EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 143147 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #120 Gepost op: 26 juli 2007, 17:07:18
Ik kan (gelukkig) vertellen dat deze meneer niet lid is van het Rode kruis Breda.  En voor ik zo ver weet ook niet van Rode Kruis afdeling Roosendaal.

Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #121 Gepost op: 26 juli 2007, 17:58:13
Heel opmerkelijk is nu ook het volgende!
Op zijn site http://www.ehbo-post-standdaarbuiten.nl/  
Heb ik nog even in zijn gastenboek gelezen, de reacties van de MMT-arts zijn verwijderd!!!???

Wel raar als hij weet wie dat heeft geschreven(waarschijnlijk de vriend van zijn ex) dat hij dan toch een vriendelijk antwoord terug geeft. Pas als hier wordt getwijfeld over de oprechtheid dan is het bericht opeens weg.

Begin soms te denken dat dhr. van Gaal lijdt aan een meervoudig persoonlijkheids syndroom! Ik hoop voor hem dat hij wordt geholpen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #122 Gepost op: 26 juli 2007, 18:17:30
Ik snap eigenlijk niet dat er na twee weken nog totaal geen duidelijkheid is over de "handel en wandel" van deze mijnheer. En hij verricht nog steeds EHBO handelingen. Daar moeten toch ook andere (EHBO-ers) mensen bij zijn die dit verhaal juist kunnen bevestigen of ontzenuwen..... ???


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #123 Gepost op: 26 juli 2007, 18:37:24
Ik kan (gelukkig) vertellen dat deze meneer niet lid is van het Rode kruis Breda.  En voor ik zo ver weet ook niet van Rode Kruis afdeling Roosendaal.

Martin

Volgens zijn diploma op zijn site is hij lid van het rode kruis afd. Roosendaal

.......kan je eens kennismaken ;D


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #124 Gepost op: 26 juli 2007, 23:57:35
deze meneer moet zich misschien eens opereren aan zijn grote duim....
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #125 Gepost op: 27 juli 2007, 22:56:39

::) ::) sinds wanneer mag een instructeur zich bemoeien met het handelen van een ehbo-er buiten de lessen, en examens om ??

Sinds de dag dat men besloten heeft om de arts en de instructeur de bevoegdheid te geven om te beoordelen of een ehv'er geschikt is om als zodanig op te treden


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #126 Gepost op: 27 juli 2007, 23:00:14
Je verliest je diploma niet door je uit te geven als arts of door geen idee te hebben wat paracetamol voor gevolgen kan hebben voor je lever... Dat valt namelijk buiten de minimaal vereiste competenties van een EHBO-er (zoals deze man laat zien). Als hij een beetje kan reanimeren, en ik geloof best dat hij dat een beetje kan, en een verbandje kan aanleggen (en zeg eerlijk, wie kan dat nou niet leren?), dan zal hij zijn diploma gewoon behouden.

Overigens is hij volgens het paramedic weblog ook al aangegeven bij Opgelicht, omdat hij zich uitgaf voor de president van de animal SAR (bestaat dat uberhaupt?)...

Niet dus, al denken teveel instructeurs er anders over, want het gaat om de geschiktheid, niet om de kunstjes kennen.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #127 Gepost op: 27 juli 2007, 23:01:26
Aha, Oranje Kruis. Dat verklaart het. Je had het dus niet over officiële vakbekwaamheidscertificering, tja,.... dan is van alles mogelijk.
 >:(


paulien

  • Gast
Reactie #128 Gepost op: 13 augustus 2007, 23:52:33
Graag wil ik, als instructeur van de EHBO-vereniging, reageren op de discussie die is ontstaan over het verlengen van het EHBO-diploma van Peter. Conform de richtlijnen van het Oranje Kruis, dienen wij te toetsen of iemand competent is om in aanmerking te komen voor verlenging van het Diploma Eerste Hulp.
Ik kan niet anders, dan vaststellen dat Peter competent is, en voldoet aan de normen die het Oranje Kruis stelt.
Tevens is hij ook lotus bij de vereniging, hij heeft hiervoor een aantal jaar geleden zijn diploma gehaald, en voldoet ook hier aan de normen die gesteld zijn.

Wat betreft zijn EHBO-post in het dorp, dit is op eigen initiatief, wij hebben als vereniging ook aangegeven dat wij hier niet verantwoordelijk voor zijn, en hierin ook niet betrokken willen worden.


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #129 Gepost op: 14 augustus 2007, 01:36:18
Graag wil ik, als instructeur van de EHBO-vereniging, reageren op de discussie die is ontstaan over het verlengen van het EHBO-diploma van Peter. Conform de richtlijnen van het Oranje Kruis, dienen wij te toetsen of iemand competent is om in aanmerking te komen voor verlenging van het Diploma Eerste Hulp.
Ik kan niet anders, dan vaststellen dat Peter competent is, en voldoet aan de normen die het Oranje Kruis stelt.
Tevens is hij ook lotus bij de vereniging, hij heeft hiervoor een aantal jaar geleden zijn diploma gehaald, en voldoet ook hier aan de normen die gesteld zijn.

Wat betreft zijn EHBO-post in het dorp, dit is op eigen initiatief, wij hebben als vereniging ook aangegeven dat wij hier niet verantwoordelijk voor zijn, en hierin ook niet betrokken willen worden.



Heel mooi gezegt Paulien, echter je kan niet ontkennen dat hij buiten de lessen het niet zo nauw neemt met de EHBO-regels. Ook op zijn site wordt toch regelmatig naar hulpverleningen van een EHBO-vereniging gerapporteerd.
Of het iets voor het bestuur is om deze meneer uit de vereniging te weren, wil ik mij niet over uitlaten. Feit blijft wel dat hij met zijn doen en laten meer vragen dan antwoorden oproept. (ik zou als verenigng niets met zo'n iemand te maken willen hebben).
Op dit moment is het (bij mij dan) zo wantrouwend dat ik een vermoeden heb dat Paulien op dit forum eigenlijkX is.  Peter heeft via de telefoon tegen mij verklaard dat hij idd. trauma arts is geweest en op een trauma heli in Aken (duitsland) heeft gevlogen. Later geeft hij aan dat een nieuwe partner van zijn ex dit heeft beweerd op een forum....maar die heb ik niet aan de telefoon gehad???!!!??? Zo zie je dat mensen als het te heet wordt onder hun voeten rare sprongen maken.