EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 144823 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #400 Gepost op: 26 oktober 2009, 20:54:05
ik vind dat je een mooi resumé hebt geschreven Golly.
Dat was de insteek dat er hier de discussie over was/is O0

EwoudB

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #401 Gepost op: 26 oktober 2009, 22:43:39
Allereerst is het natuurlijk verkeerd dat iemand zich uitgeeft voor een functie waarin hij niet gekwalificeerd is, vooral bij een beroep waar je met mensenlevens te maken heb.

Ook ben ik van mening dat je niet in look-a-like ambulance kleding taken als ehv-er moet uitvoeren, dit schept verkeerde verwachtingen aan die persoon.

Echter ben ik van mening dat dit topic enigzins lasterlijk overkomt en dan kijk ik vooral naar de titel. Hierdoor voelt het voor mij dat deze persoon aan een publieke schandpaal genageld wordt, ook al is dat niet de intentie van dit topic.
Er is niks mooiers dan mensen te helpen en te steunen waar en wanneer je kan - SIGMA-lid Nieuwe Waterweg Noord & Hulpverlener Rode Kruis -

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #402 Gepost op: 26 oktober 2009, 23:11:16

Ook ben ik van mening dat je niet in look-a-like ambulance kleding taken als ehv-er moet uitvoeren, dit schept verkeerde verwachtingen aan die persoon.
Echter ben ik van mening dat dit topic enigzins lasterlijk overkomt en dan kijk ik vooral naar de titel. Hierdoor voelt het voor mij dat deze persoon aan een publieke schandpaal genageld wordt, ook al is dat niet de intentie van dit topic.

Publieke schandpaal? Ik denk dat al het commentaar allemaal zeer netjes en voorzichtig uitgedrukt is. Als je in ambulance-uniform gaat lopen en je voertuig er zoveel mogelijk op laat lijken, incidenten gaat afrijden...dan vraag je om aandacht, veel aandacht..
Goeie zaak dat het hier op een nette, objectieve manier wordt besproken.  O0

EwoudB

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #403 Gepost op: 26 oktober 2009, 23:16:10
Publieke schandpaal? Ik denk dat al het commentaar allemaal zeer netjes en voorzichtig uitgedrukt is. Als je in ambulance-uniform gaat lopen en je voertuig er zoveel mogelijk op laat lijken, incidenten gaat afrijden...dan vraag je om aandacht, veel aandacht..
Goeie zaak dat het hier op een nette, objectieve manier wordt besproken.  O0

Natuurlijk vereist het aandacht, maar is dit dan de goede manier om die man te laten inzien dat hij verkeerd bezig is, want daar gaat het tenslotte om? Of hij moet meelezen. Het lijkt mij dat het aan de hulpverlenende instanties is om een goed gesprek met deze man te houden en duidelijk te maken dat er verkeerde verwachting worden gecreëerd op de manier van hoe hij zich uit/presenteerd naar het publiek.
Er is niks mooiers dan mensen te helpen en te steunen waar en wanneer je kan - SIGMA-lid Nieuwe Waterweg Noord & Hulpverlener Rode Kruis -

Gast48368

• Gast
Reactie #404 Gepost op: 26 oktober 2009, 23:19:21
Ja maar hoe zit het wettelijk gezien nu eigenlijk?

Het doet mij denken aan een wannabee brandwacht(doorgeslagen ramptoerist met scanner ) welke al bij de mensen in huis stond voordat wij er waren, en zich voordeed als een professional , de burgers trapten er allemaal in..... :-X

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #405 Gepost op: 26 oktober 2009, 23:20:25
Natuurlijk vereist het aandacht, maar is dit dan de goede manier om die man te laten inzien dat hij verkeerd bezig is, want daar gaat het tenslotte om?

Vereist het aandacht? Zodra je meer van dit soort extremiteiten gaat krijgen wel ja, nu wat mij betreft niet. Dit topic is mijns inziens niet om de beste man in te laten zien dat hij doorgeslagen is. Of verkeerd bezig is, zoals jij zegt. Ik zie dit topic gewoon als een verzamelpunt, waar diverse mensen hun mening ventileren. Best interessant om te lezen... ;D

EwoudB

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #406 Gepost op: 26 oktober 2009, 23:23:45
Vereist het aandacht? Zodra je meer van dit soort extremiteiten gaat krijgen wel ja, nu wat mij betreft niet.

Dan is mijn vraag demp je de put nadat het kalf verdronken is of neem je vooraf maatregelen(wetgeving) om zulke "extremiteiten" te voorkomen.'

Naar mijn mening kan je er beter op voorhand inspringen.

Interessant zeker  ;)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #407 Gepost op: 26 oktober 2009, 23:34:00
Dan is mijn vraag demp je de put nadat het kalf verdronken is of neem je vooraf maatregelen(wetgeving) om zulke "extremiteiten" te voorkomen.'

Naar mijn mening kan je er beter op voorhand inspringen.

Interessant zeker  ;)

Behalve dat de beste man in mijn ogen op een aandoenlijke manier doorschiet in wat hij doet, zie ik er niet zo'n gevaar in. Hoe groot is immers de kans, dat deze man een ongeval ziet gebeuren en betrokkenen zien Peter aankomen (reed er toevallig langs) en betrokkenen besluiten geen 112 te bellen, omdat er tenslotte al ''professionele'' hulp aanwezig is?
Waardoor misschien kostbare minuten verloren gaan?

De kans is erg klein. De kans dat hierbij wel een scherpe voorbijganger aanwezig is, die wel direct 112 belt, is groter...
En ik hoop dat Peter zelf trouwens ook direct professionele hulp inschakelt, zodra hij vermoedt dat professionele hulp gewenst is. Ik ken hem niet.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #408 Gepost op: 27 oktober 2009, 00:13:00
Stel nu dat hij geen gele kleding aan zou hebben maar brandweerkleding en bij beginnende brandjes ging optreden of politie kleding en dat hij burgerarresten ging doen? Wat zouden jullie er dan van vinden?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #409 Gepost op: 27 oktober 2009, 00:16:03
Stel nu dat hij geen gele kleding aan zou hebben maar brandweerkleding en bij beginnende brandjes ging optreden of politie kleding en dat hij burgerarresten ging doen? Wat zouden jullie er dan van vinden?

Bij beginnende brandjes optreden: 100 punten!  ;D

Iemand in politiekleding (GEEN agent) die aan mijn mouw sjort: dan draai ik de rollen om en gaat ie met een knie in de nek wachten tot de politie komt!  ;D ;D