EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 143112 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #90 Gepost op: 13 juli 2007, 07:28:33
Voor wat het gastenboek van de website van Peter van Gaal betreft: als je een mail stuurt naar de trauma-arts die reageert komt de mail retour.( Technical details of permanent failure:
PERM_FAILURE: SMTP Error (state 13): 550 This address does not receive mail. Invalid delivery.)
Misschien heeft Delta wel gelijk: zelf zijn gastenboek volpennen. Ik kan deze arts ook niet in het BIG register terugvinden.

Ook op de websites van de vakgroep anesthesiologie van het EMC en traumacentrum Midden-West-Nederland wordt haar naam nergens genoemd, nu is de website van het traumacentra toch niet geheel volledig qua namen maar toch...

Op partyflock heeft X inmiddels zijn registratie ingetrokken volgens hem omdat hij teveel verschillende fora bezoekt en ze niet allemaal bij kan houden  ::)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #91 Gepost op: 13 juli 2007, 09:04:32
SEH_arts, SEH-arts,  da's m'n derde kerfje in m'n laptop :P
Arts  www.alphalog.nl


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #92 Gepost op: 13 juli 2007, 09:23:32
SEH_arts, SEH-arts,... da's m'n derde kerfje in m'n laptop :P

 ;D


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #93 Gepost op: 13 juli 2007, 10:47:18
Hallo luitjes,

Voor wat betreft de geldigheid van het diploma eerste hulpverlener kun je volgens mij als instructeur hooguit een competentietoetsing afnemen. Mocht deze niet gehaald worden wordt het diploma niet verlengd. Haalt deze meneer de toetsing wel denk ik dat het erg moeilijk wordt niet te verlengen.

Voor wat betreft een brief aan de inspectie ben ik het met Peter eens, deze meneer heeft al vaker laten blijken niet open te staan voor feedback op zijn handelen. Daarnaast is de artsentitel zover ik weet in Nederland nog altijd beschermd, het voeren van deze titel zonder de noodzakelijke diploma's is dus een strafbaar feit. (Naar het strafrecht gekeken dan).

Deze meneer pleegt dus in principe een strafbaar feit, en daar zouden wij melding van moeten maken. Ik denk er dus ook over melding te maken bij de verantwoordelijke organisaties.

Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #94 Gepost op: 13 juli 2007, 11:13:17
@ Trophy: niet verlengen is heel wat anders dan het 'ongeldig verklaren' van een geldige diploma. als je denkt dat je als instructeur niet wilt verlengen kun je altijd wel een leuk smoesje verzinnen om het niet te doen daar niet van, maar dan vind ik het oneerlijk.

Ic_pleeg: je hbt gelijk op jou manier zou het wel kunnen, en wat we ook kunnen doen is een dit bespreken met de organisatie waarvoor hij werkt als beroeps danwel als vrijwilliger.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #95 Gepost op: 13 juli 2007, 11:58:48
Je verliest je diploma niet door je uit te geven als arts of door geen idee te hebben wat paracetamol voor gevolgen kan hebben voor je lever... Dat valt namelijk buiten de minimaal vereiste competenties van een EHBO-er (zoals deze man laat zien). Als hij een beetje kan reanimeren, en ik geloof best dat hij dat een beetje kan, en een verbandje kan aanleggen (en zeg eerlijk, wie kan dat nou niet leren?), dan zal hij zijn diploma gewoon behouden.

Overigens is hij volgens het paramedic weblog ook al aangegeven bij Opgelicht, omdat hij zich uitgaf voor de president van de animal SAR (bestaat dat uberhaupt?)...
Arts  www.alphalog.nl


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #96 Gepost op: 13 juli 2007, 12:25:21
Hij heeft er wel een site van A-SAR, maar de link daarvan is geloof ik te vinden in deze topic..
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #97 Gepost op: 13 juli 2007, 12:59:33
wordt die man daar nou voor betaald om dat allemaal te doen, of is ie vrijwilliger??

als ie vrijwilliger is, dan heeft ie geen baas waarvoor ie werkt, want waar zou hij anders de tijd vandaan halen om de heledag op zijn ehpost te zitten en dit allemaal te bedenken, want hij heeft wel heeeeel veeeel vrije tijd op die ehpost van hm..


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #98 Gepost op: 13 juli 2007, 20:36:44
Hallo Delta,

Daar zit wel wat in, wat je daar zegt. Op zich zal deze meneer zijn EH-vaardigheden (en we weten allemaal hoeveel dat er nog zijn in de 25e druk ::)) wel beheersen. Hierin kan dus geen grond gevonden worden zijn diploma niet te verlengen. Je kunt echter wel je vraagtekens stellen bij de attitude van de man.

Voor het overige blijft natuurlijk wel staan dat deze meneer pretendeerd arts (trauma/borstarts) te zijn, en dat is en blijft gewoon een strafbaar feit. Navraag leert namelijk dat de titelbescherming voor artsen nog steeds geldt. Laten we hopen dat onze acties zin hebben en deze meneer weer met beide voetjes op aarde zijn EH-werk kan gaan doen.

Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #99 Gepost op: 13 juli 2007, 22:31:59
Hoi,

ik heb de vraag voor het " ontnemen" of "ongeldig verklaren" van iemands eh-diploma op basis van zeg maar : gebrek aan attitude, voorgelegd aan het OK.

Ik wacht het antwoord af.

grtz en een fijn weekend!

Peter