EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 143176 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Reactie #100 Gepost op: 13 juli 2007, 22:53:49
Hoi,

ik heb de vraag voor het " ontnemen" of "ongeldig verklaren" van iemands eh-diploma op basis van zeg maar : gebrek aan attitude, voorgelegd aan het OK.

Ik wacht het antwoord af.

grtz en een fijn weekend!

Peter

Aha, Oranje Kruis. Dat verklaart het. Je had het dus niet over officiële vakbekwaamheidscertificering, tja,.... dan is van alles mogelijk.


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #101 Gepost op: 17 juli 2007, 09:50:59
Die Peter heeft op Partyflock zijn forum berichten laten verwijderen....misschien was het toch iets te confronterend.

Voor degene die een melding hebben gedaan bij  een inspectie kunnen nu niet aantonen dat hij zich arts heeft genoemd,

Hoe reageert zo'n inspectie daarop eigenlijk? doen ze daar wat mee?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #102 Gepost op: 17 juli 2007, 17:52:00
Denk niet dat het te confronterend was, ik denk dat de berichten waren verwijderd omdat het simpelweg gevaarlijk was wat hij vertelde.
Arts  www.alphalog.nl


Paramedic_René

  • Gast
Reactie #103 Gepost op: 17 juli 2007, 20:39:53
Ondertussen heeft X gereageerd op Paramedics Worldwide. Blijkbaar is hij het slachtoffer van een actie van de nieuwe vriend van zijn ex. Hij klinkt nogal emotioneel in zijn reactie.

En als hij inderdaad het slachtoffer is van iemand anders kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Peter van Gaal is dan niets meer en minder dan een iets te over enthousiaste EHBO-er, die in het dorp waar hij woont, best nuttig werk kan doen.

Zie:
http://paramedic.web-log.nl/paramedic/2007/07/peter_van_gaal.html#comments


Karim

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 17 juli 2007, 20:50:14
Ondertussen heeft X gereageerd op Paramedics Worldwide. Blijkbaar is hij het slachtoffer van een actie van de nieuwe vriend van zijn ex. Hij klinkt nogal emotioneel in zijn reactie.

En als hij inderdaad het slachtoffer is van iemand anders kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Peter van Gaal is dan niets meer en minder dan een iets te over enthousiaste EHBO-er, die in het dorp waar hij woont, best nuttig werk kan doen.

Zie:
http://paramedic.web-log.nl/paramedic/2007/07/peter_van_gaal.html#comments


Maar 't feit blijft wel dat hij bij incidenten verschijnt in 'n ambulance overal met op de rug de tekst EHBO (te zien op verschillende foto's) en dat hij op zijn site dingen beweerd als bij 'n reanimatie eerst zijn ehbo-post bellen en daarna pas de ambulance...


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #105 Gepost op: 17 juli 2007, 22:46:24
Maar 't feit blijft wel dat hij bij incidenten verschijnt in 'n ambulance overal met op de rug de tekst EHBO (te zien op verschillende foto's) en dat hij op zijn site dingen beweerd als bij 'n reanimatie eerst zijn ehbo-post bellen en daarna pas de ambulance...


Kleding die je zo bij (om maar wat te noemen) Vandeputte kunt bestellen. Je moest eens weten hoeveel EHBO-verenigingen dit als werkkleding gebruiken, ben ik bang. Daarnaast is dit geen 'beschermde' kleding (in de zin van het ontwerp en plaatsing van striping etc.), en staat er 'EHBO' op zijn rug, en gelukkig geen 'Ambulance' (of trauma arts ;))
Voor wat betreft de melding op zijn website: dat is inderdaad niet de bedoeling, daar heb je een punt.


peteroff

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 17 juli 2007, 22:57:08
Met plezier en interesse heb ik alle over het algemeen geschokte en verbaasde reacties op dit forum gelezen. Zelf kreeg ik voortschrijdend het gevoel te maken te hebben met een personage die zich helemaal gevonden heeft in zijn roeping om mensen te helpen in acute situaties. Om in die behoefte te voorzien wil hij misschien graag voor "vol" worden aangezien en daar zit hem nu juist de kneep: Hij gaat over de grenzen van het aanvaardbare door zich door fantasie ingegeven hersenspinsels voor arts of ander ervaringsdeskundige uit te gegeven. In de psychiatrie hebben ze daar vele voorbeelden van.

