Peter,
Als je geen hulpverlener bent ga dan ergens anders lopen zeiken!
groeten uit het 'glazen huis'
DE STUURMAN
Mag je niet je (negatieve) verhaal kwijt op dit forum?
Waarom niet? (voel je je persoonlijk aangevallen?)
Ik vind het wel vreemd hoor, zo'n reactie...
(ps sorry, ik ben geen hulpverlener, maar wel geinterresseerd...
On topic:
Een lid van de Rb (ReddingsBrigade) krijgt opdracht (neem ik aan) van de politie om niemand meer door te laten tot de plaats incident.
Op dat moment is die persoon herkenbaar als zijnde lid van een Rb, door de kleding die de RB'er draagt.
Dan kan IK me goed voorstellen dat de politie-agenten denken:
"er is iemand die het publiek op afstand houdt, dus kunnen wij ons bemoeien met het ongeval/incident."
Waar door die agenten niet op gerekend is, is dat dat Rb-lid, geen kennis van zaken heeft mbt afzetten/pers en andere relevante zaken mbt de afzetting die door de Rb'er bewaakt moet worden.
Daarom blijven die agenten in feite verantwoordelijk voor hetgene wat dat Rb-lid doet, en dienen ze die Rb'er ook te ondersteunen met kennis en hulpmiddelen.
In dit geval heeft het Rb-lid via de beschikbare communicatiemiddelen contact gezocht om na te gaan of de pers er bij mocht.
Dat het niet mocht, werd bevestigd door de stem uit de "walky talky"...(portofoon).
Die Rb-er heeft zich precies aan het verwachtingspatroon van de agenten gehouden, (tegenhouden van alle omstanders, zodat het incident vrij blijft van nieuwsgierige ogen...)
Dat de topicstarter het er niet mee eens is, kan ik goed begrijpen, maar, wat had je dan liever gehad?
Dat er een agent had gestaan die gezegt had: Nee, er mag niemand door lopen, want..(?).. (ondanks de politieperskaart)?
Dan had je dit topic niet gestart volgens mij...
(Ik heb respect voor alle mensen die opkomen voor slachtoffers, of ze nou als hulpverlener aanwezig zijn, of als passant.)