Reddingsbrigade en Pers.....

Auteur Topic: Reddingsbrigade en Pers.....  (gelezen 25397 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #80 Gepost op: 17 juli 2007, 21:43:07
Naast dat het onfatsoenlijk is...  :) wat voor wetten overtreed je in zijn algemeenheid als je een afzetting van de RB negeert en door loopt? Als dan een medewerker zegt dat je terug moet gaan en je doet dat niet... is dat dan strafbaar? Volgens mij zijn dat allemaal retorische vragen...  ;)

Als je niet naar een politie agent luistert heb je een (wettelijk) probleem en kan de agent met proportionele middelen je terug 'zetten' achter de afzetting en je eventueel aanhouden. Je staat als RB bij voorbaat al 1-0 achter als je een afzetting gaat bemensen, je moet het puur van de bluf en uitstraling hebben.

Gezien het voorbeeld in dit topic moet je om gemotiveerde mensen over te houden er juist niet aan beginnen en het overlaten aan de mensen die daarvoor betaald worden en de juiste 'wettelijke tools' hebben om een afzetting stand te kunnen houden...  ;)

Of je RB leden als BOA laten aanstellen...  ;) ;D

Als je het allemaal voor de politie 'oplost' zullen ze nooit de noodzaak voelen om meer personeel beschikbaar te stellen ;) Blijkbaar hebben ze bij dit voorbeeld de prioriteit gelegd bij de plaats incident (getuigen horen of ramptoerist spelen?) dan het afzetten van het incident.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #81 Gepost op: 17 juli 2007, 22:10:51
In de theorie lijkt het allemaal zo mooi. Ieder zijn eigen taak; functiedifferentiatie. Maar iedereen weet dat de praktijk niet overeenkomt met de theorie.
Wat is de taak van de reddingsbrigade?   ..Het voorkomen en bestrijden van de verdrinkingsdood..
Wat is de taak van de brandweer? .. De brandweer houdt zich voornamelijk bezig met het beperken en bestrijden van brand en brandgevaar. Dit is de traditionele taak van de brandweer.

Tevens biedt de brandweer hulp aan burgers bij allerlei andere incidenten.

dat kninkt heel mooi, maar een reddingsbrigade gaat veel verder dan de brandweer. Ik heb nog nooit een brandweerwagen een auto weg zien slepen naar de garage. Het is zelfs zo dat de brandweer tegenwoordig geld rekend voor bepaalde diensten, kelder leeg pompen kost volgens de richtlijn VNG 150,00 euro.

De redingbrigade zet haar leden onbetaald in voor beveiligings en pech onderweg taken en schopt zelfs de berger overboord met het motto "wij doen het voor niets (vorige week kwam RB Naarden later aan als de berger bij een pechgeval, -ik was er zelf bij- zette toch en mannetje over: "wij doen het wel voor niets gooit U maar los, in werkelijkheid krijgt de belasting betaler natuurlijk de rekening cq de gemeente die denkt dat dat geld voor redden wordt gebruikt)

Citaat

Hierbij valt te denken aan het bevrijden van mensen of dieren die bekneld zitten (bijvoorbeeld bij een verkeersongeval of andere situaties), het bieden van hulp wanneer mensen, dieren of voertuigen te water zijn geraakt of op een andere manier in nood zijn. Daar hoort tevens bij het leegpompen van ondergelopen ruimten, het opheffen van gevaarlijke situaties bij storm en het opruimen van stormschade. Al deze activiteiten vallen onder de repressieve taken van de brandweer.

Daarnaast vervult de brandweer proactieve, preventieve en preparatieve taken.[/i] bron: http://www.haarlem.nl/smartsite107.htm

Is de reddingsbrigade zowiezo dan al niet bezig om buiten hun 'huisje' te werken?  
Contenue, kennelijk valt er zo weinig te redden dat de toevlucht gezocht moet worden bij allerlei andere taken.
Over enige tijd rijdt er wellicht een haringkar van de reddingsbrigade over het strand. 95 % van alle akties van de KNRM bestaan uit bergings en sleep werkzaamheden.
Citaat



Diegene die de mening hebben dat de reddingsbrigade zich alleen maar dient te beperken tot het zwemmend en varend redden van drenkelingen vind ik wel erg beperkt. Een hulpverlening is niet te plannen, hierop dien je zo goed mogelijk te reageren cq. anticiperen.

