Meldkamer en EHBO-post
Ingezonden mededeling
Beste Ambu medewerkers,
Ik ben al meer dan een jaar bezig om de meldkamer zo gek te krijgen om ons EHBO-ers in te schakelen bij ongevallen en hartklachten. Sinds ruim 1 jaar heb ik een EHBO-POST aan huis in het dorpje Standdaarbuiten ( Tussen Roosendaal en Zevenbergen ( Bij Breda )) De aanrijtijd van de Ambulance in de avond en nacht bedraagd hier 10 tot 15 Minuten. Ik hoef U niet uit te leggen dat dit bij een hartstilstand te lang duurt.
Ik probeer al maanden de GGD zo gek te krijgen om de EHBO-POST te alarmeren bij ongevallen en hartklachten. De ehbo-post kan binnen 3 minuten in het hele dorp terplaatse zijn !!! Ruim binnen de tijd om te beginnen met reanimatie. Ook beschikken wij over een AED apparaat dat 24 uur per dag bereikbaar is.
Onlangs zag ik op TV dat in Maastricht wel EHBO-ers worden ingezet met een AED. Waarom kan dat niet overal
Ik weet zeker dat door het inzetten van EHBO-ers jaarlijks enkele mensenlevens gered kunnen worden.
Weten jullie welke stappen ik het beste kan ondernemen om de GGD / Meldkamer zo gek te krijgen dat ze de EHBO-POST ook een seintje geven ? Voorheen gebruikte ik vaak mijn scanner en kreeg ik hierop de ongevallen door. Ik was dan altijd 5 tot 10 minuten eerder bij het ongeval dan de ambulance. Hierop heb ik van het ambulancepersoneel, alsmede van politie en brandweer niets dan positieve reacties gekregen. Ook zij vinden het jammer dat ik nu niet meer kom helpen. Op mijn scanner krijg ik niks meer door omdat alles is overgegaan naar c2000 en p2000. Kunnen jullie mij hiermee verder helpen
Alvast hartelijk bedankt
X
EHBO-POST Standdaarbuiten
ehbo-post@wanadoo.nl
www.ehbo-post-standdaarbuiten.8m.com Dit zou dan een trauma arts zijn geweest?
Iemand die zo praat over een MKA, "om die zo gek te krijgen" ehbo'ers ook te allarmeren.
Nou als die arts is ben ik piloot van de "traumedieren heli".