112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 277490 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #970 Gepost op: 23 februari 2014, 00:24:07
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1245821 date=1393075190
Overigens ook de vraag voor jou, hoe zag jij aan de sirene dat er een ambu uit Haaglanden aan kwam rijden en geen AT team?

Op het punt waar zij staan is het een komen en gaan van ambulances, al dan niet onder begeleiding (zie de vele filmpjes vanuit die omgeving). De kans dat er een AT voorbij komt vliegen is op dat punt verwaarloosbaar. Ze staan er niet voor niets en juist daarom vraag ik me af wat er nog leuk aan is. Recht voor een groot ziekenhuis kun je de hele dag ambulances filmen. Goed, als je dat leuk vindt, maar om er dan als een kip zonder kop tussen de auto's door te rennen met de kans dat de eerstvolgende ambu voor jou komt.......


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #971 Gepost op: 23 februari 2014, 00:40:04
..... ben je niet goed bij je paasei op zijn zachts gezegd.  :-X
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #972 Gepost op: 23 februari 2014, 01:54:03
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1245952 date=1393112404
..... ben je niet goed bij je paasei op zijn zachts gezegd.  :-X

Waarschijnlijk wat voor hersens die gast heeft maar denk eerder aan een goudvis...
Hij heeft in ieder geval een  998765 op zijn schouder dat die bestuurder op tijd remt.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #973 Gepost op: 23 februari 2014, 10:09:10
Apart dat er zoveel 112 spotters zich aangesproken voelen bij het plaatsen van dat filmpje. Je weet toch zelf wel of je op een veilige manier spot of dat je net zoals de idioten op dat filmpje over de straat heen vliegt? Dan hoef je toch niet de uploader van het filmpje op YouTube compleet uit te foeteren en te roepen dat hij een 'enkeltje tbs moet krijgen'? Maar dat geeft volgens mij ook wel het niveau van de 112 spotters in Nederland aan...  :-\

ramptoerist11: "Wtf ik zweer mensen zoals jij dylan moeten echt nodig met een psycholoog praten en een enkeltje tbs krijgen"
Stephan Pronk: "Waarom upload je dit? Moet je eens zien hoeveel duimpjes omlaag!!!!!!!!!!!!!"
112tilburg: "Levensgevaarlijk!! Er komen hier nog ongelukken van mensen die "spastisch" naar een plek rennen om een spoed voertuig te filmen. En dan commentaar hebben dat wij hier in MWB gevaarlijk zijn. Wij hebben 9 van de 10 keert een opvallend hesje aan! Nogmaals levensgevaarlijk! Dalijk kan die ambulance stoppen voor jullie!"

Etc. etc.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #974 Gepost op: 23 februari 2014, 10:20:28
Toch mooi dat de 112spotters elkaar aanspreken op hun gedrag, en dat kan wat mij betreft niet confronterend genoeg zijn. Ik heb het al eerder gezegt. Ik gun een ieder zijn of haar hobby. Maar doe wel normaal in je hobby, zeker als je op een locatie staat waar tig keren per dag een ambulance langs rijdt. Doe je dit niet gaat een ander vanzelf last krijgen van je hobby, en is het inderdaad wachten op ongelukken. Voordeel is dan wel dat je ook de kans heb om die ambu van binnen te fotograferen. 998765

Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1245877 date=1393092416
Voor jouw zal het brandweervak naast je werk ook je hobby zijn. Om te zeggen dat door zo'n hobby een steekje bij je los zit is erg.. apart(?), wat er zijn ook mensen die jouw hobby('s) niet begrijpen. Kortom, laten we stoppen of dat hobby-gezeur.

Brandweervrijwilliger zijn is geen hobby meer, dat stadium zijn we inmiddels ver voorbij. ::)


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #975 Gepost op: 23 februari 2014, 11:23:34
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1245962 date=1393146550
Apart dat er zoveel 112 spotters zich aangesproken voelen bij het plaatsen van dat filmpje. Je weet toch zelf wel of je op een veilige manier spot of dat je net zoals de idioten op dat filmpje over de straat heen vliegt? Dan hoef je toch niet de uploader van het filmpje op YouTube compleet uit te foeteren en te roepen dat hij een 'enkeltje tbs moet krijgen'? Maar dat geeft volgens mij ook wel het niveau van de 112 spotters in Nederland aan...  :-\

ramptoerist11: "Wtf ik zweer mensen zoals jij dylan moeten echt nodig met een psycholoog praten en een enkeltje tbs krijgen"
Stephan Pronk: "Waarom upload je dit? Moet je eens zien hoeveel duimpjes omlaag!!!!!!!!!!!!!"
112tilburg: "Levensgevaarlijk!! Er komen hier nog ongelukken van mensen die "spastisch" naar een plek rennen om een spoed voertuig te filmen. En dan commentaar hebben dat wij hier in MWB gevaarlijk zijn. Wij hebben 9 van de 10 keert een opvallend hesje aan! Nogmaals levensgevaarlijk! Dalijk kan die ambulance stoppen voor jullie!"