Door de politie, de brandweer, bergers, passanten en beveiligers buiten spel te zetten, is dat anticiperen? Mens ga toch redden!
Citaat

Er zijn een aantal personen die vinden dat de reddingsbrigade niet als taak dient te hebben om de plaats incident af te schermen  Wat heeft het voor zin om een lokatie af te zetten en er vervolgens deze afzetting niet te bewaken?

Leg mij dan eens , als voorbeeld, uit hoe de Haagse Vrijwillige Reddingsbrigade hier anders moeten reageren?  http://www.hvrb.nl/strand/tim.html en let dan even op het stukje tekst : Binnen enkele minuten moet het strand ontruimd worden. Mensen met koelboxen, ligstoelen en windschermen moeten allemaal direct weg. Uiteindelijk wordt er ruimte gemaakt door de badgasten met redlijnen opzij te schuiven. Trek maar een blik dienders open, zodat zij het strand kunnen ontruimen??


Ja, want als de RB zich in een lijn zet met de politie, brengt zij haar eigen reddingstaak zelfs in gevaar! Gevolg kan zijn dat iemand zonder machtiging of vaarbewijs geen hulp via de marifoon in durt te roepen. Er zijn redders die dan "eigen schuld, dan verzuipen ze maar" roepen en blijven beweren dat ze uit menslievendheid en niet uit ego redden. Ik geloof daar geeb barst van, ik denk eerder dat redders die zoveel doen dat niets te maken heeft met- en zelfs conta productief werkt op redden meer uit zijn naar machtsvergaring dan naar iets goeds doen voor de medemens. En bij die honger naar macht past het meer aanzien te verwerven dmv blauw zwaailicht -zonder dat kan het echt niet!- mooie op politie berustende striping enz.

Citaat
Zelf heb ik als reddingsbrigadelid al een aantal keren een plaats incident afgezet met een reddingsboot, om de duikers van de brandweer, en onze eigen duikers, veilig te stellen voor overvaring. (afzetten van lokatie incident; volgens sommigen hier geen taak van een reddingsbrigade, maar van de politie.)
-of valt het duiken naar drenkelingen óók niet onder de taak van de reddingsbrigade, daar dit al onder de taak van de brandweer valt?-

Ik ga jouw wijzen op het bestaan van een speciale duikersvlag, die doet dat werk en je mag er zelfs bij gaan liggen om er naar te wijzen, zolang je maar niet gaat varen (is gebeurd, echt waar) om andere mensen weg te sturen.

Citaat
Mijn mening is om je flexibel op te stellen tijdens hulpverleningen, daar ook de professionele hulpverlener het ook niet direct goed georganiseerd krijgen. Dit door het vroege tijdstip na opstarten hulpverlening of door gebrek aan beschikbaar personeel.

De mening van sommigen dat de pers gewoon zijn werk moet doen, deel ik niet. Het zal in het voorbeeld van deze topic niet voor niets zijn dat die dame daar het publiek tegenhoudt. En of je dan gewoon onbeschoft doorloopt terwijl iemand daar moeite doet om de plaats incidentent te beveiligen? Misschien zijn de personen achter de afzetting wel getuigen / familie of vrienden. Als pas aangekomen pers weet je dit niet. Het getuigt dan van fatsoen om je aan de gestelde regels te houden. Als de pers op dat moment twijfelt over de bevoegdheden van de reddingsbrigade, waarom is hij / zij dan niet lang een van de politieagenten gelopen om dit te verifiëren? Waarom is Peterzelf niet langs de vorige agent gegaan en aangegeven dat hij tegengehouden werd verder op de pier?

Mijn persoonlijk mening over de pers welke deze soort vermeende "nieuwsfeiten waar iedereen recht op heeft om weet van te hebben" moet coveren zal ik voor mij houden... :-X

Luke


Dat is weer zo'n statement druipend van zelfoverschahtting. Jouw mening is, kan en mag niet bepalend zijn voor wie er wel of niet waar foto's mag maken. Mijn haren gaan overeind staan als "redders" deze en andere "bevoegdheden naar zich toe harken. En altijd omdat ze het beste met andere mensen voor hebben. Natuurlijk niet omdat ze daar zelf op kicken, hoe durf je dat te suggereren, lauter nobele motieven! Maar heel selectief nobel, dat wel. Niet nobel naar de bergers, fotograven en beveiligers bv, die zien zelf maar hoe ze rond komen. Ben ik mijn broeders hoeder? Ik pak er gewoon bij wat ik pakken kan!

Henk


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #82 Gepost op: 17 juli 2007, 23:13:16
...
Leg mij dan eens , als voorbeeld, uit hoe de Haagse Vrijwillige Reddingsbrigade hier anders moeten reageren?  http://www.hvrb.nl/strand/tim.html en let dan even op het stukje tekst : Binnen enkele minuten moet het strand ontruimd worden. Mensen met koelboxen, ligstoelen en windschermen moeten allemaal direct weg. Uiteindelijk wordt er ruimte gemaakt door de badgasten met redlijnen opzij te schuiven. Trek maar een blik dienders open, zodat zij het strand kunnen ontruimen??
...
De mening van sommigen dat de pers gewoon zijn werk moet doen, deel ik niet. Het zal in het voorbeeld van deze topic niet voor niets zijn dat die dame daar het publiek tegenhoudt.
...
 En of je dan gewoon onbeschoft doorloopt terwijl iemand daar moeite doet om de plaats incidentent te beveiligen? Misschien zijn de personen achter de afzetting wel getuigen / familie of vrienden. Als pas aangekomen pers weet je dit niet. Het getuigt dan van fatsoen om je aan de gestelde regels te houden. Als de pers op dat moment twijfelt over de bevoegdheden van de reddingsbrigade, waarom is hij / zij dan niet lang een van de politieagenten gelopen om dit te verifiëren? Waarom is Peterzelf niet langs de vorige agent gegaan en aangegeven dat hij tegengehouden werd verder op de pier?
...

Het voorbeeld van Scheveningen is niet vergelijkbaar met IJmuiden. In Scheveningen
ging het om de plaats incident en landingsplaats van de heli. Daar was het verwijderen
van mensen een directe noodzaak. Als ik er bij was geweest had ik zelf ook nog wel
een handje willen helpen.

In IJmuiden was de plaats incident enkele honderden meters van het bewuste hek
verwijderd. Doorlaten van de pers TOT aan de plaats incident was dus geen probleem
geweest (ik stond daar tenslotte wel zonder in de weg te staan). Terug lopen naar
de eerste agent was ook weer een afstand. Waarom hij daar stond en niet bij het
bewuste hek weet ik ook niet.

Feit blijft dat de pers wel degelijk de kans moet worden geboden om hun werk te
doen MITS zonder hinder te veroorzaken. De politie heeft hier te makkelijk een
beslissing genomen en vervolgens afgeschoven op de reddingsbrigade.

Het bewuste hek is een spijlhek. Voor een fotograaf geen probleem (uitgeprobeerd ;)) maar voor
cameramensen wel omdat die meestal een grotere lens hebben. Dat de cameraman
daarom door het het hek heen wil is vanuit zijn standpunt te begrijpen.
Hij en de dame van de RB hebben het later ook weer netjes uitgesproken.


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #83 Gepost op: 18 juli 2007, 07:09:56
dat kninkt heel mooi, maar een reddingsbrigade gaat veel verder dan de brandweer. Ik heb nog nooit een brandweerwagen een auto weg zien slepen naar de garage. Het is zelfs zo dat de brandweer tegenwoordig geld rekend voor bepaalde diensten, kelder leeg pompen kost volgens de richtlijn VNG 150,00 euro.

En wie zegt dat wij hier niets voor vragen? Noodhulp is gratis, alle andere opdrachten die derden betaald doen, daar vragen wij ook een vergoeding voor. Afslepen, duiken naar overboord geslagen voorwerpen, lessen verzorgen, noem het maar op. En ook het bewaken van evenementen / wedstrijden dient betaald te worden door de opdrachtgever.

