EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 143159 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #170 Gepost op: 17 oktober 2007, 22:22:12
Zou het misschien zo zou kunnen zijn dat mensen in zijn dorp zo blij met hem zijn dat ze deze actie op touw hebben gezet ?


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #171 Gepost op: 17 oktober 2007, 22:38:31
Zou het misschien zo zou kunnen zijn dat mensen in zijn dorp zo blij met hem zijn dat ze deze actie op touw hebben gezet ?

 

ja dat lijkt mij wel


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #172 Gepost op: 18 oktober 2007, 00:10:21
O help dit is echt schokkend!!

zien wij iets over het hoofd of is zijn omgeving blind!! wordt er wel een beetje angstig van

Wat wordt de volgende actie krijgt hij een eigen ALS-tas met tubes en medicijnen of misschien wel een eigen ambulance?? :o :o :o :o


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #173 Gepost op: 18 oktober 2007, 01:46:15
Zie hem al rijden in zijn Chevy GMT610  8)


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #174 Gepost op: 18 oktober 2007, 08:29:48
Zie hem al rijden in zijn Chevy GMT610  8)

arme Chevy.... ;D


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #175 Gepost op: 18 oktober 2007, 09:37:40
Je zou haast wel zeggen dat er ergens iets niet klopt. Ik neem aan dat de buurt en de hulpverleners -waar hij blijkbaar regelmatig mee samenwerkt- toch wel weet hoe zijn werkwijze is. Dan zal het wellicht aan zijn communicatie vaardigheden liggen dat hij oa. op zijn website niet helemaal lekker uit de verf komt.....  :|


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #176 Gepost op: 18 oktober 2007, 10:00:01
Of het ligt aan de kennis van veel mensen m.b.t. EHBO/spoedeisende geneeskunde en daarnaast een belangrijk deel perceptie. Immers er komt in een panieksituatie iemand in professionele kleding die doet alsof hij er verstand van heeft, dat geeft een hoop rust voor de meeste mensen en meestal kan/zal hij ook niks fout doen.

Ik ben groot voorstander ben van zeer snelle BLS/AED-hulp, echter iemand als X zie ik niet als iemand die dit vorm zou moeten geven. Wellicht dat we ooit ook in NL een systeem krijgen zoals in Engeland reeds bestaat met "Community first responders" uitgaande van ambulancediensten.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #177 Gepost op: 18 oktober 2007, 10:31:42
Je zou haast wel zeggen dat er ergens iets niet klopt. Ik neem aan dat de buurt en de hulpverleners -waar hij blijkbaar regelmatig mee samenwerkt- toch wel weet hoe zijn werkwijze is. Dan zal het wellicht aan zijn communicatie vaardigheden liggen dat hij oa. op zijn website niet helemaal lekker uit de verf komt.....  :|

Vermoeden krijg ik langzamerhand wel. Ik denk (en met de nadruk op "denk") dat de beste man als EHBO'er doet wat ie geacht wordt te doen en misschien het beetje aan intelligentie ontbreekt op het punt van hoe ie zich op het Internet etc. moet opstellen. Misschien moeten we er gewoon vanuit gaan dat we te maken hebben met een wat "simpelere ziel" die prima eerste hulp kan verlenen (en dat ook wel goed lijkt te doen, gezien alle evenementen waar ie voor gevraagd wordt) maar die communicatief misschien wat minder vaardig is.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #178 Gepost op: 18 oktober 2007, 10:34:28
Vermoeden krijg ik langzamerhand wel. Ik denk (en met de nadruk op "denk") dat de beste man als EHBO'er doet wat ie geacht wordt te doen en misschien het beetje aan intelligentie ontbreekt op het punt van hoe ie zich op het Internet etc. moet opstellen. Misschien moeten we er gewoon vanuit gaan dat we te maken hebben met een wat "simpelere ziel" die prima eerste hulp kan verlenen (en dat ook wel goed lijkt te doen, gezien alle evenementen waar ie voor gevraagd wordt) maar die communicatief misschien wat minder vaardig is.

Dat zou heel goed kunnen. Echter dan nog zeg je niet dat je o.a. trauma-arts en borstchirurg bent geweest. (in NLD is zijn naam niet te vinden in de BIG-registratie of archieven ervan).


Michelle1983

  • Gast
Reactie #179 Gepost op: 18 oktober 2007, 10:40:08
Dat ie het niet hoort te zeggen heb je gelijk in. Ik ben alleen bang dat er velen zijn die zich op Internet voordoen als een ander dan ze daadwerkelijk zijn of met meer kwalificaties etc. Om daar één persoon op af te blijven rekenen is ook weer zo wat ;)