Mbt het doorrekenen van de kosten voor een persoon te water bij dun ijs. Dit vind ik een slechte ontwikkeling. Hier is een persoon in gevaar. Een mensenleven. Dan moet je niet gaan lopen zeuren over kosten.
Blijf je ook bij deze stelling wanneer er overduidelijk staat aangegeven op borden dat het ijs nog gevaarlijk is?
Hier in de krant heeft van de week een artikel in de krant gestaan over het gevaarlijke ijs. Daar stond een foto bij. Op die foto stond een bord waarop stond 'Gevaarlijk ijs. Niet betreden'. Die tekst is duidelijk genoeg lijkt mij.
Wat zag je echter op de achtergrond van die foto......juist allemaal van die onverantwoordelijke mensen die toch aan het schaatsen zijn.
Het klinkt misschien hard, maar mijn mening is dat men dan maar moet dokken. Het staat duidelijk aangegeven dat het ijs nog gevaarlijk is. Als iemand het er dan toch op waagt om te schaatsen en diegene zakt door het ijs, dan moet die persoon de consequentie maar aanvaarden dat hij/zij een hoop centen kwijt is.
De brandweerlieden moeten immers hun leven riskeren om de betreffende persoon uit het water te vissen die er door zijn/haar eigen gevaarlijke actie in beland is.
Wie niet horen wil, moet het maar voelen (in de portemonnee).
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,26559.msg615623.html#msg615623 Misschien toch maar eerst eens het topic lezen...
Over de plaatsnaam heen gelezen, stom stom stom
Maar nu weer OT
Edit: mening toegevoegd