EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 144582 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #390 Gepost op: 25 oktober 2009, 22:07:45
Ik snap wel dat sommige zo over hem reageren.. Hij geeft aan dat hij lid is van het NRK..
Daar heb je bepaalde eisen voor je EHBO tas, dat je alleen een standaart EHBO tas mag hebben,. logisch, je bent tenslotte EHBO'er.

Deze Peter heeft onder andere: Stethoscoop, Spuiten incl naalden om blaren leeg te trekken

Lijkt mij dat een ehbo'er dit niet bij zich draagt??

Zoek de verschillen tussen de EHBO'er en het Ambu personeel..
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #391 Gepost op: 25 oktober 2009, 22:13:33
Heeft er misschien iemand 'feitelijke' informatie over zijn 'inzetten'?

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #392 Gepost op: 26 oktober 2009, 05:23:47

Je mag je alleen geen ambulance noemen. Wat X doet is niet juist omdat hij door zijn auto met striping op zijn minst suggereert een ambulancevoertuig te zijn. Mensen zien eerst de kleur en striping en dan pas dat het geen ambu is.

Dezelfde verwarring voel ik met auto's van de Huisartsenposten met striping. Ook erg verwarrend!

Hoe kom je er nou bij dat hij suggereert een ambulance te zijn? Hij heeft een gele auto met een totaal afwijkende striping. Het volk is echt niet zo dom als jij suggereert. En wat is er verwarrend aan een huisartsenauto?

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #393 Gepost op: 26 oktober 2009, 05:26:24
Ik lees enkel en alleen meningen. Citeer jij dan eens mensen die volgens jou willen dat deze Peter ''hangt''. Hoogstens dat ie wat moet worden getemperd in zijn enthousiasme..

Kijk, dit is precies wat ik bedoel...... Hij moet getemperd worden in zijn enthousiasme... Maar wie bepaalt dat dan? Dit forum?

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #394 Gepost op: 26 oktober 2009, 05:32:07
Dat Peter moet hangen zijn echt jouw woorden azijnzeikerd

Hij vindt dat (Peter) en andere mensen en hulpverleners vinden zo, dat mag
maar als je de bijdrage gezien heb van hoe de ambulance dienst daar in de regio reageert zou jij het denk ik ook niet zo prettig vinden als zo iemand je steeds voor de voeten loopt terwijl jij daar met een inzet bezig bent.

Ook dit is weer een voorbeeld van een vooringenomen mening: waar staat dan dat hij de hulpdiensten voor de voeten loopt? Peter komt EHBO verlenen, daarna neemt de ambulance het over. En dan is het heel simpel: zou die Peter in de weg lopen, dan is er een schone taak voor de politie weggelegd om Peter te verwijderen. Want zoals ik al eerder schreef krijg ik de indruk dat hij vrij goed weet waar zijn grenzen liggen. Ik heb nog nergens gelezen dat hij daadwerkelijk in de weg loopt.....

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #395 Gepost op: 26 oktober 2009, 05:56:59
Ook dit is weer een voorbeeld van een vooringenomen mening: waar staat dan dat hij de hulpdiensten voor de voeten loopt? Peter komt EHBO verlenen, daarna neemt de ambulance het over. En dan is het heel simpel: zou die Peter in de weg lopen, dan is er een schone taak voor de politie weggelegd om Peter te verwijderen. Want zoals ik al eerder schreef krijg ik de indruk dat hij vrij goed weet waar zijn grenzen liggen. Ik heb nog nergens gelezen dat hij daadwerkelijk in de weg loopt.....

ehhh...de woordvoerder van de ggd verteld dat hij het niet erg zou vinden als hij er mee zou stoppen......

heb ik het dan zo netjes omschreven?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #396 Gepost op: 26 oktober 2009, 08:39:14
Maar wie bepaalt dat dan? Dit forum?

Dit forum bepaalt niets!  Hier worden enkel meningen weergegeven..  ;)

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #397 Gepost op: 26 oktober 2009, 10:00:18
Hoe kom je er nou bij dat hij suggereert een ambulance te zijn? Hij heeft een gele auto met een totaal afwijkende striping. Het volk is echt niet zo dom als jij suggereert. En wat is er verwarrend aan een huisartsenauto?

Tsja, azijnzeikerd. De leek ziet echt het verschil niet. Ik heb foto's van deze auto laten zien aan leken en ook van Peter in zijn EH-kleding, en allemaal verwachten ze van deze persoon meer hulp te krijgen dan een EHV-er kan bieden.
En in acute situaties ga je echt niet eerst lezen wat er op de auto staat.
Je wekt verkeerde verwachtingen en dat moet je nou juist op dit gebied niet doen!
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #398 Gepost op: 26 oktober 2009, 17:33:30

Zie bovenstaande foto. Maar ik heb het idee dat discussie hier zinloos is.
Arts  www.alphalog.nl

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #399 Gepost op: 26 oktober 2009, 18:30:58
Azijnzeikerd, ik ben als rode kruisvrijwilliger ook ehv-er, maar toch hebben mensen een hogere verwachting van je, zeker in noodsituaties.
Nu is het Rode kruis uniform echt goed herkenbaar. Peter draagt een uniform in de kleuren van de ambulance, dit zal hem met nog meer verwachtingen opzadelen, maar deze keus maakt hij zelf. Vervolgens gaat hij ook nog in een gele, gestripede auto rondrijden, en stijgen de verwachtingen nog meer.

Dit topic is begonnen omdat dhr. X zichzelf uitgaf voor trauma-arts en andere artsen. Dit werd ten eerste veroordeeld omdat hij niet als zodanig geregistreerd is. Daarna is het topic doorgegaan over de "buitensporige" gedrag, wat hopelijk voortkomt uit een goed hart maar op zijn minst ongelukkig genoemd kan worden.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis