'Slachtoffers' zelf laten betalen voor hulpverlening door brandweer?

Auteur Topic: 'Slachtoffers' zelf laten betalen voor hulpverlening door brandweer?  (gelezen 33172 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #160 Gepost op: 7 november 2011, 12:39:06
Was dit soms een helicopter om drugs op te sporen? Een zogenaamde snuffelaar?
Of gewoon een speeltje van een hobbyist?

In het laatste geval zal de gebruiker wel een rekening krijgen of niet?

Bepalend is de gevaarssetting.
Deur openen omdat je je sleutels bent vergeten: je ontvangt een rekening
Deur openen omdat je je sleutels bent vergeten, maar je weet niet zeker of je het gas wel hebt uitgedraaid: geen rekening.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #161 Gepost op: 7 november 2011, 13:19:32
we hebben het over de helikopter he ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #162 Gepost op: 7 november 2011, 15:01:35
Binnensluiting zonder gevaar rijden we gelukkig niet op, dat scheelt al een slok op een borrel.
Je kan je eerder afvragen of de Centralist de brw. moet alarmeren dan om later om een rekening te vragen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

sylvester1986

• Gast
Reactie #163 Gepost op: 7 november 2011, 15:50:33
Dan vraag ik direct wat de hoogte daarvan is, want als ik de woningbouw daarvoor bel dan kost het mij €150, dus kan ik het nog afwegen ook  :P

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #164 Gepost op: 7 november 2011, 16:42:32
Dan vraag ik direct wat de hoogte daarvan is, want als ik de woningbouw daarvoor bel dan kost het mij €150, dus kan ik het nog afwegen ook  :P
Ik vermoed dat de brandweer het nog steeds gratis doet. :-*

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #165 Gepost op: 7 november 2011, 16:44:02
Deur openen omdat je je sleutels bent vergeten, maar je weet niet zeker of je het gas wel hebt uitgedraaid: geen rekening.

Moet ik nog vertellen voor welke optie ik  men dan gaat?     >:D
Hint:  
"O, gelukkig ik had het gas wel uitgedraaid......."    ;)

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #166 Gepost op: 8 november 2011, 00:29:27
Moet ik nog vertellen voor welke optie ik  men dan gaat?     >:D
Hint:  
"O, gelukkig ik had het gas wel uitgedraaid......."    ;)
Alsof een ieder daar aan denkt, niet gaan overdrijven.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #167 Gepost op: 8 november 2011, 02:07:40
we hebben het over de helikopter he ;-)

Juist, dus de gevaarssetting is bepalend of er een rekening komt.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #168 Gepost op: 8 november 2011, 10:18:30
Juist, dus de gevaarssetting is bepalend of er een rekening komt.

mmm, dus als je maar dom genoeg bent betalen we met zijn allen de rekening.

Ik denk dat we veel eerder er naar moeten kijken of het wel onder de kerntaken van de brandweer valt. "Het redden van materiaal" is mij veel te breed als taak, mijn gras staat hoog, red mijn grasveld valt daar ook onder.
Als mijn antennemast om dreigt om te vallen tijdens harde wind vind ik het prima dat de brandweer dat komt oplossen. Ik vind het terecht dat de brandweer mij daar een rekening voor stuurt.  Julie hoeven niet met zijn allen te dokken voor het redden van mijn antennemast.

Een kat in de boom, paard in de sloot, koe in een wildraster (of was het andersom) wordt al wat anders, dier in nood en zo. Zelfs voor het afvoeren van een gewonde uit het raam met een hoogwerker mag een rekening worden verstuurd. De ambulance kost toch ook geld.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #169 Gepost op: 8 november 2011, 16:31:49
mmm, dus als je maar dom genoeg bent betalen we met zijn allen de rekening.

Ik denk dat we veel eerder er naar moeten kijken of het wel onder de kerntaken van de brandweer valt. "Het redden van materiaal" is mij veel te breed als taak, mijn gras staat hoog, red mijn grasveld valt daar ook onder.
Als mijn antennemast om dreigt om te vallen tijdens harde wind vind ik het prima dat de brandweer dat komt oplossen. Ik vind het terecht dat de brandweer mij daar een rekening voor stuurt.  Julie hoeven niet met zijn allen te dokken voor het redden van mijn antennemast.

Een kat in de boom, paard in de sloot, koe in een wildraster (of was het andersom) wordt al wat anders, dier in nood en zo. Zelfs voor het afvoeren van een gewonde uit het raam met een hoogwerker mag een rekening worden verstuurd. De ambulance kost toch ook geld.
Tja, deze discussie loopt al erg lang en zal voorlopig nog wel gevoert worden. Er zijn zat klussen waar jeje zo je bedenkingen bij kunt hebben. vaak zie je een melding van stormschade langskomen via P2000, en het ondertussen al weken stralend mooi weer is zonder 1 zuchtje wind. Dan mag er wat mij betreft best een rekening komen.
Die hoogwerker bij een afhijsing wordt echt wel betaald, maar wellicht kan dat verhaalt worden via de zorgverzekering van de persoon die horizontaal uit de woning moest worden gehaald.