EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 144565 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
Reactie #410 Gepost op: 27 oktober 2009, 00:18:16
Wij hadden ze erbij die bij TP ging roepen wat wij eerst moesten doen(triest)............ :-X ::) ;D

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #411 Gepost op: 27 oktober 2009, 00:22:19
Wij hadden ze erbij die bij TP ging roepen wat wij eerst moesten doen(triest)............ :-X ::) ;D

Ik heb wel eens overenthousiaste bhv-ers gehad die mij opdroegen een ambu te bestellen, en wel meteen. (iemand met een stevige kater na het weekend...)

En iemand met gewoon een flauwte zowat dwingen om in de stabiele zijligging te leggen....met 2 man sterk...achteraf wel humor hoor... ;D

''Laat die dame gewoon even op een stoel plaatsnemen, en even bijkomen, glaasje water, iemand?'' En klaar was het.

stln01

• chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #412 Gepost op: 27 oktober 2009, 01:37:32
Beetje flauw om allerlei rare situaties te schetsen die geen betrekking hebben op deze persoon.

Ik denk dat hij erg fanatiek is in het uitoefenen van zijn hobby. Waarschijnlijk is het zelfs meer dan een hobby. Maar een volledige opleiding tot verpleegkundige is waarschijnlijk te hoog gegrepen voor hem.
Maar in zijn omgeving wordt zijn optreden blijkbaar gewaardeerd. Wanneer het gevaarlijk zou zijn, is het snel afgelopen met zijn inzet. Blijkbaar is het voor de gemeenschap aldaar een welkome aanvulling. Niet voor elke spoedeisende hulp, maar ook op sociaal vlak.

Zijn kleding is EHBO-kleding(?). Zijn auto is een wat oudere gele station zonder blauw zwaailicht, zonder sirene.. mét AED.

wilco5379

• Forum gebruiker
  • ik ben niet gek ben randstadrail ik onspoor ook
Reactie #413 Gepost op: 27 oktober 2009, 08:43:39
Ik heb wel eens overenthousiaste bhv-ers gehad die mij opdroegen een ambu te bestellen, en wel meteen. (iemand met een stevige kater na het weekend...)

En iemand met gewoon een flauwte zowat dwingen om in de stabiele zijligging te leggen....met 2 man sterk...achteraf wel humor hoor... ;D

''Laat die dame gewoon even op een stoel plaatsnemen, en even bijkomen, glaasje water, iemand?'' En klaar was het.
ik zou even om een hoekje lopen en in me broek staan zeiken van het lachen  ;D ; als ik dit zou zie. en daarna vragen aan de bhv'ers of dit nou een demo was van hoe het niet moet. :-X
ehbo'er plv hoofd bhv'er

peter_730

• Forum gebruiker
Reactie #414 Gepost op: 27 oktober 2009, 11:56:40
Allereerst is het natuurlijk verkeerd dat iemand zich uitgeeft voor een functie waarin hij niet gekwalificeerd is, vooral bij een beroep waar je met mensenlevens te maken heb.

Ook ben ik van mening dat je niet in look-a-like ambulance kleding taken als ehv-er moet uitvoeren, dit schept verkeerde verwachtingen aan die persoon.

Echter ben ik van mening dat dit topic enigzins lasterlijk overkomt en dan kijk ik vooral naar de titel. Hierdoor voelt het voor mij dat deze persoon aan een publieke schandpaal genageld wordt, ook al is dat niet de intentie van dit topic.

Hier wil ik als topic starter wel op reageren!
De aanleiding van deze topic was een reactie op een ander forum waar X zich voorstelde als trauma-arts en beweerde dat hij 98 reanimaties had gedaan waarbij 92 personen het er levend vanaf hebben gebracht. Ook gaf hij aan dat in geval van levensbedreigende situaties (zoals een reanimatie) eerst naar hem moet worden gebeld en daarna naar de ambulance. Op dat forum "stelde hij zich op als deskundige en wilde als zodanig adviezen geven. De titel heb ik zorgvuldig gekozen om juist deze beschuldiging te voorkomen en om een discussie op gang te brengen ( wat overigens aardig is gelukt)

X heeft mede door dit forum zijn website aangepast en zijn berichten op een andere forum laten verwijderen. Echter deze man is zo fanatiek in zijn hobby dat juist daarin een gevaar schuilt. Mijn persoonlijke mening is dat deze man zich zelf niet in de hand kan houden en steeds meer wil. Hij leeft in een soort EHBO-bubbel waarin hij "alles" kan mag en moet. Hij zal zichzelf niet corrigeren en doet dit alleen als er veel tegengas van anderen komt ( zoals de berichten op dit forum). Als je de moeite wilt nemen kan je eens op zijn site kijken, hij doet net alsof hij namens een organisatie/groep mensen praat maar in feite is hij alleen.
Dit wekt op zijn minst een verkeerde indruk.

Ik wens X nog heel veel leuke EHBO-jaren toe met iets meer zelfreflectie, realiteitsbesef en communicatieve vaardigheden.
En dan is hij voor zijn dorp zeker een waardevolle EHBO-er

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #415 Gepost op: 27 oktober 2009, 13:15:06
Amen....

