Daar gaan we weer,
weer zo'n zinloze discussie.. En jullie weten dat ik deze altijd erg leuk vind...!!!
Allereerst wil ik aangeven dat Peter inderdaad zeer denigrerend op mij over komt, misschien is dit niet zijn intentie geweest echter wel mijn interpretatie van zijn verhaal. Volgens mij kan dat "meisje" er op dat moment weinig aan doen, zij krijgt van hoger hand de opdracht er niemand door te laten en gaat dit dus naar eer en geweten, lijkt mij, uit voeren! Hulde aan dit Meisje!!!!
En dan of het de taak van de reddingsbrigade is om dit af te zetten, iedereen die zegt dat dit geen taak is snapt niet wat hulpverlening inhoud! Kom op zeg, iedereen in de hulpverlening weet dat je een veilige werkplek om je heen moet maken, en als dit betekent de pier afzetten dan wordt de pier afgezet!
Ik begin me steeds meer af te vragen wat voor soort hulpverleners er op dit forum zitten, ik krijg steeds meer het beeld dat hier hulpverleners zitten dit het leuk vinden om op andere goedwillende hulpverleners af te geven om te laten zien hoe goed hun eigen parate kennis is, of zoals sommige suggereren opvoeding en algemene kennis(Perskaart?
--> HENK)
Daar nou toch over beginnend, dat vind ik ook zeer denigrerend om iemand die niet weet wat een perskaart is gelijk te bestempelen! Misschien is dit meisje afgelopen weekend voor het eerst in contact gekomen met zo'n kaart omdat ze nieuw in deze professie is.. Als ik jou de definitie van een OBM vraag, weet jij die dan ook gelijk en zo niet ligt dit aan je opvoeding? Hou toch op, en trouwens niet gelijk allemaal gaan Googlen...
Ik ben het helemaal eens met de RR, toevallig heb ik afgelopen weekend ook even gekeken naar dat ek jetski in Zandvoort en inderdaad ze deden een hele hoop dit niet in hun kerntaken staat.. Maar ze waren wel flexibel, en is preventiviteit niet het hoofddoel van een reddingsbrigade..? Dus als de organisatie van zo'n evenement helaas de beveiliging niet op orde kan krijgen, en de strandwachten vinden het leuk om daar te helpen zonder dat de gewonen bewakingstaak er voor onder doet.. Dan ben je eigenlijk daar toch preventief aanwezig, als je er niet bent en er crasht iemand is de kans groot dat diegene verdrinkt of niet op tijd zijn professionele hulp krijgt.. En ik zeg trouwen nu niet dat de reddingsbrigades overal bij elk evenement aanwezig moeten zijn hoor, maar een stukje flexiblilteit is toch leuk meegenomen!
En dan nog iets, het afzeiken van vrijwilligers die in hun burgerkleding lopen met een 'oversized'hesje.. Het is een burger! PUNT
Ik ben al blij dat ze er staat, om misschien wel de volgende keer er voor te zorgen dat jullie vrouw of kind die er ligt rustig geholpen kan worden, en dat ze dan ook nog een hesje aan heeft is voor mij al goed nagedacht van haar! Had ze zich eerst even rustig volgens jullie moeten omkleden?
Dat hesje stond trouwens mooi bij je hoor RR..!
En dan de fotografen, natuurlijk willen deze niet luisteren en alsnog door.. Dat is inderdaad journalistiek! Echter zoals peter aangaf was er via de 'te hard' aanstaande porto te horen dat de politie er niemand bij wilde hebben, waar is het respect van de fotografen! Dus dat hele gezeur over of dat meisje wel of niet de fotografen mocht weigeren is al weg te vegen omdat blijkbaar de mensen konden horen dat de politie dit niet wilde!
En dan gaan ze hier op het forum discussieren dat een agent wel weet dat een afzetting alleen zin heeft als de mensen al van de pier afgehaald waren.. HENK doe toch beter je huiswerk! Een afzetting kan er juist voor zorgen dat je deze mensen er af krijgt omdat je geen extra toeloop meer hebt... En jah dit zegt iemand die er voor opgeleid is!
Ik ben klaar met deze discussie! wat voor mij trouwens geen discussie is want de meeste mensen hier laten door hun argumenten een brevet van onvermogen zien! Er zijn enkele die het wel snappen, RR, Joris enz..
Liefs AntiHeld
RR wat een topweekend alsnog heh???