'Slachtoffers' zelf laten betalen voor hulpverlening door brandweer?

Auteur Topic: 'Slachtoffers' zelf laten betalen voor hulpverlening door brandweer?  (gelezen 33173 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #170 Gepost op: 8 november 2011, 17:59:42
Die hoogwerker bij een afhijsing wordt echt wel betaald, maar wellicht kan dat verhaalt worden via de zorgverzekering van de persoon die horizontaal uit de woning moest worden gehaald.

Via de zorgverzekering....graag wil ik je even op deze topic wijzen

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #171 Gepost op: 8 november 2011, 18:26:26
Via de zorgverzekering....graag wil ik je even op deze topic wijzen
Ja dus? Het is op aanvraag van de ambulancedienst, zij worden ook betaald via de zorgverzekering. Dus lijkt me dat uit diezelfde pot ook de afhijsingen gaan komen.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #172 Gepost op: 8 november 2011, 18:44:58
Ja dus? Het is op aanvraag van de ambulancedienst, zij worden ook betaald via de zorgverzekering. Dus lijkt me dat uit diezelfde pot ook de afhijsingen gaan komen.

Men vind de zorgverzekering al (te) duur  of wil je dan nog meer gaan schrappen?

Dan gaat het geld niet naar de brandweer maar naar de gemeente......en dat gaat de algemene pot weer in.

Daarnaast komt er ook weer een administratieve rompslomp bij, dat kost ook weer geld.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #173 Gepost op: 8 november 2011, 18:48:46
Men vind de zorgverzekering al (te) duur  of wil je dan nog meer gaan schrappen?

Dan gaat het geld niet naar de brandweer maar naar de gemeente......en dat gaat de algemene pot weer in.

Daarnaast komt er ook weer een administratieve rompslomp bij, dat kost ook weer geld.
Feit is dat een redvoertuig niet gratis rijdt, en het er langzaam aan erop begint te lijken dat er steeds vaker om bijstand van de brandweer wordt gevraagt om patienten horizontaal uit woningen te halen. Of we draaien er als belastingbetaler voor op, of de zorgverzekeringen draaien er voor op. Komt het niet linksom, dan maar rechtsom.  998765

secureinair

• Observatie naar een hoger niveau
  • Junior gebruiker
  • **
  • Luchtopnames met robothelikopters
    • Onbemande Robothelikopters voor luchtopnames
Reactie #174 Gepost op: 8 november 2011, 19:08:01
Zo te zien een Hexakopter van Mikrokopter.
http://www.mikrokopter.de/ucwiki/en/HexaKopter

Zo te zien hing er een 'normale' videocamera onder (dus geen snuffelaar of thermische camera).

Meer info hier.
http://www.hartvanhellendoorn.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=4085:brandweer-nijverdal-haalt-helikopter-uit-boom&catid=40:nieuws&Itemid=90#.TraPwqI1Qok.twitter

Was dit soms een helicopter om drugs op te sporen? Een zogenaamde snuffelaar?
Of gewoon een speeltje van een hobbyist?

In het laatste geval zal de gebruiker wel een rekening krijgen of niet?
Inzet van robothelikopters bij calamiteiten:  http://www.robothelikopters.nl

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #175 Gepost op: 8 november 2011, 19:39:08
Zo te zien een Hexakopter van Mikrokopter.
http://www.mikrokopter.de/ucwiki/en/HexaKopter

Zo te zien hing er een 'normale' videocamera onder (dus geen snuffelaar of thermische camera).

Meer info hier.
http://www.hartvanhellendoorn.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=4085:brandweer-nijverdal-haalt-helikopter-uit-boom&catid=40:nieuws&Itemid=90#.TraPwqI1Qok.twitter

Dank je voor deze uitvoerige informatie.
Waarschijnlijk was het apparaat duur genoeg voor de eigenaar om hem door de brandweer uit de boom te halen, of er dreigde gevaar dat het ding op iemand zijn kop kon vallen.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #176 Gepost op: 8 november 2011, 20:42:12
. we draaien er als belastingbetaler voor op, of de zorgverzekeringen draaien er voor op. Komt het niet linksom, dan maar rechtsom.  998765

grappig dat je je niet realiseerd dat wij de zorgverzekering betalen  
maar het is natuurlijk wel populairder om aan te geven "de belastingbetaler" het anders moet te betalen.  

wat je zegt  linksom of rechtsom maar  wij betalen het ............. dus wat maakt het uit wie het betaald?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #177 Gepost op: 8 november 2011, 21:30:58
grappig dat je je niet realiseerd dat wij de zorgverzekering betalen  
maar het is natuurlijk wel populairder om aan te geven "de belastingbetaler" het anders moet te betalen.  

wat je zegt  linksom of rechtsom maar  wij betalen het ............. dus wat maakt het uit wie het betaald?

Wat er gebeurt met belasting geld heb ik (en velen met mij) graag inzichtelijk.  Gooi alles op de grote hoop en controleren wordt onbegonnen werk. Ik hou van geldpotjes waarvan de inhoud gebruikt wordt overeenkomstig met het opschrift. Als ik fratsen uithaal op dat gebied zou ik al snel beschuldigd worden door diezelfde overheid van sjoemelen.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #178 Gepost op: 8 november 2011, 23:17:30
Denk dat mensen dan zich 2 bedenken voordat ze de brandweer bellen voor kat/vogel op hoogte.
Een kat komt vanzelf naar beneden,en een vogel ook.

niet altijd  ;)

Brandweer redt vogel uit boom
door edtvnl op 7 nov 2011

De hoogwerker van de Eindhovense brandweer moest er maandagmiddag aan te pas komen om een kauw uit de boom te halen.
Samen sterk in de hulpverlening!

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #179 Gepost op: 10 november 2011, 13:17:31
Dit is toch heel wat anders dan een huisdier die door een niet-oplettend baasje in de boom kruipt!
Heb je een kat, en hij klimt in de boom, dan moet je gewoon dokken.