0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.
Stedelijk of landelijk gebied maakt me niet uit.In beide gebieden constateer ik het bij incidenten.Dat mensen linten passeren is een handhavings kwestie.
Ik wil ook van alles, maar een beetje realiteitszin lijkt me dan wel op zijn plaats.
Vroeg mij alleen af of discussies over de verguisde 112-fotografen niet reeds eerder zijn besproken op dit forum en welke nieuwe invalshoek het geciteerde bericht over die burgemeester op dat punt brengt.
Buiten dat denk ik dat onze standpunten niet eens zover uit elkaar liggen. Ook ik vind het logisch dat in de weg lopen, werk bemoeilijken, sporen vernielen etc. not done is. Maar dat lijkt mij nogal logisch. Met die laatste geciteerde opmerking bedoelde ik overigens dat 1 burgemeester die wat roept nu niet gelijk grote gevolgen zal hebben. M.a.w.: 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Wat doel je op met realiteitszin?
De discussies zijn niet nieuw, daar heb je gelijk in. Wel nieuw is het feit dat een burgemeester zich er over uitlaat en dat een krant het publiceert. Vooral dat laatste is opmerkelijk want de meeste kranten doen alsof hun neus bloed, zolang er maar foto's komen.
Begrijp ik mike, alleen op enig moment heb je er meerdere, meestal bij wat grotere incidenten.Primair is het ook een taak van de politie om afzetting te regelen en die dan ook te handhaven als zodanig.