EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 143111 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #110 Gepost op: 18 juli 2007, 02:51:09
Mischien ook wel door toedoen van de vriend van zijn ex. In een persoonlijke mail heeft hij hetzelfde uitgelegt. Ik zie geen reden om het niet te geloven, hij lijkt oprecht over te komen.

Los daarvan blijven zijn uitspraken op zijn website bestaan. Paramedic_Rene stoort zich er niet aan als hij schrijft eerst te moeten worden gebeld en daarna 112, persoonlijk vind ik het een verkeerde keuze. Het einde is zoek wanneer EHBO-ers zelf allerlei protocolletjes gaan uitdenken. Ook blijf ik erbij dat zij niet in ambulancekleding moeten rondlopen.

Primair 112, de ambulance kan dan uitrukken zonder tijdverlies. Vervolgens kan men een lokale hulpverlener bellen. Je loopt het risico dat de lokale hulpverlener even niet bereikbaar is (douchen, toiletbezoek, grasmaaien, vul maar in…..). Hierdoor wordt de proffesionele hulpverlening vertraagt.
En dan begint de bevolking weer te schreeuwen dat wij te laat komen.
VSAZ ambulancezorg


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #111 Gepost op: 18 juli 2007, 11:58:03
Net nog eens op zijn website gekeken, heeft inmiddels bij reanimaties eerst 1-1-2 bellen vermeld en vervolgens de eh-post. Dus wat betreft gaat het goede kant op.

Ik snap alleen niet waarom iemand die hem in een kwaad daglicht wilt zetten een lovende kritiek uit naam van een arts op zijn weblog zet?

Wat betreft zijn kleding: het is inderdaad vrij verkrijgbare kleding. De kleur laat duidelijk denken aan een ambulancedienst, echter de tekst op zijn rug vermeld EHBO. Lijkt mij dus geen probleem, lopen inderdaad legio hulpverleners mee rond.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik hier allemaal van moet denken, ofwel het is een oprechte hulpverlener die soms misschien overenthousiast is, ofwel het is een gevaarlijk persoon die nu probeert zijn leugens af te schuiven op een ander. Wie zal het zeggen?

Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #112 Gepost op: 18 juli 2007, 16:27:51
Ach, wat de echte waarheid ook is, (vriend van ex die hem zwart of een kat in het nauw)... we zullen 't waarschijnlijk niet te weten komen. Hij zegt dat er een IP check is gedaan, en gaat er vanuit dat dat sluitend bewijs is (wat het uiteraard niet is). Het maakt niet uit, ik denk niet dat er nog PvGberichtjes komen. Kees closed  8) :P
Arts  www.alphalog.nl


lovely

  • Gast
Reactie #113 Gepost op: 19 juli 2007, 13:13:18
kan jullie alleen maar melden dat hij niet eens een ex heeft dus alles om zich in te dekken denk dat hij zijn hobby en beetje te ver is doorgeschoten :-[


Paramedic_René

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 19 juli 2007, 19:43:59
Ik heb er nog nooit van gehoord, en ik zie regelmatig ambulancepersoneel in werkkleding in de supermarkten boodschappen doen. Ik zie daar ook niet echt een probleem in, want zij zijn tenslotte wel ambulancemedewerkers en weten wat ze doen...
Als het rustig is, kan je zo heerlijk onder werktijd boodschappen doen. Privé draag ik geen werkkleding, want zonder die gele bus in de buurt, kan ik ook alleen maar BLS toepassen, tenzij er in de super toevallig een AED hangt.

Ik snap alleen niet waarom iemand die hem in een kwaad daglicht wilt zetten een lovende kritiek uit naam van een arts op zijn weblog zet?

Zo lovend vond ik die kritiek niet; de toon was redelijk cynisch.

kan jullie alleen maar melden dat hij niet eens een ex heeft dus alles om zich in te dekken denk dat hij zijn hobby en beetje te ver is doorgeschoten :-[
Iedereen heeft toch wel een ex; misschien uit een ver verleden?


