EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 143315 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #230 Gepost op: 19 oktober 2007, 16:51:44
nee hoor die zijn blauw geel
O, ik dacht dat ik laatst bij een EHBO post mensen zag staan in deze kleuren...  :|


petervg

  • Gast
Reactie #231 Gepost op: 19 oktober 2007, 17:38:03
Gaan we deze 'heksenjacht' hier voortzetten?
Is het de taak van dit forum dan wel de forumleden om de onderste steen boven te krijgen?
Peter heeft zijn weerwoord en punten nu ongeveer 10 keer vermeld.
Dat kun je geloven of niet. Dat is ieder zijn goed recht.

Zijn activiteiten gebeuren bepaald niet in het geheim. Blijkbaar zien de officiële (hulpverlenende) instanties geen aanleiding om er een stokje voor te steken.
Misschien vinden ze zelfs dat het een goede zaak is.

@PXl je moet volgens mij kiezen tussen 2 zaken:
Of zeggen dat je hele boel bij elkaar gelogen hebt. Dan zal de "achtervolging" stoppen.
Of stoppen met reageren en herhalen van eerder gezegde dingen. Dan zal dit topic ook in de vergetelheid geraken.

Beste Rader en de rest van de forum leden.

Ik moet Rader gelijk geven....
En ik kies voor de 2e optie van Rader , Waarom  ? Dat wil ik graag uitleggen :
Als ik namelijk voor de 1e optie zou kiezen zou ik liegen , en dat is iets wat ik thuis niet geleerd heb van mijn ouders en er zelf ook een hekel aan heb als anderen dat zouden doen.

Dit is dan ook het laatste bericht dat ik op dit forum kwijt wil , !
Mochten jullie nog vragen hebben, kijk dan ff op mijn website ( www.ehbo-post-standdaarbuiten.nl ) voor het email adres , en mail me.
AUB niet per telefoon !  dat nummer is alleen voor EHBO gevallen !!!

Ik wil graag bij deze iedereen bedanken voor deze discussie en ik hoop dat jullie mij geloven , ik kan er helaas niks anders van maken dan dat ik jullie heb uitgelegd.
Ook de mensen van het forum zelf achter de schermen bedankt !

Ik wens jullie allemaal nog veel plezier op dit forum !

Groetjes
X
EHBO-POST Standdaarbuiten
WEBSITE : www.ehbo-post-standdaarbuiten.nl
EMAIL : info@ehbo-post-standdaarbuiten.nl


Karim

  • Gast
Reactie #232 Gepost op: 19 oktober 2007, 18:03:49
Da's wel de makkelijkste oplossing ja, gewoon weglopen....

Niemand vraagt je dezelfde zaken te herhalen, maar gewoon antwoord te geven op overige vragen die gesteld worden.

Dat al die berichten door iemand anders zijn geplaatst heb je inderdaad al meerdere malen verteld dus daar hoeft niemand meer iets over te vragen, dat is gewoon aan de persoon om dat te geloven of niet.

Maar op andere zaken kan je wel toch gewoon antwoord geven, zoals over dat uniform, je schrijft mij net dat je die overal inclusief die jas van de ambulancedienst hebt gekregen. Het lijkt mij sterk dat 'n ambulancedienst ambulance kleding gaat met 't woord EHBO op de rug gaat aanschaffen om uit te delen aan overijverige ehbo'ers.

Ook een ambulancedienst zelf houdt niet van wannabe gedrag en 't lijkt mij erg sterk dat ze dat in de hand gaan spelen door dergelijke kleding te verschaffen.

En dan noem als je voorbeeld dat de afhaaldienst ook 'n soortgelijke kleur gebruikt, en dat kan dan best, maar 't grote verschil is dat die afvaldienst zich enkel bezichhoudt met afvalverwerken, en dat die mannetjes achter 'n herkenbare vuilnisauto aan lopen, en niet met "medische koffers" en 'n scannertje achter de ambulance aanscheuren naar de ongevallen.
Dat dat argument gaat hier niet op.

En dan zeg je dat de kleuren niet uitmaakt, het gaat om de logo's die erop staan. Denk je echt dat mensen die net 'n zwaar ongeval gehad hebben en iemand in ambulancekleuren zien op die kleine logo'tjes gaat letten en denken van "ow wacht eens, dat is geen star of life maar een ehbo kruisje, dan moet 't wel iemand anders zijn" ,lijkt me niet toch...  ::)


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #233 Gepost op: 19 oktober 2007, 18:05:44
zucht.......we zitten geloof ik in een cirkel.......

Partyflock...................veel ideeen en reacties.........totdat  hij tegengas krijgt en dan stopt hij ermee
paramedic-weblog........berichtje geplaatst...............totdat hij tegengas krijgt en dan stopt hij er mee
eigen gastenboek........leuke berichtjes...................totdat hij tegengas krijgt en dan zijn de berichtjes weg
hulpverlenersforum......in korte tijd veel berichten....todat hij tegengas krijgt en dan stopt hij ermee.