In tegenstelling tot wat Azijnzeikerd (what's in a name...) vind, er hier op dit forum absoluut geen sprake is van "opknoperij". Reacties zijn hier over het algemeen gesproken heel evenwichtig, maar zoals topicstarter het zojuist ook heeft verwoord, is een en ander wél een reactie op de uitlatingen zoals door heer X gebezigd op andere fora.

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #416 Gepost op: 28 oktober 2009, 09:33:57
@ Peter_730:
Die discussie op gang helpen is prima gelukt, chapeau!  O0

Bijzonder boeiend om alle reacties hier te lezen. En inderdaad zijn de meeste reacties toch zeer overwogen geplaatst heb ik het idee.
Het zou wellicht mooi zijn om X zelf eens uit te nodigen om eens dit topic te lezen, en vervolgens een reactie te geven.

Hm, zal ik de link eens aan hem laten zien?
Niet dat ik hem ken, maar er zijn voldoende reacties van hem op publicaties elders, dus die zal hij wel lezen....
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #417 Gepost op: 28 oktober 2009, 12:19:27
@ Peter_730:
Die discussie op gang helpen is prima gelukt, chapeau!  O0

Bijzonder boeiend om alle reacties hier te lezen. En inderdaad zijn de meeste reacties toch zeer overwogen geplaatst heb ik het idee.
Het zou wellicht mooi zijn op X zelf eens uit te nodigen om eens dit topic te lezen, en vervolgens een reactie te geven.

Hm, zal ik de link eens aan hem laten zien?
Niet dat ik hem ken, maar er zijn voldoende reacties van hem op publicaties elders, dus die zal hij wel lezen....

Tsja ... als je het hele topic leest zie je dat Peter niet alleen op de hoogte is van dit topic ... maar er zelfs al diverse keren op gereageerd heeft. Één van zijn meest treffende reacties is toch wel deze:

OK mijn laatste bericht dan met al je antwoorden :

De oveall en jas heb ik gekregen van een ambulance dienst , zij sponsoren mij met kleding  en uiteraard is deze kleding ZONDER LOGO"S EN TEXTEN   , de text EHBO heb ik er zelf op laten maken !!!!

Wat de kleuren betreft :
Als er een aanrijding gebeurt, en de vuilnisophaaldienst uit Roosendaal die ik al eerder noemde komt langs en als een ramptoerist staat te kijken , dan kan een slachtoffer denken , er is iemand van de ambulance !!! dat klopt

Het fijt is dat dergelijke kleding door iedereen gedragen mag worden , zolang je er maar geen AMBULANCE of iets anders op hebt staan .
Het zijn de logo's die maken wat je bent , niet de overall.
Ik heb inmiddels begrepen uit reacties in mijn email dat er tientalle plaatsen zijn waas vuilnis ophalers de zelfde kleding dragen als de ambulance !!!  zelfs in de grote steden

wat betreft het Wannebee gedrag waar jij het over hebt ,  tot nu toe heb ik van de ambulance dienst uit mijn regio alleen positieve reacties gekregen op mijn hulpverleningen !!! en niet alleen van hen , ook van politie en brandweer....

Ik weet niet uit welke regio jij komt maar hier vinden ze het juist fijn als ehbo-er de eerste hulp doen en dan het slachtoffer overdragen aan de ambulance, het gebeurt hier zelfs dat ze na afloop nog netjes bellen naar de EHBO post om verlag uit te brengen over hoe het gaat met de patient ! ( uiteraard is privacy gewaarborgd en noemen ze geen namen ! )

Ik hoop dat ik nu al julle vragen heb beantwoord ,
mocht dat niet zo zijn mail me dan even oke , dan hoef ik niet steeds op dit forum te gaan zoekken en krijg je persoonlijk bericht vanmij

Groetjes
X
EHBO-POST Standdaarbuiten

info@ehbo-post-standdaarbuiten.nl

( nog ff een reactie op Peter_730 )
Dat ik er ineens mee stopte bij Partyflock en Paramedic online  heeft de zelfde rede als dit forum
Ik heb mijn zegje gedaan en ben eerlijk geweest , aan jullie om mij wel of niet te geloven ,
Jullie kunnen mij altijd mailen voor vragen.......
Wat dat berichtje in mijn gastenboek betreft , mijn gastenboek is alleen voor leuke reacties , ik vond die van Peter_730  niet bepaald leuk te noemen ....... maar oke , smaken verschillen blijkbaar.......

Ik wens iedereen het allerbeste .....

Groetjes

Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #418 Gepost op: 28 oktober 2009, 13:27:46

Tsja ... als je het hele topic leest zie je dat Peter niet alleen op de hoogte is van dit topic ... maar er zelfs al diverse keren op gereageerd heeft. Één van zijn meest treffende reacties is toch wel deze:

dat is heel lang geleden, en was na 2 dagen alweer afgelopen hoor!  ::)

Naam:  petervg
Positie:  Junior lid
Datum van registratie:  18 Oktober 2007, 18:19:27
Laatst actief:  20 Oktober 2007, 16:50:04
Samen sterk in de hulpverlening!

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #419 Gepost op: 28 oktober 2009, 14:20:12
Klopt helemaal ... maar hij weet het dus wel ... kan me niet voorstellen dat hij niet zo af en toe nog eens nakijkt wat er over hem gezegd wordt.

(zou ik ook doen)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.