Zijn taalgebruik en fouten op Paramedics zijn slechter dan op b.v. het partyflock forum; bovendien klinkt het allemaal heel emotioneel, alsof hij oprecht geraakt is, maar dat kan natuurlijk ook fake zijn.
Ikzelf val niet zo over "eerst de ehbo-post bellen en dan pas 112", hij is daar ook niet consistent in overigens. Als hij de BLS goed beheerst en een AED heeft en in het dorp binnen 5 minuten ter plaatse kan zijn, is het eerst bellen van de EHBO-post geen slechte optie. Als men daarna maar meteen 112 belt.
In de grote stad wordt ook eerst de brandweer (of de politie) gealarmeerd bij een onwelwording, omdat die ook sneller ter plaatse zouden zijn en een AED hebben, en dan pas de ambulance. Ben ik ook niet zo blij mee.
Ik wil hem best het voordeel van de twijfel geven, als hij zich maar aan zijn EHBO-grenzen houdt. Ik heb de partyflockdraad, voordat die verwijderd werd (blijkbaar door een moderator volgens de partyflock site), grondig doorgelezen en vond e.e.a. eigenlijk te absurd om waar te zijn.
Ik kan me natuurlijk heel erg vergissen, maar dan hebben we inderdaad te maken met iemand die een ernstig psychiatrisch beeld heeft. En uit de website van EHBO-post Standaardbuiten haal ik dat niet. Dat is gewoon een site, zo lijkt het, van een misschien een iets te enthousiaste EHBO-er. De kitscherige vormgeving past daar wel bij.
En als hij in zijn "enthousiasme" wel te ver is gegaan, dan heeft hij daar nu misschien wel lering uit getrokken.
Ander punt is dat de hele commotie pas sinds kort ontstaan is, terwijl de betreffende topic op Paramedics daar al een jaar staat. Daar zet ik ook mijn vraagtekens bij.