He heren en wellicht dames,
Dit is een einde loze discussie van wel en niet. De wereld veranderd, door de opkomst van sociale media en internet is de nieuw behoefte van mensen veranderd. Vroeger was een ongeluk in het dorp groot nieuws en een dag oud nog actueel en nu heeft nieuws maar een houdbaarheid van een paar uur. Zeker omdat iedereen een fotocamera heeft waar hij of zij mee kan bellen is nieuws zo gemaakt, is er een brand zoek op twitter en je hebt binnen een half uur het eerste beeld. En is dat nu fotografie? Nee mijns inziens plaatjes maken, zoals velen dit hierdoen. Ik verwacht ook dat de vraag naar foto's en beelden alleen maar toe neemt, maar de markt verschuift. Omdat je als fotograaf een bedrijf heb zal je je zelf moeten gaan onderscheiden, mee gaan met de nieuwe markt. Ik ken veel fotografen welke een goede boterham kunnen verdienen. De gene die dat niet kunnen lopen alleen maar te roepen dat de markt verpest wordt....... De behoefte naar beeld veranderd, het gaat allemaal om wie het eerste het plaatje post op een forum twitter o.i.d. dan een verhaal vertellen met je beelden.....
En ja ook als ik bij een incident staan, lopen er meer hesje rond met 112....... op hun rug dan met de naam brandweer. En ook zie ik die jongetjes en meisjes dingen doen die echt niet handig zijn,( beneden winds bij een OGS incident, diep in de nacht buiten lopen bij een container brand en de volgende dag slapend op de schoolbanken ........ Maar dat is hun eigen keus....
En de foto's hmm ik heb hier maar enkele beelden gezien die ik mij nog kan herinneren en dus zijn opgevallen........
Dus iedereen doe lekker je ding, en de echte fotografen onderscheiden zich door kwaliteit en creativiteit........
Succes!