EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 143404 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #370 Gepost op: 19 oktober 2009, 03:02:23
Wel, Peter,

Je vraagt af hoe mensen aan de informatie komen. Het meeste wat hier te lezen is staat vermeld op de site, in persberichten of is af te leiden uit foto's.

Dan nog even inhoudelijk.
Je inzet is enorm, en daarom niet verwonderlijk dat mensen dit als overdreven zien. Maar dat zou voor jou geen invloed moeten hebben. Wel zijn er wat zaken waar je over na moet denken.

De auto (of voorheen scooter) vind ik absoluut "not done". Ik ben van mening dat je met een dergelijke auto de suggestie wekt een professioneel hulpverlener te zijn (excuses voor alle EHBO-ers: maar hier reken ik alleen ambulancehulpverleners onder)
Ter plaatse bij een calamiteit kijkt men niet eerst uitgebreid of er teksten op een auto staan, en of de striping wel klopt. De star of life is geen discussie, dit symbool is NIET beschermd en mag dus door iedereen gevoerd worden. Zie hierover de discussie elders op dit forum.
Maar met een dergelijke uitrusting kweek je verwachtingen die je niet waar kunt maken. en dat kon nog wel eens problemen opleveren.

Je bent trouwens niet de enige die zich voordoet als "semi-ambulance". De lokale dierenambulance in Middelburg is voor een leek ook op een afstand niet te onderscheiden van een normale ambulance....
en wat betreft kleding: daar zijn al hele discussies over wie wel en wie niet, lees maar eens rond op dit forum.

Je hebt op de auto een flinke lichtbalk zitten. Dia mag erop zitten maar het gebruik ervan is aan regels gebonden, staat in artikel 5 van de Regeling Optische en Geluidssignalen.

Zorg dat je alleen kloppende informatie op een website zet. Mensen gaan ervan uit dat de gegevens op een website van een "prof" juist zijn!

Zet geen foto's van slachtoffers op je site. Of vermeld uitdrukkelijk dat de betreffende persoon toestemming heeft gegeven

En Alsjeblieft, blijf van hulpverleningsmaterialen waar een gedegen opleiding voor nodig is af! Inderdaad liggen airbaghoezen niet voor niets alleen in brandweerauto's

en geef misschien eens wat duidelijkheid over je opleidings / werkverleden. Onder je berichten hier staat co-assistent. Dat is wat anders dan dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen.
Hou de eer aan jezelf en speel open kaart. Dan voorkom je een hoop problemen!

En dan tot slot: Ik hoop dat je op een goede wijze eerste hulp kunt verlenen, maar dat je dat wel op een juiste manier doet.
En wek geen verkeerde suggesties. de mensen waar je naartoe gaat zitten al genoeg in de problemen dus die hebben niets aan een hulpverlener die zich anders voordoet dan hij is!
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #371 Gepost op: 19 oktober 2009, 03:45:47
Wel, Peter,


en geef misschien eens wat duidelijkheid over je opleidings / werkverleden. Onder je berichten hier staat co-assistent. Dat is wat anders dan dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen.

Uhm, Hoefhaan, het is laat...  ;D maar... Delta is niet de bewuste Peter, maar heeft een reactie van het leidend voorwerp geplaatst  ;)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #372 Gepost op: 19 oktober 2009, 05:16:02
Oh, mm oeps.  :D
Nu snap ik hem! Sorry Delta!!!

Nou ja, de tekst even iets anders lezen dan klopt het toch wat er staat, en is duidelijk wat ik bedoel  :)
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #373 Gepost op: 19 oktober 2009, 08:14:22
Zit momenteel op psychiatrie, ben erger gewend ;D

Anyway, je verwoord mooi waar het mis zit. De bewuste Peter heeft de comments zelf volgeplempt met allemaal reacties onder andermans naam (hoe ik dat weet? schrijfstijl en de tijden waarop ze gepost zijn, een hele reeks lovende berichten zonder hoofdletters, spelfouten en gebrekkige interpunctie vlak achter elkaar). Lees ze eens door, het is even triest als hilarisch ;)