De redingbrigade zet haar leden onbetaald in voor beveiligings en pech onderweg taken en schopt zelfs de berger overboord met het motto "wij doen het voor niets (vorige week kwam RB Naarden later aan als de berger bij een pechgeval, -ik was er zelf bij- zette toch en mannetje over: "wij doen het wel voor niets gooit U maar los, in werkelijkheid krijgt de belasting betaler natuurlijk de rekening cq de gemeente die denkt dat dat geld voor redden wordt gebruikt)

Welke belastingbetaler / gemeente?
Niet iedere reddingsbrigade heeft de luxe van een geldpotje vanuit de overheid.

 
Contenue, kennelijk valt er zo weinig te redden dat de toevlucht gezocht moet worden bij allerlei andere taken.
Over enige tijd rijdt er wellicht een haringkar van de reddingsbrigade over het strand. 95 % van alle akties van de KNRM bestaan uit bergings en sleep werkzaamheden.

Door de politie, de brandweer, bergers, passanten en beveiligers buiten spel te zetten, is dat anticiperen? Mens ga toch redden!
Ja, want als de RB zich in een lijn zet met de politie, brengt zij haar eigen reddingstaak zelfs in gevaar! Gevolg kan zijn dat iemand zonder machtiging of vaarbewijs geen hulp via de marifoon in durt te roepen. Er zijn redders die dan "eigen schuld, dan verzuipen ze maar" roepen en blijven beweren dat ze uit menslievendheid en niet uit ego redden. Ik geloof daar geeb barst van, ik denk eerder dat redders die zoveel doen dat niets te maken heeft met- en zelfs conta productief werkt op redden meer uit zijn naar machtsvergaring dan naar iets goeds doen voor de medemens. En bij die honger naar macht past het meer aanzien te verwerven dmv blauw zwaailicht -zonder dat kan het echt niet!- mooie op politie berustende striping enz.

Niet door de buiten spel te zetten maar in overleg met hun taken te verdelen. Dat is heel wat anders. En de striping en blauw blauw heeft niets te maken met macht, maar met herkenbaarheid en afdeking van taakomschrijving mbt directe noodhulp.

Ik ga jouw wijzen op het bestaan van een speciale duikersvlag, die doet dat werk en je mag er zelfs bij gaan liggen om er naar te wijzen, zolang je maar niet gaat varen (is gebeurd, echt waar) om andere mensen weg te sturen.
Jij hoeft mij nergens op te wijzen, ik duik zelf en ben op de hoogte van dit soort vlagen. Duik jij? Want dan weet je ook dat het slim is om de duiklocatie af te zetten op een afstand van de daadwerkelijke duikplek, een soort van 25 meter ring. Hierdoor kun je rustig varen om mensen weg te sturen, en meestal zit je duiker voldoende diep om veilig te zijn voor je schoef, zolang jij weet waar de duiker uithangt. En dat is ook weer samenwerken als brigade met de brandweer.

Dat is weer zo'n statement druipend van zelfoverschahtting. Jouw mening is, kan en mag niet bepalend zijn voor wie er wel of niet waar foto's mag maken. Mijn haren gaan overeind staan als "redders" deze en andere "bevoegdheden naar zich toe harken. En altijd omdat ze het beste met andere mensen voor hebben. Natuurlijk niet omdat ze daar zelf op kicken, hoe durf je dat te suggereren, lauter nobele motieven! Maar heel selectief nobel, dat wel. Niet nobel naar de bergers, fotograven en beveiligers bv, die zien zelf maar hoe ze rond komen. Ben ik mijn broeders hoeder? Ik pak er gewoon bij wat ik pakken kan!

Henk

Als ik dat zelf naar mij toe zou harken, ja. Maar als dit in overleg gaat met de politie, nee.
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


Pamela

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 18 juli 2007, 09:53:04
Pamela vindt dat veel postings in dit topic niet zo goed zijn voor het image van de reddingsbrigades. Ook op mij komen sommige postings van zgn "nobele redders" over als op de borst kloppen, te veel verantwoording op zich nemen en bijna roekeloosheid. Pamela wil lekker vrijwillig blijven redden, maar wil niets te maken hebben met politietaken, evenementenbeveiliging, blauwe lampen of andere zaken die niets met de eigenlijke taak te maken hebben. Dat gaat Pamela allemaal echt veel te ver  :-[


