Ik werd er op geattendeerd dat er rond mijn persoon en die van een niet nader te noemen cameraman nogal wat stof heeft doen opwaaien.
Ik heb als de bewuste fotograaf dit eens mee zitten lezen.. Ik moet eerlijk zeggen, wat laten sommige mensen zich kennen zeg...
Roepen maar wat ongefundeerde zaken. En denken dat zij dus de regels zelf gemaakt hebbben...
Ik was verbaast dat een omstander (in dit geval "peterzelf") de pen ter hand heeft genomen. Ik heb gillend hard zitten denken wie het was, er stonden op dat moment een hoop mensen bij het hek..... ik denk wel een gezin of 10 maar dat terzijde....
Ik lach me helemaal gek wat dit voor discussie heeft losgeweekt..
Het gaat om iets heel erg kleins en er wordt een opgeblazen ballon van gemaakt.....
Ik kan nu mijn hele verhaal er op gaan zetten, dan ben ik bang dat de gemoederen helemaal hoog oplopen...
Toch wil ik even wat kernpunten neerleggen.....
* Waarom wordt een andere fotograaf wel toegelaten, waarvan de foto's zelfs op de website van de reddingsbrigadesite staan. Ik hoorde via de portofoon dat de politie had beslist totaal geen pers toelaten.
* Waarom werden de omstanders op de ongevals locatie niet weggestuurd door de politie zoals "peterzelf" ook al aangaf stond er van alles. zie de volgende foto (er was zelfs een tribune ingericht voor de jeugd)
* Als er door mij geen respect voor het slachtoffer opgebracht zou zijn, dan was ik langs de dame van de brigade gelopen en had mijn plaats op de incident locatie verworven, naast die andere fotograaf die er wel mocht zijn.. (hoe zit het dan met respect voor het slachtoffer door de personen op de bovenstaande foto....)
* Ik weet drommels goed hoe Hulpverlening in elkaar zit. De mensen die mij kennen weten dat ik 3 banen heb en daarbij 24uur per dag/7 dagen per weekl met hulpverlening te maken heb.
* En erg jammer dat een persoon van de reddingsbrigade die mij later in de jachthaven aansprak niet eens de moeite nam om uit de auto te stappen en zijn verhaal deed. Wel om mijn gegevens vroeg, ik heb zelfs mijn telefoonnummer gegeven. Toen hij een vreemde houding aannam en mijn gegevens terug vroeg reed hij hard weg. En tot op de dag van vandaag heeft hij mij nog niet gebeld....... (hoeft ook niet meer hoor)
* Ik zeg ook zeker niet dat het meisje ongeschikt is, maar wil wel een paar tips aan haar kwijt... Zoals "Peterzelf" ook aangeeft zet je portofoon flink wat zachter zodat de omstanders niet mee kunnen luisteren, of vraag aan je leidinggevende een oortelefoontje...
Doe de volgende keer gewoon het hek op slot en ga zelf achter het hek staan op ruime afstand, dit voorkomt een hoop discussie en als er een auto of wat dan ook doorheen moet kun je gewoon het hek weer open doen. (maak gebruik van de middelen die je hebt.)
En ga zeker niet als een medewerker van voorlichting staan te vertellen aan omstanders wat er is gebeurt. Dat vindt ik wel een minpuntje van deze dame, dat zij in geuren en kleuren aan de jeugd vertelde wat er was gebeurt.
* Mijn werk als fotograaf staat altijd zeer hoog aangeschreven, ik was dan ook zeer verbaasd dat ik van de medewerker reddingsbrigade in de auto hoorde dat ik de dame geintimideerd zou hebben. Niets is minder waar, dat is totaal niet waar. Ik heb haar wel gevraagd waarom de andere personen dan wel op de pier mochten en die andere fotograaf. Maar daar kon ze geen zinnig antwoord op geven..... Ik heb ook gevraagd naar haar naam of die van haar leidinggevende (zelfs een agent dient deze te geven of zijn dienstnummer)
* En een tip voor de brigademedewerker in de auto, stap de volgende keer uit en doe je verhaal, nu was het net of je een bestelling bij de mc-drive aan het opgeven was. Komt niet echt professioneel over. En mij bellen hoeft niet meer hoor. Je hebt je verhaal al gedaan en bent weggereden.... Jammer dat ik nu wel een verkeerde indruk van de reddingsbrigade ijmuiden heb gekregen...
En meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt.......
Dit zal wel weer wat stof doen opwaaien, maar goed ik ben er klaar mee, voor mij is het sluiten en uuuuuuuuiiiiiiiiiit.