Als voorbeeld (en let op de tijden):
Verder wil ik even kwijt dat mijn auto in het begin inderdaat veel leek op een ambulance , maar dat kwam alleen omdat er de stepen en vooral de text nog niet op zaten , deze is nu inmiddels binnen en nu is het toch wel duidelijk dat het om een EHBO wagen gaat .
het staat nu tenslotten aan alle 4 de kanten op deze wagen.
Het wachten op deze text heeft namelijk iets langer geduurd dan geplant was....
Verder weet ik echt wel dat mijn auto GEEN voorangsvoertuig is en dat ik deze daar ook NIET voor mag gebruiken.
Mijn zwaailichten gebruik ik dan ook alleen om het overige verkeer te waarschuwen als ik al terplaatse ben, bijvoorbeeld als er een slachtoffer op straat ligt , anders zouden zowel ik als het slachtoffer gevaar lopen.
Verder ben ik in het bezit van alle diplomas om na behoren EHBO uit te oefenen , en ben ik ook lid van het Rode Kruis.
Dat ik altijd 24 uur per dag bereikbaar ben is ook niet waar , dat staat helemaal niet zo op mijn site !
Er staat dat ik buiten de diensturen van de huisarts de EHBO gevalletjes kan doen , dat is dus in de Avond , Nacht en in de weekenden ( 24 uur ) ! dus alleen in de weekenden , omdat ik meestal wel het hele weekend thuis ben.
Verder staat er op mijn site heel duidelijk onder deze text : mocht er niemand op de EHBO post aanwezig zijn dat men de huisartsenpost in Roosendaal kan bellen !!!
Neem nou bijvoorbeeld de AED ( Automatische Externe Defibrilator ) we hebben er maarliefst 3 in ons dorp !!!!
Maar juig niet te vroeg ... Nummer 1 hangt in de Blomhof , en is alleen bereikbaar als het kantoortje open is waar hij in hangt .
Nummer 2 hangt in een kastje bij de Huisartsenpraktijk op de Markt, Niemand van de EHBOers op ons dorp heeft hier een sleutel van zever ik weet., Wie wel ? weet ik niet !
Nummer 3 is de AED van de EHBO-POST Standaarbuiten , U hoeft maar te bellen en ik kom met deze AED naar U toe als dat nodig is........
Bij een hartinfarct is het wel zo dat er binnen 6 minuten gereanimeerd dient te worden omdat anders hersenletsel kan optreden , ik weet zeker dat de Ambulance NOOT binnen 6 minuten in standdaarbuiten is , De EHBO-POST daar in tegen wel !
Voor meer info, suggesties of vragen , kijk even op de website :
www.ehbo-post-standdaarbuiten.nl
EHBO-POST Standdaarbuiten ( X ) - 17-10-2009 | 21:25

ik vind net als ieder ander dat X zeer goed werk verzet voor de inwoners van standdaarbuiten en door de komst van deze auto is hij wel sneller ter plaatse in geval van een reanimatie.......ik vind dit zeer negatieve reclame voor de ehbo post die zeer hard hun best doen om de mede mens te diene iedereen zou daar een voorbeeld aan moeten nemen!!! ga zo door ehbo post standdaarbuiten!!!
franny - 17-10-2009 | 21:25

Ik weet wel waar het Wim de Pijper allemaal om draait.
Hij kan het niet hebben dat X veel meer aandacht krijgt van zijn mede dorpsgenoten dan Meneer de Pijper van Groen Links zelf !!!!
Tja Wim , Je moet er natuurlijk wel talent voor iets hebben he !
En ik weet zeker dat meneer X dat wel heeft ! Hij staat voor zijn hobby
en ik weet zeker dat je hem gerust uit zijn bed kan bellen als er iets aan de hand is.
Dus Jammer Wim dat Peter nu met alle eer gaat strijken , maar hij verdiend het echt !
buurtgenoot Standdaarbuiten - 17-10-2009 | 21:25

Ik weet wel waar het Wim de Pijper allemaal om draait.
Hij kan het niet hebben dat X veel meer aandacht krijgt van zijn mede dorpsgenoten dan Meneer de Pijper van Groen Links zelf !!!!
Tja Wim , Je moet er natuurlijk wel talent voor iets hebben he !
En ik weet zeker dat meneer van X dat wel heeft ! Hij staat voor zijn hobby
en ik weet zeker dat je hem gerust uit zijn bed kan bellen als er iets aan de hand is.
Dus Jammer Wim dat Peter nu met alle eer gaat strijken , maar hij verdiend het echt !
buurtgenoot Standdaarbuiten - 17-10-2009 | 21:25

ik heb geen problemen met de werkzaam heden van de heer X ik weet niet waar de heer pijper zo'n probleem van maakt de heer X doet niets anders dan zijn hulp bieden aan de mede mens in en rond om standdaarbuiten u zal ook wel anders gaan reageren als u zijn hulp eens nodig blijkt te hebben. tegen de heer X wil ik zeggen keep up your good job!!! al is dit een beetje negatieve aandacht voor de post de inwoners weten wel beter!!!!
franny - 17-10-2009 | 21:25

IP check, anyone bij BN de Stem? ;D
Arts  www.alphalog.nl


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #374 Gepost op: 20 oktober 2009, 12:19:16
Peter vraagt bij iedere posting in BN/de Stem om op de koffie te komen, misschien een idee om met een forumafvaardiging hier gebruik van te maken en zijn post eens te gaan "bewonderen"???
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #378 Gepost op: 21 oktober 2009, 21:23:40
Ik heb het niet vaak.....maar ik val (weer) even stil.

Gelukkig zorgt hij er zo zelf voor dat hij wordt tegengewerkt. Ik vrees dat hij steeds meer aandacht krijgt.....straks de landelijke pers :-X


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #379 Gepost op: 21 oktober 2009, 21:24:52
zojuist was het filmpje te zien bij De Wereld Draait Door...  ;D
Samen sterk in de hulpverlening!