Wel, Peter,
Je vraagt af hoe mensen aan de informatie komen. Het meeste wat hier te lezen is staat vermeld op de site, in persberichten of is af te leiden uit foto's.
Dan nog even inhoudelijk.
Je inzet is enorm, en daarom niet verwonderlijk dat mensen dit als overdreven zien. Maar dat zou voor jou geen invloed moeten hebben. Wel zijn er wat zaken waar je over na moet denken.
De auto (of voorheen scooter) vind ik absoluut "not done". Ik ben van mening dat je met een dergelijke auto de suggestie wekt een professioneel hulpverlener te zijn (excuses voor alle EHBO-ers: maar hier reken ik alleen ambulancehulpverleners onder)
Ter plaatse bij een calamiteit kijkt men niet eerst uitgebreid of er teksten op een auto staan, en of de striping wel klopt. De star of life is geen discussie, dit symbool is NIET beschermd en mag dus door iedereen gevoerd worden. Zie hierover de discussie elders op dit forum.
Maar met een dergelijke uitrusting kweek je verwachtingen die je niet waar kunt maken. en dat kon nog wel eens problemen opleveren.
Je bent trouwens niet de enige die zich voordoet als "semi-ambulance". De lokale dierenambulance in Middelburg is voor een leek ook op een afstand niet te onderscheiden van een normale ambulance....
en wat betreft kleding: daar zijn al hele discussies over wie wel en wie niet, lees maar eens rond op dit forum.
Je hebt op de auto een flinke lichtbalk zitten. Dia mag erop zitten maar het gebruik ervan is aan regels gebonden, staat in artikel 5 van de Regeling Optische en Geluidssignalen.
Zorg dat je alleen kloppende informatie op een website zet. Mensen gaan ervan uit dat de gegevens op een website van een "prof" juist zijn!
Zet geen foto's van slachtoffers op je site. Of vermeld uitdrukkelijk dat de betreffende persoon toestemming heeft gegeven
En Alsjeblieft, blijf van hulpverleningsmaterialen waar een gedegen opleiding voor nodig is af! Inderdaad liggen airbaghoezen niet voor niets alleen in brandweerauto's
en geef misschien eens wat duidelijkheid over je opleidings / werkverleden. Onder je berichten hier staat co-assistent. Dat is wat anders dan dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen.
Hou de eer aan jezelf en speel open kaart. Dan voorkom je een hoop problemen!
En dan tot slot: Ik hoop dat je op een goede wijze eerste hulp kunt verlenen, maar dat je dat wel op een juiste manier doet.
En wek geen verkeerde suggesties. de mensen waar je naartoe gaat zitten al genoeg in de problemen dus die hebben niets aan een hulpverlener die zich anders voordoet dan hij is!