EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 143322 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #330 Gepost op: 10 maart 2008, 08:24:18
Neem het hem niet kwalijk.... het wordt ook een man op leeftijd  ;D ;D ;D
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #331 Gepost op: 19 maart 2008, 18:28:57
Lijkt me erg sterk EHBO'er niet alleen valt een verpleegkundige in dienst onder het tuchtrecht en daar bestaan straffen als 3 weken voorwaardelijk niet, maar daarnaast is de verpleegkundige ook niet verantwoordelijk voor het litteken, aangezien hij waarschijnlijk niet gehecht heeft.........
Dus lijkt me een beetje een broodje AAP verhaal......
Misschien heb je een linkje met de uitspraak....!?

Gegroet
ps. een dokter die gestapt heeft is niet per definitie onbekwaam, hij is bekwaam maar kan door omstandigheden de handeling niet uitvoeren.....
Ik ben bekwaam verklaard om bijvoorbeeld te intuberen, heb daarvoor een bewijs van mijn medische leider, als ik een avondje ben gaan stappen, trekt hij meestal niet de volgende dag de bekwaamheidsverklaring in......
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #332 Gepost op: 19 maart 2008, 21:09:30
Ik heb een aantal jaren geleden een verpleegkundige gesproken die deze handeling heeft uitgevoerd en daarmee het so het leven heeft gered. Helaas was het een lelijk litteken geworden en heeft het so hem daarvoor aangeklaagd. Ik meen dat de "straf" 3 weken voorwaardelijk was.

Hier zou ik graag een Bron van zien..  
In welke hoedanigheid deed die verpleegkundige dat ?, was de verpleegkundige op zijn werk, of was de verpleegkundige een passant..  
En door wie is deze uitspraak gedaan.. ?
Tuchtrecht, Strafrecht of civiel recht ?

Verder ik ken pasanten die daadwerkelijk een nood-conitomie met zakmes en balpen hebben gedaan op een voetbalveld in heerde..
En die zijn nooit aangesproken op hun daden echter wel duizend keer bedankt door slachtoffer en familie..
Geloof me ik ben geen voorstander om iedereen maar met zakmes en balpen aan de slag te laten gaan..


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #333 Gepost op: 20 maart 2008, 21:09:59
Helaas weet ik niet meer hoe hij heette, het verhaal kwam mij toen zeer geloofwaardig over.


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #334 Gepost op: 20 maart 2008, 21:25:26
off of on-topic af en toe is het wel erg interessant om broodje AAP verhalen de wereld uit te helpen, aangezien dit een openbaar forum is........en het uiteindelijk doel de primaire patienten zorg is....
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #335 Gepost op: 20 maart 2008, 23:26:03
off of on-topic af en toe is het wel erg interessant om broodje AAP verhalen de wereld uit te helpen, aangezien dit een openbaar forum is........en het uiteindelijk doel de primaire patienten zorg is....


Je kan altijd een apart topic openen voor medische broodje aap verhalen...  ;) Dat zoekt ook makkelijker terug via de zoekfunctie dan als het ergens op pagina 100 in dit topic staat..  ;) :)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #336 Gepost op: 21 maart 2008, 10:27:09
beste Palmpie,

Kan jij ons als "Mod" helpen om dit bericht te splitsen, het aansprakelijk gestelde pleeg...

En misschien Eventueel een aparte over de nood-coniotomie door eerste hulpverlener..

Ik weet dat het wat gevraagd is, maar vragen kan geen kwaad..  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #337 Gepost op: 21 maart 2008, 12:35:42
beste Palmpie,

Kan jij ons als "Mod" helpen om dit bericht te splitsen, het aansprakelijk gestelde pleeg...

En misschien Eventueel een aparte over de nood-coniotomie door eerste hulpverlener..

Ik weet dat het wat gevraagd is, maar vragen kan geen kwaad..  ;D





Vanaf waar dan? Dit topic is heel langzaam afgedreven...  :)


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #338 Gepost op: 22 maart 2008, 18:27:59
Vanaf waar dan? Dit topic is heel langzaam afgedreven...  :)

Oohh, vanaf pagina 29 nogmaar hoor...   ;) ::)
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #339 Gepost op: 24 maart 2008, 11:20:25
Toevallig zie ik dit topic en ik open ergens een link en zie tot mijn verbazing een "bekende"..... :o

Ik had deze man in mijn msn lijst staan toen ik dierenambulance intresses had...

Hij vertelde mij van A-SAR en leit mij weten wereldwijd dieren ed. te redden bij rampen...

Toen ik eens ben gaan googlen op A-SAR kwam ik een link tegen met vliegtuigen,heli's,vliegveldjes en diverse voertuigen..
Alles met A-SAR erop...

Bizar dacht ik toen nog...
En dat alles vanuit Belgie geregeld zeg...

En dan wat ik nu zo lees....
Weird... ???
Groetjes, Marco