EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 143102 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

muts

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #60 Gepost op: 11 juli 2007, 19:17:52
Hebben jullie al in zijn gastenboek gelezen? Hij wordt hartelijk bedankt voor zijn hulp door diverse proffessionele hulpverleners! Oa. door een trauma-arts van de Life-liner. Hoe zien jullie dat??
http://ehbo-post.write2me.nl/


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #61 Gepost op: 11 juli 2007, 19:23:40
Het moet toch allemaal niet gekker worden he... ???
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #62 Gepost op: 11 juli 2007, 19:27:57
Het wordt tijd dat er vanuit de beroepsgroep (ambulance) actie ondernomen wordt.
Het is prima dat er personen zijn die het “gat” tussen ambulance en eerste hulp willen opvullen. Maar het moet wel controleerbaar zijn. Daarvoor heb je standaards nodig: reeds bestaande standaards die na toetsing erkend worden of nieuw te ontwikkelen standaards.
Indien iemand zich wil profileren als first responder moet deze aan de kwaliteitseisen voldoen.
Parallel hieraan zou een register moeten komen waar deze FR ingeschreven moeten worden.
Ik zal eens een balletje opgooien in Zwolle.

Helaas kijkt IGZ alleen maar of er geen medische “missers” worden begaan (i.c. dat een EHBO-er geen voorbehouden handelingen uitvoert). Als het om personen gaat zoals Peter, dan komt het erop aan dat de reguliere diensten het zelf moeten opknappen.
Dat houd in dat de lokale ambulancedienst in contact moet treden met deze man en naar zijn motivaties vragen. Alleen zij kunnen deze man dan behoeden voor verder kwaad.

Als ik echter zijn inzetten bekijk denk ik dat het niet zo een vaart loopt. Het gevaar zit hem in het feit dat hij als eerste gealarmeerd wilt worden en dat hij zich min of meer uitgeeft voor arts. Voor de rest is het een confabulant, iemand met pseudologica fantastica. Dit komt wel meer voor bij personen die zo graag iets willen dat zij er zelf in gaan geloven. En met zo iemand is het moeilijk praten….

Wat mij aan de berichten in zijn gastenboek opvalt is dat uit de koker van LL2 alleen maar zeer positieve berichten staan. Uit diezelfde koker zijn al een paar maal zeer negatieve reacties richting ambulancediensten gegeven (o.a. reportage Netwerk).
op zijn minst erg vreemd.
VSAZ ambulancezorg


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #63 Gepost op: 11 juli 2007, 21:02:21
we kunnen hem ook bellen of op bezoek gaan want al zijn gegevens staan op zijn site
flappus  niet elke verandering is een verbetering


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #64 Gepost op: 11 juli 2007, 21:09:15
Ik ben met stomheid geslagen, wat een verhaal   :o :o    Het moet niet gekker worden  ???  Mag dit wel, of is aan deze vreemde ideeën niks te doen..?  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #65 Gepost op: 11 juli 2007, 21:37:43
Dat is inderdaad gewoon een copy-paste geweest.  :-X En inderdaad geen bronvermelding...

Wie heeft trouwens dat stukje op paramedics-log geschreven? Is duidelijk iemand die hier ook meeleest :)

Ik ;)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #66 Gepost op: 11 juli 2007, 21:41:34
Hebben jullie al in zijn gastenboek gelezen? Hij wordt hartelijk bedankt voor zijn hulp door diverse proffessionele hulpverleners! Oa. door een trauma-arts van de Life-liner. Hoe zien jullie dat??
http://ehbo-post.write2me.nl/

Zelf je gastenboek volpennen. Een LL2 arts gaat daar niet onder zo'n uitgebreide toenaam posten... Kan iemand haar BIG nummer opzoeken? :P
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #67 Gepost op: 11 juli 2007, 21:43:32
Zou hij borst chirurg geweest zijn   :o

Citaat:

X
Dec 27th, 2004 at 7:46 pm
Ik ben Borst chirurg, ik kan je zeggen dat slechts 1 op de 10.000.000 een derde tepel hebben !!!!!
En ik spreek uit ervaring !!!


bron:  http://www.emiel.info/wordpress/?p=487

Heeft hij 10 miljoen thoraxjes geopend en maar 1 3e tepel gevonden? :P
Arts  www.alphalog.nl


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #68 Gepost op: 11 juli 2007, 21:48:52
Ik ;)

Perfect geschreven :) Bespaart mij een hoop moeite  ;)

Zelf je gastenboek volpennen. Een LL2 arts gaat daar niet onder zo'n uitgebreide toenaam posten... Kan iemand haar BIG nummer opzoeken? :P

Het is alleen wel foutloos geschreven, weet niet of Peter daartoe in staat is  :D

Wat me wel opvalt is dat ze zichzelf "trauma-arts" noemt. Een term die geen enkele gerespecteerde anesthesioloog of chirurg zou gebruiken...


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #69 Gepost op: 11 juli 2007, 22:39:52
Citaat
Heeft hij 10 miljoen thoraxjes geopend en...  

Dat zou natuurlijk wel die 98 reanimaties verklaren...
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!