Beste X, je hoeft hierop niet te reageren maar vraag je jezelf nooit eens af?

Hoe komt het toch dat er iedere keer mensen zijn die jou verkeerd begrijpen, ligt dat zoals jij zegt echt altijd aan die anderen?


petervg

  • Gast
Reactie #234 Gepost op: 19 oktober 2007, 23:18:36
Da's wel de makkelijkste oplossing ja, gewoon weglopen....

Niemand vraagt je dezelfde zaken te herhalen, maar gewoon antwoord te geven op overige vragen die gesteld worden.

Dat al die berichten door iemand anders zijn geplaatst heb je inderdaad al meerdere malen verteld dus daar hoeft niemand meer iets over te vragen, dat is gewoon aan de persoon om dat te geloven of niet.

Maar op andere zaken kan je wel toch gewoon antwoord geven, zoals over dat uniform, je schrijft mij net dat je die overal inclusief die jas van de ambulancedienst hebt gekregen. Het lijkt mij sterk dat 'n ambulancedienst ambulance kleding gaat met 't woord EHBO op de rug gaat aanschaffen om uit te delen aan overijverige ehbo'ers.

Ook een ambulancedienst zelf houdt niet van wannabe gedrag en 't lijkt mij erg sterk dat ze dat in de hand gaan spelen door dergelijke kleding te verschaffen.

En dan noem als je voorbeeld dat de afhaaldienst ook 'n soortgelijke kleur gebruikt, en dat kan dan best, maar 't grote verschil is dat die afvaldienst zich enkel bezichhoudt met afvalverwerken, en dat die mannetjes achter 'n herkenbare vuilnisauto aan lopen, en niet met "medische koffers" en 'n scannertje achter de ambulance aanscheuren naar de ongevallen.
Dat dat argument gaat hier niet op.

En dan zeg je dat de kleuren niet uitmaakt, het gaat om de logo's die erop staan. Denk je echt dat mensen die net 'n zwaar ongeval gehad hebben en iemand in ambulancekleuren zien op die kleine logo'tjes gaat letten en denken van "ow wacht eens, dat is geen star of life maar een ehbo kruisje, dan moet 't wel iemand anders zijn" ,lijkt me niet toch...  ::)


OK mijn laatste bericht dan met al je antwoorden :

De oveall en jas heb ik gekregen van een ambulance dienst , zij sponsoren mij met kleding  en uiteraard is deze kleding ZONDER LOGO"S EN TEXTEN   , de text EHBO heb ik er zelf op laten maken !!!!

Wat de kleuren betreft :
Als er een aanrijding gebeurt, en de vuilnisophaaldienst uit Roosendaal die ik al eerder noemde komt langs en als een ramptoerist staat te kijken , dan kan een slachtoffer denken , er is iemand van de ambulance !!! dat klopt

Het fijt is dat dergelijke kleding door iedereen gedragen mag worden , zolang je er maar geen AMBULANCE of iets anders op hebt staan .
Het zijn de logo's die maken wat je bent , niet de overall.
Ik heb inmiddels begrepen uit reacties in mijn email dat er tientalle plaatsen zijn waas vuilnis ophalers de zelfde kleding dragen als de ambulance !!!  zelfs in de grote steden

wat betreft het Wannebee gedrag waar jij het over hebt ,  tot nu toe heb ik van de ambulance dienst uit mijn regio alleen positieve reacties gekregen op mijn hulpverleningen !!! en niet alleen van hen , ook van politie en brandweer....

Ik weet niet uit welke regio jij komt maar hier vinden ze het juist fijn als ehbo-er de eerste hulp doen en dan het slachtoffer overdragen aan de ambulance, het gebeurt hier zelfs dat ze na afloop nog netjes bellen naar de EHBO post om verlag uit te brengen over hoe het gaat met de patient ! ( uiteraard is privacy gewaarborgd en noemen ze geen namen ! )

Ik hoop dat ik nu al julle vragen heb beantwoord ,
mocht dat niet zo zijn mail me dan even oke , dan hoef ik niet steeds op dit forum te gaan zoekken en krijg je persoonlijk bericht vanmij

Groetjes

EHBO-POST Standdaarbuiten

info@ehbo-post-standdaarbuiten.nl


( nog ff een reactie op Peter_730 )
Dat ik er ineens mee stopte bij Partyflock en Paramedic online  heeft de zelfde rede als dit forum
Ik heb mijn zegje gedaan en ben eerlijk geweest , aan jullie om mij wel of niet te geloven ,
Jullie kunnen mij altijd mailen voor vragen.......
Wat dat berichtje in mijn gastenboek betreft , mijn gastenboek is alleen voor leuke reacties , ik vond die van Peter_730  niet bepaald leuk te noemen ....... maar oke , smaken verschillen blijkbaar.......

Ik wens iedereen het allerbeste .....