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #85 Gepost op: 18 juli 2007, 10:12:13
Pamela vindt dat veel postings in dit topic niet zo goed zijn voor het image van de reddingsbrigades. Ook op mij komen sommige postings van zgn "nobele redders" over als op de borst kloppen, te veel verantwoording op zich nemen en bijna roekeloosheid. Pamela wil lekker vrijwillig blijven redden, maar wil niets te maken hebben met politietaken, evenementenbeveiliging, blauwe lampen of andere zaken die niets met de eigenlijke taak te maken hebben. Dat gaat Pamela allemaal echt veel te ver  :-[

Misschien dan toch overstappen naar een andere bond? http://www.knzb.nl/  ;D
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #86 Gepost op: 18 juli 2007, 10:16:47
En wie zegt dat wij hier niets voor vragen? Noodhulp is gratis, alle andere opdrachten die derden betaald doen, daar vragen wij ook een vergoeding voor. Afslepen, duiken naar overboord geslagen voorwerpen, lessen verzorgen, noem het maar op. En ook het bewaken van evenementen / wedstrijden dient betaald te worden door de opdrachtgever.

Welke belastingbetaler / gemeente?
Niet iedere reddingsbrigade heeft de luxe van een geldpotje vanuit de overheid.

 
Niet door de buiten spel te zetten maar in overleg met hun taken te verdelen. Dat is heel wat anders. En de striping en blauw blauw heeft niets te maken met macht, maar met herkenbaarheid en afdeking van taakomschrijving mbt directe noodhulp.
Jij hoeft mij nergens op te wijzen, ik duik zelf en ben op de hoogte van dit soort vlagen. Duik jij? Want dan weet je ook dat het slim is om de duiklocatie af te zetten op een afstand van de daadwerkelijke duikplek, een soort van 25 meter ring. Hierdoor kun je rustig varen om mensen weg te sturen, en meestal zit je duiker voldoende diep om veilig te zijn voor je schoef, zolang jij weet waar de duiker uithangt. En dat is ook weer samenwerken als brigade met de brandweer.

Als ik dat zelf naar mij toe zou harken, ja. Maar als dit in overleg gaat met de politie, nee.





Natuurlijk duiken wij verzoeken de mensen om afstand te houden. Dat is al verplicht door aanwezigheid van de duikvlag.

Ik weet hoe het met de vijf reddingsbrigades hier is: susidie van de gemeente waarmee voor het merendeel boten gesleept en losgetrokken wordt. En wat is het bedrag dat jullie betalen aan de beveiligers van een evenement? Meestal ontvangen die weinig of niets, waarmee je altijd goedkoper kan werken dan een beveiligingsbedrijf.

Hier vraagt de reddingsbrigade 150,00 euro zwart per hele dag voor beveiliging, inclusief benzine en 3 bemanningsleden. Dat is een bijdrage in de totale kosten, niet meer dan dat. Alleen het arbeidsloon is eigenlijk al een veelvoud van dat bedrag. Verdelen werkt twee kanten op. Dan sta je ook wel eens wat af. Als dat niet gebeurd is het naar je toe harken.

Je zou de aanwezigheid van een berger kunnen gebruiken als in je voordeel: je houdt meer tijd over voor het redden, want het bergen, slepen en pechhulp kun je nu afstoten en je inzetten voor je primaire taak het redden.

Reddingsbrigades die al hun energie steken in het bestrijden van de berger werpen bij mij sterke twijfels op rond hun motieven om te gaan redden.

En het is geen geldkwestie, want wanneer wij van HOGE een klus over dragen aan de berger vangen we meer van de berger dan we zouden hebben kunne verwachten aan vrijwillige bijdrage van de schipper van de boot die wij aan het helpen waren. Maar meestal is de berger eerder, dat is zijn vak tenslotte, wij doen het er maar een beetje bij.

Als geld niet de aanleiding is taken naar je toe te harken, wat is dan het motief anders dan de honger naar macht?

