Daar gaan we weer,
weer zo'n zinloze discussie.. En jullie weten dat ik deze altijd erg leuk vind...!!!
En dan of het de taak van de reddingsbrigade is om dit af te zetten, iedereen die zegt dat dit geen taak is snapt niet wat hulpverlening inhoud! Kom op zeg, iedereen in de hulpverlening weet dat je een veilige werkplek om je heen moet maken, en als dit betekent de pier afzetten dan wordt de pier afgezet!
Ik begin me steeds meer af te vragen wat voor soort hulpverleners er op dit forum zitten, ik krijg steeds meer het beeld dat hier hulpverleners zitten dit het leuk vinden om op andere goedwillende hulpverleners af te geven om te laten zien hoe goed hun eigen parate kennis is, of zoals sommige suggereren opvoeding en algemene kennis(Perskaart?--> HENK)~
Een zinloze discussie? Om dat vast staat dat alle denkbare taken gewoon zonder gemaar op het bord van de RB horen? Zonder enige kanttekening, de RB doet het DUS HET IS OK!
Ze doen goed werk dus mogen ze alles waar ze zin in hebben en op de manier zoals het ze uitkomt.
En iedereen die het daar niet mee eens is snapt er dus niets van. Want kritiek = het niet snappen, want als je het snapt had je geen kritiek, dat is toch logisch...
Alleen domme mensen hebben kritiek! Mensen die alles goed vinden, die zijn pas slim!
Natuurlijk vind ik dat het belangrijk is je flexibel op te stellen, maar door op voorhand zonder voorbehoud goed te keuren dat om het even iedereen binnen een RB geschikt is om als dranghek te dienen ga je voorbij aan de moeilijkheden die je kan tegen komen als je daar staat.
Het vereist buiten een opleiding en wettelijke grondslag een bijzondere eigenschap als "takt" en natuurlijk overwicht een afsluiting te verwezenlijken die ook al niet bepaald logisch is door de al reeds aanwezig zijnde mensen achter de "afzetting".
Het zonder meer goedkeuren van een dergelijke door Peter beschreven inzet zou ook kunnen wijzen op het niet kunnen omgaan met kritiek.
Als je daar gaat staan ontneem je immers de politie de noodzaak de volgende keer mensen vrij te maken voor deze politietaak ten koste van de bemensing van de wel-RB taak, het eigenlijke redden.
Ik ben voor flexibiliteit maar tegen misbruik. En snap de dingen over het algemeen redelijk, zonder het overal meteen maar mee eens te zijn!
Henk
PS wat een OBM is weet ik niet en wil ik ook niet weten. Ik werk graag samen met de OVD. maar al eerder verkondigde ik dat ook brandbestrijding geen exclusieve taak is van de RB.
Net als ongedierte bestrijding, condoom verstrekking, snelheidscontrole, berging en geluidsinstallatieverhuur.