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #115 Gepost op: 20 juli 2007, 20:54:15
Hey paramedic-René,

Echt cynisme heb ik niet kunnen ontdekken in de betreffende reactie, en ik denk dat dat dan ook wel voorbij zal zijn gegaan aan de gemiddelde replicant in zijn gastenboek.

Ik ben het met je eens dat deze, in mijn ogen duidelijk overenthousiaste, eerste hulpverlener goede diensten kan bewijzen in zijn directe omgeving. Wat niet afdoet aan het feit dat hij bepaalde meldingen heeft die mijnsinziens bij een huisarts(enpost) thuishoren. Blijkbaar hebben de mensen in zijn omgeving dus wel veel vertrouwen in hem.

Hij vermeldt zelf op zijn website dat hij thuis een scanner (P2000??) heeft staan en zo de meldingen volgt en ter plaatse gaat. Ik denk dat dit een typisch voorbeeld is van zijn doorschieten, bovendien lijkt het mij dat dit nu juist is waar professionals niet zo gelukkig mee zijn.

Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #116 Gepost op: 22 juli 2007, 14:14:38
paar dagen verlaat, maar goed

Ik lees net zijn reactie op het paramedicforum en ik moet daar toch iets over kwijt.

Ik heb hem gebeld op zijn mobiel om te vragen of hij arts was en te waarschuwen dat hij met zijn uitspraken zichzelf in moeilijkheden kan brengen.

Hij bleef bij hoog en laag volhouden dat hij een trauma arts was en dat hij genoeg verstand had om op eerstehulp posten te staan.
Ook toen ik aangaf dat het strafbaar was om je arts te noemen terwijl je dat niet bent gaf hij aan daar geen boodschap aan te hebben.

Het stukje van paramedicweblog lijkt dus meer op een schoonpoetsaktie van iemand die het te heet onder zijn voeten kreeg.

In mijn ogen is het erg zielig en heel erg gevaarlijk


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #117 Gepost op: 22 juli 2007, 18:23:27
Ik heb inmiddels bericht van het OK....

ik kan iemand niet op basis van attitude/houding het diploma ontnemen/ongelding laten verklaren >:(
hoewel ik dat bij een aantal mensen best zou willen/nodig achten. En ik had zomaar het rare ideen dat ik daar ook toe bevoegd was.   Niet dus... :-[

grtz

Peter


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #118 Gepost op: 23 juli 2007, 23:10:50
Hoi,

vandaag telefonisch nogmaals contact gehad met het OK. Ik kan bij het einde van de verlenging wel aangeven dat ik (als instructeur) de persoon niet geschikt acht en dus niet teken voor verlenging. Dit kan dus niet tussentijds, alleen bij afloop van de 2 jaar.

Maar dan moet ik wel zijn/haar instructeur zijn.. :-[

grtz

Peter


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #119 Gepost op: 26 juli 2007, 16:22:23
Hallo allemaal,

Ik heb net ff bijgelezen wat ik de afgelopen gemist heb, en ik moet zeggen dat ik wederom behoorlijk schrik. Telefonisch beweren dat je arts bent en vervolgens duidelijk geen boodschap hebben een goedbedoelde adviezen en waarschuwingen, erg jammer.

Ik ben dan ook bang dat het niet verlengen van zijn eh-diploma op deze mijnheer weinig indruk maakt, hij zal dan beslist wel een andere diploma uit zijn hoge hoed toveren. Tja, wat hiermee nog gedaan kan worden ik weet het niet. Ik denk wel dat deze mijnheer het zichzelf erg lastig gaat maken om ooit nog als serieus hulpverlener gezien te worden. Laten we maar hopen dat hij geen slachtoffers maakt in plaats van ze te behandelen.

Zag trouwens op zijn site dat hij lid is van een Rode Kruis afdeling, eens kijken wat zij van deze handelswijze denken. Lijkt mij namelijk niet echt in de geest van het Rode Kruis. Wordt vervolgd......


Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.