EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 144564 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

wilco5379

• Forum gebruiker
  • ik ben niet gek ben randstadrail ik onspoor ook
Reactie #420 Gepost op: 30 oktober 2009, 20:09:15
ik meen wat ik nu zeg ik mag in gods naam hopen dat hij nooit 1 keer tever gaat met zijn goede bedoelingen en dat er schaden of  nog erger het letsel wordt veregerd door het handelen van hem want dan is het hek echt van de dam
ehbo'er plv hoofd bhv'er

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #421 Gepost op: 5 november 2009, 07:49:57
Natuurlijk vereist het aandacht, maar is dit dan de goede manier om die man te laten inzien dat hij verkeerd bezig is, want daar gaat het tenslotte om? Of hij moet meelezen. Het lijkt mij dat het aan de hulpverlenende instanties is om een goed gesprek met deze man te houden en duidelijk te maken dat er verkeerde verwachting worden gecreëerd op de manier van hoe hij zich uit/presenteerd naar het publiek.

Ik val in herhaling, maar wie zegt dat hij verkeerd bezig is? Dat vindt jij, maar heb je daar concrete aanwijzingen voor, uit de eerste hand? En heb je wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de beleving van het publiek als deze man verschijnt? Het lijkt wel of iedereen die ineens iets in de hulpverlening doet vindt dat hij/zij namens het publiek kan en mag spreken. De realiteit is dat het publiek blij is met iedere hulp die geboden wordt direct nadat er iets gebeurd is en dat het publiek over het algemeen donders goed in staat is om onderscheid te maken tussen de diverse disciplines? Waarom zouden hulpverlenende instanties in gesprek met deze man moeten gaan? Het is zo simpel: die man verleent eerste hulp op de openbare weg. Doet hij iets wat niet mag of is hij op welke manier dan ook hinderlijk of vervelend aanwezig dan hebben we in dit land de politie om dat aan te pakken.

Veel mensen op dit forum moeten eens van hun voetstuk afkomen, gewoon eens met beide benen op de grond gaan staan en gewoon weer eens nuchter proberen te denken, in plaats van steeds maar weer te oordelen en veroordelen voor en over anderen.

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #422 Gepost op: 5 november 2009, 07:55:35
Stel nu dat hij geen gele kleding aan zou hebben maar brandweerkleding en bij beginnende brandjes ging optreden of politie kleding en dat hij burgerarresten ging doen? Wat zouden jullie er dan van vinden?

Je mag en kan er alles van vinden, maar als hij de brand eerder weet te blussen omdat hij er snel is, omdat die vrijwilligers er weer eens te lang over doen (  :D ja kom maar op, er mag geschoten worden op Azijnzeikerd ) dan is dat mooi meegenomen toch....

Effe serieus: de vergelijking gaat niet op: hij profileert zich slechts als EHBO'er, meer niet. Je kan er alles aan toe voegen en bij verzinnen, maar dat heeft geen zin.

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #423 Gepost op: 5 november 2009, 08:00:16
ehhh...de woordvoerder van de ggd verteld dat hij het niet erg zou vinden als hij er mee zou stoppen......

heb ik het dan zo netjes omschreven?

Ik heb dat stukje gezien. Maar ook die woordvoerder komt niet met concrete voorbeelden van overlast en wangedrag. Overigens geloof ik woordvoerders nooit zo. Er wordt over het algemeen propaganda gebezigd, waarbij de eigen partij er erg goed uit komt en de rest van alles minder is........

Gast

• Gast
Reactie #424 Gepost op: 5 november 2009, 08:01:11
Het duurde even voor ik de naam kon koppelen aan de persoon, vorig jaar vroeg hij mij om een blauwe balk t.b.v. zijn EHBO-dienst. Heb duidelijk gemaakt dat ik alleen hem een oranje zou kunnen verkopen, waarop na enkele mailtjes de vraag kwam of ik die dan niet gratis ter beschikking kon stellen met als tegenprestatie mijn naam op zijn website.

Ik heb hem veel succes gewenst verder. Dit topic doorgelezen hebbende kan ik alleen maar blij zijn dat ik het ook daarbij gelaten heb.

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #425 Gepost op: 5 november 2009, 08:02:33
Zie bovenstaande foto. Maar ik heb het idee dat discussie hier zinloos is.

Je bedoelt eigenlijk dat een afwijkende mening niet op prijs gesteld wordt en dat verpak je dan door te zeggen dat discussie zinloos is....?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #426 Gepost op: 8 november 2009, 01:43:21
Ter lering ende vermaek;

http://ehbo-post.hyves.nl/

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #427 Gepost op: 8 november 2009, 13:45:10

Je bedoelt eigenlijk dat een afwijkende mening niet op prijs gesteld wordt en dat verpak je dan door te zeggen dat discussie zinloos is....?
Afwijkende mening is prima, maar bij een discussie gaat het om argumenten. Een 'argument' als
...Overigens geloof ik woordvoerders nooit zo. Er wordt over het algemeen propaganda gebezigd, waarbij de eigen partij er erg goed uit komt en de rest van alles minder is........
maakt een discussie zinloos. Je vindt dat hij zich duidelijk profileert als EHBO-er en geen verwarring zaait, wij vinden dat hij te ver gaat. Zolang er hier gegooid wordt met ik-vind-dat's en geen goede argumenten worden gebruikt, is discussie zinloos.
Arts  www.alphalog.nl

pietjepukkerigG

• Forum gebruiker
Reactie #428 Gepost op: 25 december 2009, 15:16:43
Waarom heeft hij in godsnaam een nummer op zijn dak. En let wel; nummer 03 dus er zijn er meer!  ;D

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #429 Gepost op: 26 december 2009, 01:09:38
of er is er 1tje die dubbel ziet  ;D