EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 140792 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kamphuis

  • Gast
Reactie #240 Gepost op: 20 oktober 2007, 00:09:59
Wel gemakkelijk, een gemeenschappelijke vijand. Leidt een beetje af van andere plankende, reponerende en nekspalkende ehbo-ers op dit forum.

Met het (dreigen te) achterhalen van IP-adressen en het voortdurend citeren/ontkennen/citeren/ontkennen begint dit een onsmakelijke slachtpartij te worden die beneden het peil van dit forum is of zou moeten zijn. Van Gaal mag dan een wannabe ambupleeg zijn, sommige anderen hier zijn wannabe politieagent, rechter en beul ineen.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #241 Gepost op: 20 oktober 2007, 06:29:16
Peter, als je niets op je kerfstok hebt hoef je je niet her en der te verdedigen, daar zou ik dus mee stoppen je aandacht vestigen op hetgeen je blijkbaar goed in bent: Eerste hulp verlenen.

Verder kan ik heel kort en bondig zijn: ik geloof je verhaal van geen kanten.

Groeten,
Mark


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #242 Gepost op: 20 oktober 2007, 09:54:16
Ik heb er eens over nagedacht en ben tot het volgende gekomen:

Allereerst, of ik ik met de handelswijze nu wel of niet eens ben, verdient deze vorm van hulpverlening aan de ene kant best een pluim. Klaarblijkelijk is de zorg in Standaardbuiten niet van dien kwaliteit dat er binnen korte tijd hulp verleend kan worden. Een burger initiatief als deze zie je dan ook op steeds meer plekken in aantal toenemen.

Neem bijvoorbeeld het idee om middels sms alarmering EHBO’ers in de buurt te waarschuwen bij bijvoorbeeld een reanimatie. Op steeds meer plekken zie je AED apparaten bijkomen die in geval van nood gebruikt kunnen worden. Of iemand vanuit huis ter plaatse komt, of een toevallige passant die EHBO verleend is in mijn ogen gelijk.

Persoonlijk vind ik de manier van communiceren door betreffende persoon ook niet optimaal, maar ieder zijn vak zullen we maar zeggen. In eerste instantie kreeg ik ook een roetberoerte toen ik las over alle commotie rond Peter, maar na alles eens op een rijtje te hebben gezet ben ik tot de volgende gedachte gekomen.

Er wordt op dit moment alleen maar negatief over de eerste hulp post gesproken, maar je kan het ook langs de andere kant bekijken.

De eerste hulp post geniet grote bekendheid zowel in het dorp, als in de regio en zelfs landelijk. Er wordt gewerkt bij grote evenementen, calamiteiten en evenementen in het dorp.

Zoals blijkt uit de foto’s en andere berichten is er al een redelijk aantal keren hulp verleend, en is Peter denk ik geen onbekende binnen de regionale hulpverleningsdiensten.

Waarom zou het verhaal van Peter dus niet geloofwaardig zijn als media er zelfs al werk van maken om iemand in het zonnetje te zetten? Waarom treden regionale hulpverleningsorganisaties als politie, brandweer en ggd niet op tegen deze vorm van hulpverlening? Waarom is de plaatselijke rode kruis/ehbo club niet in opstand gekomen?

Zo kan ik nog wel even doorgaan en denk ik dat het verstandig is om ook eens het verhaal van de andere kant te bezien dan door te blijven zagen en speculeren over dingen die op dit forum niet of nauwelijks te bewijzen zijn.

Het initiatief om mensen hulp te verlenen verdient een applaus en zo zouden meer mensen er over moeten denken. Baat het niet dan schaadt het niet, ik krijg de indruk dat velen liever een mensenleven schenken dan dat Peter er één zou kunnen redden. Ik heb liever iemand met een beetje kennis van zaken naast me staan, dan iemand zonder kennis.

Kortom, als het werkelijk een probleem zou zijn waarom is er dan in die jaren niet tegen opgetreden of zit heel West-Brabant een beetje te suffen?

Shave


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #243 Gepost op: 20 oktober 2007, 10:00:14
Voor alle duidelijkheid: bedoel je met "optreden" tégen, of in het belang van Peter zijn EHBO post?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #244 Gepost op: 20 oktober 2007, 10:28:49
Voor alle duidelijkheid: bedoel je met "optreden" tégen, of in het belang van Peter zijn EHBO post?

tegen de ehbo-post/persoon zelf


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #245 Gepost op: 22 oktober 2007, 12:10:41
Beste Shave,

Ik denk dat alles nu gezegd is en dat we uit moeten kijken dat een en ander niet als erg haatdragend tegen Peter en zijn post gebruikt gaat worden. de laatste pagina's zie ik niets anders als een herhaling van zetten.

Zoals ehbo-er al vroeg, het lijkt mij nu een mooi moment om een eind aan deze hele discussie te maken.

mzzl, D'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #246 Gepost op: 26 oktober 2007, 17:26:22
Vrijdag avond 9 November  komt X in heel Holland helpt  ;)

 ;)


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #247 Gepost op: 29 oktober 2007, 11:19:54
;)
Dan denk ik dat "heel holland helpt" er die avond een aantal zeer geïnteresseerde en kritische kijkers bij heeft....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #248 Gepost op: 10 november 2007, 16:02:49
2 keer knipperen en het was voorbij
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #249 Gepost op: 10 november 2007, 16:09:45
2 keer knipperen en het was voorbij

En wat heb je daartussen gezien?  ;)