Allereerst is het natuurlijk verkeerd dat iemand zich uitgeeft voor een functie waarin hij niet gekwalificeerd is, vooral bij een beroep waar je met mensenlevens te maken heb.
Ook ben ik van mening dat je niet in look-a-like ambulance kleding taken als ehv-er moet uitvoeren, dit schept verkeerde verwachtingen aan die persoon.
Echter ben ik van mening dat dit topic enigzins lasterlijk overkomt en dan kijk ik vooral naar de titel. Hierdoor voelt het voor mij dat deze persoon aan een publieke schandpaal genageld wordt, ook al is dat niet de intentie van dit topic.
Hier wil ik als topic starter wel op reageren!
De aanleiding van deze topic was een reactie op een ander forum waar X zich voorstelde als trauma-arts en beweerde dat hij 98 reanimaties had gedaan waarbij 92 personen het er levend vanaf hebben gebracht. Ook gaf hij aan dat in geval van levensbedreigende situaties (zoals een reanimatie) eerst naar hem moet worden gebeld en daarna naar de ambulance. Op dat forum "stelde hij zich op als deskundige en wilde als zodanig adviezen geven. De titel heb ik zorgvuldig gekozen om juist deze beschuldiging te voorkomen en om een discussie op gang te brengen ( wat overigens aardig is gelukt)
X heeft mede door dit forum zijn website aangepast en zijn berichten op een andere forum laten verwijderen. Echter deze man is zo fanatiek in zijn hobby dat juist daarin een gevaar schuilt. Mijn persoonlijke mening is dat deze man zich zelf niet in de hand kan houden en steeds meer wil. Hij leeft in een soort EHBO-bubbel waarin hij "alles" kan mag en moet. Hij zal zichzelf niet corrigeren en doet dit alleen als er veel tegengas van anderen komt ( zoals de berichten op dit forum). Als je de moeite wilt nemen kan je eens op zijn site kijken, hij doet net alsof hij namens een organisatie/groep mensen praat maar in feite is hij alleen.
Dit wekt op zijn minst een verkeerde indruk.
Ik wens X nog heel veel leuke EHBO-jaren toe met iets meer zelfreflectie, realiteitsbesef en communicatieve vaardigheden.
En dan is hij voor zijn dorp zeker een waardevolle EHBO-er