Groetjes


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #235 Gepost op: 19 oktober 2007, 23:25:41
Ik weet niet uit welke regio jij komt maar hier vinden ze het juist fijn als ehbo-er de eerste hulp doen en dan het slachtoffer overdragen aan de ambulance, het gebeurt hier zelfs dat ze na afloop nog netjes bellen naar de EHBO post om verlag uit te brengen over hoe het gaat met de patient ! ( uiteraard is privacy gewaarborgd en noemen ze geen namen ! )
Dat terugbellen word in heel veel regio's gedaan. In onze regio kan de patiënt het telefoonnummer van de EHBO'er krijgen om hem/haar te bedanken! En als het wat slechter afloopt belt de ambulance dienst ook met een verslag! Er zitten hier van Ambu mensen die precies weten waarom dat is maar als je het mij vraagt heeft het neits met blij zijn op de hulp temaken. Als je neit hoort hoe het met je patient is afgelopen, vooral als je patient zwaar(der) gewond was, dan ga je piekeren. Dat is menselijk. En als je t mij vraagt belt de ambudienst daarom ;) om je te laten weten hoe het gaat. neits meer, neits minder
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #236 Gepost op: 19 oktober 2007, 23:36:39
( nog ff een reactie op Peter_730 )
Dat ik er ineens mee stopte bij Partyflock en Paramedic online  heeft de zelfde rede als dit forum
Ik heb mijn zegje gedaan en ben eerlijk geweest , aan jullie om mij wel of niet te geloven ,
Jullie kunnen mij altijd mailen voor vragen.......
Wat dat berichtje in mijn gastenboek betreft , mijn gastenboek is alleen voor leuke reacties , ik vond die van Peter_730  niet bepaald leuk te noemen ....... maar oke , smaken verschillen blijkbaar.......



Oeff.....dit is een interessante verspreking!!!

Je geeft nu toe dat je de berichten op partyflock zelf hebt geschreven........
Dat betekend dat JIJ hebt geschreven over al die reanimaties die je hebt gedaan (98 stuks in 22 jaar)
Dat JIJ hebt geschreven dat je zelf een trauma-arts bent

En toen je iets teveel kritiek kreeg aan iedereen hebt verteld dat de vriend van je ex de berichten heeft geschreven.


oja en tot slot Ik heb nooit in jou gastenboek geschreven enkel 1 x een telefoontje gepleegd omdat ik graag wilde weten of je er echt zo over dacht (hoor en wederhoor). Daarna heb ik nooit meer gebeld.


petervg

  • Gast
Reactie #237 Gepost op: 19 oktober 2007, 23:44:44

Oeff.....dit is een interessante verspreking!!!

Je geeft nu toe dat je de berichten op partyflock zelf hebt geschreven........
Dat betekend dat JIJ hebt geschreven over al die reanimaties die je hebt gedaan (98 stuks in 22 jaar)
Dat JIJ hebt geschreven dat je zelf een trauma-arts bent

En toen je iets teveel kritiek kreeg aan iedereen hebt verteld dat de vriend van je ex de berichten heeft geschreven.


oja en tot slot Ik heb nooit in jou gastenboek geschreven enkel 1 x een telefoontje gepleegd omdat ik graag wilde weten of je er echt zo over dacht (hoor en wederhoor). Daarna heb ik nooit meer gebeld.



oke nog ff voor de duidelijkheid !!!!!!!
Ik bedoelde met stoppen nadat ik mijn zegje heb gedaan op partyflock en dat andere forum OVER DAT IK IN DE ZIJK GENOMEN WERD DOOR MIJN EX EN HAAR VRIENDJE !!!
ik zij dus NIET  dat ik al  die berichten heb geschreven , het ging net als hier , ik reageerde NADAT !!!!! mijn ex en haar vrendje die berichten erop gezet hadden en net al dhier heb ik hele discussie gevoerd en probeerde iedereen duidelijk te maken dat IK NIET DE SCHRIJVER WAS VAN DIE VERICHTEN  ......  EN DAARMEE STOPTE IK omdat ik alles gezegt had wat ik wilde zeggen over mezelf en mijn ex en haar vriendje !!!!

DUIDELIJK ????

Het gastenboek was ondertekend door peter , sorry , ik dacht dat jij dat was ...... mijn excuses


Karim

  • Gast
Reactie #238 Gepost op: 19 oktober 2007, 23:48:30

Wat de kleuren betreft :
Als er een aanrijding gebeurt, en de vuilnisophaaldienst uit Roosendaal die ik al eerder noemde komt langs en als een ramptoerist staat te kijken , dan kan een slachtoffer denken , er is iemand van de ambulance !!! dat klopt



Right... want iedere vuilnisman rent met 'n ehbo koffertje en 'n overal vol logo's en patchen op elk ongeval af, zich voordoende als proffesioneel hulpverlener...


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #239 Gepost op: 20 oktober 2007, 00:03:11
De meningen zijn duidelijk, maar de bewijsvoeringen zijn in stuk minder helder.
De objectiviteit lijkt ook ver te zoeken zijn.
Ik zou het zeer op prijs stellen als er nu een slotje opgezet wordt.