Henk


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #87 Gepost op: 18 juli 2007, 13:45:56
In IJmuiden was de plaats incident enkele honderden meters van het bewuste hek
verwijderd. Doorlaten van de pers TOT aan de plaats incident was dus geen probleem
geweest (ik stond daar tenslotte wel zonder in de weg te staan). Terug lopen naar
de eerste agent was ook weer een afstand. Waarom hij daar stond en niet bij het
bewuste hek weet ik ook niet.
Ik begreep de hele statement ook niet.... En inderdaad we werken voor de Pers en zijn geen promomateriaal voor een wandelvierdaagse.. Om je werk te doen van kastje naar de muur te lopen..

Feit blijft dat de pers wel degelijk de kans moet worden geboden om hun werk te
doen MITS zonder hinder te veroorzaken. De politie heeft hier te makkelijk een
beslissing genomen en vervolgens afgeschoven op de reddingsbrigade.
Inmiddels weet ik wel wat wel en niet kan. Dus hinder veroorzaken is er niet bij..
De politie heeft zich er wel erg makkelijk van af gemaakt.. De reddingsbrigadedame heeft het via hun centrale post gecommuniceerd en daar werd negatief op geantwoord. Alleen vraag ik mij af is het toegangsverzoek van de pers blijven liggen op de CP of is het alsnog naar de Politie gecommuniceerd??
Want de dienders ter plaatse incident hadden op een gegeven moment wel erg veel aandacht voor de omstanders aldaar en stonden erg nonchalant te wachten... Had dan niet een van de dienders de post bij het hek kunnen overnemen van de strandredders... ???

Het bewuste hek is een spijlhek. Voor een fotograaf geen probleem (uitgeprobeerd ;)) maar voor
cameramensen wel omdat die meestal een grotere lens hebben. Dat de cameraman
daarom door het het hek heen wil is vanuit zijn standpunt te begrijpen.
Hij en de dame van de RB hebben het later ook weer netjes uitgesproken.

Ik heb een voordeel dat ik zowel cameraman als fotograaf ben en dus een lans heb gebroken voor de cameraman zodat hij achter het hek mocht staan. Dat werd ook door de dame als not-done aangegeven... Ik heb haar toch gevraagd om dan een stukje geven en nemen te plegen....
Dat de cameraman het heeft uitgesproken is leuk, maar waarom ben ik als fotograaf dan door een of andere mc-donalds besteller vanuit de auto aangesproken (hij nam niet eens de moeite om uit te stappen en riep vanaf de bestuurdersstoel door het bijrijdersraam wat zijn mening was, waar de bewuste dame stoicijns naast zat. En waarschijnlijk een spreekverbod opgelegd had gekregen. En  waarom werd mij in de schoenen geschoven dat ik de dame geintimideerd zou hebben... (totaal uit de lucht gegrepen.) De bewuste RB medewerker wilde mijn nummer om het in een later stadium rustig uit te praten. Nou hij moet nog bellen. (en ik ben van mening dat hij beter maar niet meer kan bellen, want fatsoen is ver te zoeken bij deze medewerker, die volgens zijn eigen woorden de reddingsbrigade erg hoog heeft staan en dat niet op deze manier afgebroken wil zien worden)

Wel achter je rug om met de redactie bellen van het nieuwsmedium en daar een klacht neerleggen. Erg vervelend als je als freelancer opereert.. (Ik heb dus de reddingsbrigade van ijmuiden als erg slecht ervaren.. Jammer maar zo zie je maar dat geen brigade hetzelfde is, de contacten elders in het land zijn vele malen beter...)

En weer heb ik gereageerd... Tja.. ik moest dit toch weer/nog even kwijt...

En ik begrijp in Luke zijn verhaal niet waarom PETERZELF terug moest lopen naar de agent. Voor de duidelijkheid, PETERZELF is een voor mij nog steeds onbekende omstander die het verhaal "bespreekbaar" heeft willen maken... En zoals eerder geschreven ik ben ook niet de persoon die dan maar als een jojo over de pier van Politie naar Brigadeblokkade... en vice versa... moet lopen...


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #88 Gepost op: 18 juli 2007, 17:29:44
Wat een discussie wat een discussie! Iedereen laat zich wel weer mooi kennehhh! Prachtig zow een forum.  ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #89 Gepost op: 18 juli 2007, 19:56:50
Zo'n discussie is alleen maar goed. Dan wordt je aan het denken gezet en blijf je niet in je eigen denkbeelden 'hangen' :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s