Dat was ook mijn eerste reactie na het zien van dat filmpje. Er wordt geacht ruimte te maken voor een voertuig met OGS, maar deze personen ( ik heb het dan alleen over de "rotte appels" die ertussen zitten, niet iedereen ) doen juist het tegenovergestelde. Ze staan het liefst zo dicht mogelijk langs de stoeprand voor het beste filmpje, het is niet ondenkbaar dat een HV voertuig een keer plotseling moet uitwijken en zo'n spotter vol voor z'n sokken rijdt. Spotters die op vluchtheuvels, rotondes etc. staan ga ik geeneens woorden aan vuil maken. Heb ook weleens een filmpje voorbij zien komen van een spotter die de zijkant van een brandweerwagen, die voor de spotter blijkbaar onverwacht de binnenbocht nam, bijna letterlijk kon kussen. Als je dan wilt filmen, daar heb ik niets op tegen voor de duidelijkheid, doe het dan in ieder geval vanaf een 'veilige' plaats.
Bovendien zou ik me kunnen voorstellen dat het voor chauffeurs van HV voertuigen onoverzichtelijk wordt als je bij een drukke kruising aankomt en er staan op alle mogelijke hoeken van de straat spotters met hun filmcamera.
Maargoed, ik verwacht eigenlijk dat het 'spotten' een beetje een hype is momenteel en dat het wel weer overwaait..
Rotte appels zal je er altijd wel tussen hebben en dat niet iedere spotter op een veilige plek staat wil ik ook geloven.
Ik kan mij echter niets voorstellen bij een chauffeur van een HV voertuig die op een drukke kruising afgeleid zou worden door spotters. Of een voetganger nu met een camera, boodschappentas of wandelstok staat, dat moet niets uitmaken voor het afgeleid worden op de kruising.