Vele anderen hebben bovenstaande min of meer ook gesuggereerd en weer anderen zijn -net als ik- van mening dat deze enthousiasteling maar beter goed begeleid kan worden. Want wat is er op tegen als iemand met de juiste coach terug gebracht wordt "op aarde" en gekanaliseerd kan gaan begrijpen wat hij wel en wat hij niet kan doen voor zijn potentiele slachtoffers (woordspeling)? De man zal vast de beginselen van EHBO wel snappen, hij lijkt mij er fanatiek genoeg voor. Maak hem belangrijk. De samenleving heeft behoefte aan mensen die klaar staan "met deken en thermoskan". Mogelijk zal hij onder begeleiding wat minder hoog van de toren blazen en zich meer richten op de gewone basale EHBO.

Zijn verhaal op een andere website als zou alles een klucht zijn, geheel op initiatief van 'een nieuw vriendje van een voorbijgegane relatie' lijkt mij een "kat in het nauw-reactie" en passend in het algehele beeld van fantasie wat zo om hem heen hangt. Maar EHBO'ers met wat meer fantasie zijn er wel vaker. Als hij zijn diensten maar niet als arts gaat aanbieden natuurlijk.


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #107 Gepost op: 17 juli 2007, 22:59:02
Moet trouwens wel zeggen dat hij in z'n reactie op het weblog dezelfde spel- en grammaticafouten maakt die ook in eerdere online stukjes voorkwamen, wat doet vermoeden dat het één en dezelfde persoon is.


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #108 Gepost op: 17 juli 2007, 23:00:25
dat denk ik eigelijk ook


Paramedic_René

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 18 juli 2007, 01:33:08
Zijn taalgebruik en fouten op Paramedics zijn slechter dan op b.v. het partyflock forum; bovendien klinkt het allemaal heel emotioneel, alsof hij oprecht geraakt is, maar dat kan natuurlijk ook fake zijn.

Ikzelf val niet zo over "eerst de ehbo-post bellen en dan pas 112", hij is daar ook niet consistent in overigens. Als hij de BLS goed beheerst en een AED heeft en in het dorp binnen 5 minuten ter plaatse kan zijn, is het eerst bellen van de EHBO-post geen slechte optie. Als men daarna maar meteen 112 belt.

In de grote stad wordt ook eerst de brandweer (of de politie) gealarmeerd bij een onwelwording, omdat die ook sneller ter plaatse zouden zijn en een AED hebben, en dan pas de ambulance. Ben ik ook niet zo blij mee.

Ik wil hem best het voordeel van de twijfel geven, als hij zich maar aan zijn EHBO-grenzen houdt. Ik heb de partyflockdraad, voordat die verwijderd werd (blijkbaar door een moderator volgens de partyflock site), grondig doorgelezen en vond e.e.a. eigenlijk te absurd om waar te zijn.

Ik kan me natuurlijk heel erg vergissen, maar dan hebben we inderdaad te maken met iemand die een ernstig psychiatrisch beeld heeft. En uit de website van EHBO-post Standaardbuiten haal ik dat niet. Dat is gewoon een site, zo lijkt het, van een misschien een iets te enthousiaste EHBO-er. De kitscherige vormgeving  past daar wel bij.

En als hij in zijn "enthousiasme" wel te ver is gegaan, dan heeft hij daar nu misschien wel lering uit getrokken.

Ander punt is dat de hele commotie pas sinds kort ontstaan is, terwijl de betreffende topic op Paramedics daar al een jaar staat. Daar zet ik ook mijn vraagtekens bij.