wat erbij vertoond wordt moet in deze discussie gescheiden blijven. Zo kun je ook iets vinden over vliegtuigspotters, vogelkijkers, treinspotters... ... .... .... .... .... ... ... ... ... ... .... ...... ...

Zelf ben ik een Traumahelispotter als ik me dan onder het kopje spotter mag zetten...
Vind het een geweldig apparaat en als ik weet dat hij in de buurt is ga ik zeker op pad om een foto te maken...
Soms kun je er zo dichtbij staan dat je de kanarie over de bol kan aaien zeg maar..
Dus camera mee en op pad... je komt dan waarschijnlijk eerst op de locatie waar het ongeval heeft plaats gevonden voordat je de heli treft dat laten we dan compleet links liggen of rechts...
Op naar de heli, maar geen haar op me hoofd die er over denkt om door rood te knallen of zonder te kijken de straat op de rennen van DAAR staat hij nu of nooit!

stap 1 van de EHBO... LETOP je Veiligheid...
stap 1 van de verkeersregelaars LETOP je veiligheid...
stap 1 van mij zelf gezond- & veiligheid eerst!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=