Etc. etc.
ik weet hoe laag het niveau is bij de spotters van regio 17  98uiye kijk ook maar eens naar de duimpjes bij het filmpje  :-X
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #976 Gepost op: 23 februari 2014, 17:14:36
Citaat van: Peter71 link=msg=1245965 date=1393147228
Brandweervrijwilliger zijn is geen hobby meer, dat stadium zijn we inmiddels ver voorbij. ::)

Dat is wel erg jammer dan, zie in mijn omgeving echt andere dingen.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #977 Gepost op: 23 februari 2014, 18:35:12
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1246004 date=1393172076
Dat is wel erg jammer dan, zie in mijn omgeving echt andere dingen.

We moeten zeker van parttimers spreken en niet van vrijwilligers.
Het is zeker niet vrijblijvend en met het aantal uren wat er (verplicht) in zitten mag je mijn inziens zeker niet meer van vrijwilligers spreken.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #978 Gepost op: 5 maart 2014, 02:11:05
@Bovenstaande reacties; Ik denk dat het topic een andere wending krijgt, hetzij vrijwillige brandweer medewerkers.

Maar goed, terugkomend op het onderwerp vind ik het persoonlijk niet hinderlijk dat er "cowboys" of terwijl "112spotters" aanwezig zijn tijdens een incident (hetzij professionele fotografen voor een aantoonbaar relevant doeleind) , daarnaast als ik kijk hoeveel omstanders hun mobieltje erbij pakken is gewoon ontelbaar (maar daar hebben we het niet over).

Waar ik me niet echt in kan vinden zijn soms veelte jonge personen die zich hier al mee bezig houden (en dat gaat het me niet om hun leeftijd, maar slechts gedrag), en laat ik dan niet over het amateuristische beeld praten. En dan kunnen we zeggen; Tja, we moeten jong beginnen met onze hobby.. maar destijds toen ik zelf nog in pampers zat was ik echt niet bezig met het fotograferen van incidenten.

Hetzij in de regio Den Haag en omgeving kom ik genoeg jonge amateurs tegen die de titel "persfotograaf" dragen, en die immers niets niet meer zijn dan een schoolgaande puber bepakt met een camera, met elkaar communiceren door een portofoon terwijl de één 50 meter verder staat (!!??), Tja, daar kan ik me zelfs als burger nog aan irriteren.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #979 Gepost op: 5 maart 2014, 05:25:23
Citaat van: Breaky link=msg=1248019 date=1393981865

Hetzij in de regio Den Haag en omgeving kom ik genoeg jonge amateurs tegen die de titel "persfotograaf" dragen, en die immers niets niet meer zijn dan een schoolgaande puber bepakt met een camera, met elkaar communiceren door een portofoon terwijl de één 50 meter verder staat (!!??), Tja, daar kan ik me zelfs als burger nog aan irriteren.

Toevallig, daar begon er zeer onlangs hier ook al eentje over, over pubers met een portofoon in Haaglanden.  :P

U heeft het over de regio Den Haag, Haaglanden dus. Daar lopen voor zover ik weet alleen de fotografen van onze site met een portofoon. Maar anders dan bij sommige andere sites in de regio zijn nagenoeg al onze vaste fotografen (sowieso die met een porto) boven de 20 (zo'n beetje jouw leeftijd dus) en heeft er een aantal gewoon een PPK.

En die portofoon wordt ook (en met name) gebruikt voor communicatie met de 'Thuisbasis', zodat er snel informatie kan worden doorgegeven tbv Twitter, vragen kunnen worden gesteld etc. Wij vinden dat gewoon efficiënter en in onze ogen heeft dit systeem gewoon zijn waarde bewezen. Duizenden euro's uitgeven aan portofoons en abonnementen etc. om 'stoer' over te komen zou gekkenwerk zijn idd. Juist als je zeer regelmatig meerdere fotografen op de weg hebt is sms'en/bellen etc. nogal omslachtig als je snel informatie wilt uitwisselen, die vaak ook nog eens voor meerdere personen toegankelijk moet zijn. 'Niets is wat het lijkt' dus. :)

Gelijk heb je als je het hebt over te jonge leeftijd. Ik weet dat er inderdaad heel wat kaf onder het koren zit. Daarom zullen wij zelf nimmer met vaste fotografen werken die jonger zijn dan 18 jaar. Dus bij ons geen Pampers. Hooguit Calvin Klein, Tommy Hilfiger etc. :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)