Zo zijn er genoeg fotografen die wel degelijk contact hebben met leden van een korps, maar niet officieel is.
"Contact hebben met" is iets heel anders als "in dienst zijn van" en daar is waar de schoent knelt op de dit punt. Mensen die niet voor de brandweer werken maar toch met "brandweerfotograaf" hesjes doen alsof ze er wel bijhoren.
En dan kan 't problemen opleveren als 't mis gaat en er verwondingen ontstaan, maar uiteraard is 't ook van de slachtoffers en 't publiek soms een raar gezicht.
Jos (90-8) is officieel aangesteld als brandweerfotograaf en doet dat naast z'n gewone functie binnen de brandweer, en hij is dus ook gewoon herkenbaar (en verzekerd als) brandweerman.
En daarnaast kwam hij ook nooit eerder ter plaatse als z'n collega's van de uitrukploeg, en daarmee zijn we gelijk weer ontopic.
Mijn mening is dat als je al zonodig plaatjes/filmpjes wilt schieten van 'n aanrijdend HV voertuig en je bent eerder tp dan dat voertuig ga dan gewoon aan't begin van de straat ofzo staan dat je niet zichtbaar bent voor 't publiek/slachtoffers, dat is gewoon 'n gek gezicht en ik zou 't ook niet leuk vinden als mijn huis in de fik zou staan en er al 20 jochie's met camera's zouden rondrennen voordat de brandweer er zou zijn.